سبد (0)

شکایت از وب سایت های کپی کار

سلام خدمت همراهان همیشگی بیاموز در این قسمت از مقالات بیاموز قصد دارم نحوه برخورد و شکایت از سایت های کپی کار که بصورت غیرمجاز مطالب دیگر سایت ها را در سایت شان به انتشار می گذارند صحبت کنم.


دلایل بنده برای شکایت از مدیر سایت خاطی

  1. آشنایی شما با مراحل شکایت از وب سایت های کپی کار
  2. درس عبرت برای افراد کپی کاری که پول حرام، خیلی راحت از گلوشون پایین می ره 

اما داستان شکایت، در تاریخ 97/05/09 متوجه شدم که کلیه مطالب زیر بصورت غیرمجاز در سایتی که نمی خوام اسمش رو ببرم منتشر شده است:

اولین بار که مطالب رو دیدم شکه و عصبانی شدم که چطور زحمات چندین ماهه ام  چقدر راحت کپی کاری شده، بنابراین تصمیم گرفتم در اولین اقدام با مدیر سایت تماس بگیرم و خیلی محترمانه ازش بخوام که مطالب رو حذف کنه ...!


مرحله اول - تماس با مدیر سایت کپی کار

در ابتدا صحبت های زیر بصورت ایمیلی بین بنده و مدیر سایت خاطی رد و بدل شد:

1- مدیر بیاموز

سلام، اگر دو لینک زیر رو مقایسه بکنید متوجه خواهید شد که شما مطالب و تصاویر سایت beyamooz.com را در حوضه چرخش فرم، که برای تهیه آنها ماه ها تلاش شده است را کپی برداری کرده اید:

https://www.**********.com/create-the-first-workflow-application.html

https://beyamooz.com/workflow-basics/3941-%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-workflow

 شما تصاویر سایت بیاموز رو بنحوی ویرایش کردید که لوگوی ما از تصاویر حذف شده است. لطفا با توجه به اینکه در انتهای تمام صفحات سایت گفته شده که کپی برداری از مطالب بیاموز غیرمجاز است و برخورد خواهد شد، کلیه مطالب کپی برداری شده را حذف نمایید.

2- مدیر سایت کپی کار

سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما

ممنون از اینکه این مورد رو به ما گزارش کردید،  ظاهرا که صحبت شما درسته و ما با نویسنده ای که این مطلب رو ارسال کرده برخورد می کنیم.

متاسفانه این نویسنده تمام مطالب رو ارسال کرده و طی زمانبندی، خودکار منتشر میشه.

ولی با این وجود با نویسنده مورد نظر برخورد خواهد شد.

همچنین با توجه به اینکه این مطالب در گوگل ایندکس شده قادر به حذف آن نیستیم، ولی بررسی می کنیم در صورتی که صحبت شما 100 درصد درست باشد در آخرین جلسه به طور ویژه لینک شما رو به عنوان منبع قرار می دهیم که وب سایت شما به عنوان منبع اصلی ذکر شده باشد.

در صورتی هرگونه مشکل می توانید با یکی از شماره ها پشتیبانی تماس بگیرید.

موفق و پیروز باشید 

مدیر بیاموز

سلام مجدد

برای تهیه و آماده سازی مطالب چرخش فرم بیش از 1 ماه زمان گذاشته شده است و شما به هیچ عنوان فقط با قرار دادن لینک ما در سایتتان مجاز به کپی کاری نیستید، مخصوصا که لوگوی ما رو از تصاویر حذف کرده اید و اوج کپی کاری را به انتهای خود رسانده اید و لوگوی خودتان را به تصاویر اضافه کرده اید. همان طور که گفتم باید مطالب را بصورت کامل حذف کنید، بنده متن شکایتم آماده است و تا پایان امروز صبر می کنم.

 در ادامه بصورت چتی صحبت های زیر بین بنده و مدیر خاطی رد و بدل شده است:

سلام

سلام خدمت شما

بنده مدیر بیاموز هستم. در مورد کپی کاری که انجام دادید بشدت شاکی هستم. مطالب بنام ******** ثبت شده که احتمالا مدیر سایت هست. آیا شما آقای ****** هستید.

بررسی می کنیم و اگر صحبت شما صحت داشته باشه لینک منبع قرار میگیره. هرچند که نویسنده پست گفته این مطلب رو ترجمه کرده؛ در غیر این صورت مجار هستید که هر کاری صلاح میدونید انجام بدید

پس تا پایان امروز صبر می کنم و مطمئن باشید که شکایت از شما انجام خواهد شد.

همان طور که گفتم شاید شما که کپی کاری میکنید، هزینه آماده سازی یک مطلب رو ندونید اما بنده که وقت و سرمایه ام رو برای مطالب مذکور گذاشتم خیلی خیلی خوب می دونم که چه هزینه ای دادم، بنابراین مطمئن باشید اگر حذف نکنید، تمام اقدامات لازم رو انجام می دم

هرچند بنده هنوز بررسی نکردم، ولی گیریم که حتی 1 درصد صحبت شما هم درست باشه، و نویسنده کپی کرد باشه، مگه شما این مطلب رو از سایتای خارجی گرفتید هزینه ای براش پرداخت کردید؟؟؟؟

اتفاقا بنده به عنوان مدیر این سایت قدر تمام مطالب رو میدونم و متوجه هستم تهیه هر مطلبی چقدر نیاز به زحمت و تلاش داره این مطالب کاملاً دسترنج بنده است و برای متن اش و تصاویرش روزها وقت گذاشتم

شما بفرمایید از مراجع مربوطه پیگیری نمایید، ما هم از طریق مراجع مورد نظر پاسخگو هستیم.

اگر کس دیگری ، زحمات تو رو بنام خودش می زد، چقدر عصبانی می شدی ...

بله، بنده هم عرض کردم صحبت شما در صورتی که درست باشه و اثبات بشه که نویسنده کپی کرده عصبانیت شما کاملا بجا هست و حق دارید، حتی اگر خود بنده هم بودم، شاید عصبانی میشدم

احسنت ... بنابراین تا آخر امروز صبر می کنم، ما در انتهای تمام صفحات سایتمون گفتیم که کپی برداری غیر مجاز هست.

منتهی بنده به عنوان مدیریت، اگر نویسنده تایید بکنه که این مطلب از سایت شما گرفته شده تنها کاری که میتونم انجام بدم اضافه کردن لینک منبع هست همین ... وگرنه این مطلب اصلا نه ورودی داده به ما و نه فیدبک داده   

این تصاویری است که در سایت شما استفاده شده و لوگوی سایت ما از تصویر حذف شده ...!

تصاویر بیاموز تصاویر کپی کاری شده
 
 
 
 

 شما که بقول خودت این کاره ای، حتماً می دونی که برای تهیه این تصاویر چقدر زمان گذاشته شده ... 

بیش از 100 تصویر برای مطالب چرخش فرم تهیه و تنظیم شده، اگر شما بودی چه برخوردی می کردی... شما لوگوی ما رو حذف کردید، اصلا باورم نمی شه ...

در این چند سال کارم در اینترنت اولین باره که با این مورد برخورد می کنم.

این دنیا ارزشش رو نداره، من که راضی نیستم.

خدمتتون که عرض کردم، تمام مطالب نویسنده که در پیش نویس هست حذف خواهد شد و از این به بعد مطالبشون منتشر نمیشه همچنین لینک شما برای مطلب قرار داده شده به عنوان منبع قرار میگیره بنده تا اینجا در حدتوانم هست

قرار دادن فقط لینک برای بنده راضی کننده نیست، توجه کنید که در سایت بیاموز بارها ذکر شده که حتی با قرار دادن لینک بیاموز، شما مجاز به استفاده مطالب ما نیستید.

مگه شما از سایتای خارجی این مطلب رو گرفتید هزینه بهشون پرداخت کردید؟ اونا انسان نیستن؟

اولا مطالب چرخش فرم حاصل مطالعه چندین کتاب انگلیسی زبان و حاصل تخصص بنده است، مخصوصا تصاویرش ...

دوما ما در ایران هستیم،یعنی هر دومون ایرانی هستیم. و مطالبی که شما کپی کردید مال هموطن شماست نه در آمریکا که دشمن قسم خورده ما هستند.

آمریکا دشمن ماست، بله درسته ولی آیا مردمش هم دشمنه؟

مطالب چرخش فرم بنده در هیچ سایت خارجی نیست. برید بگردید اگر پیدا کردید، پیش بنده جایزه دارید.

آیا کسی که زحمت کشیده و مطلبی تهیه کرده و شما هم ازش استفاده کردید بازم دشمنه؟ اگر دشمنه چرا از مطالبشون استفاده می کنید؟

بحث بنده ترجمه است نه کپی کاری

در هر صورت ترجمه هم که انجام میشه از یه منبعی گرفته میشه، اگر اون منبع نبود ترجمه هم نبود

من چندین بار خدمت شما گفتم که مطالب چرخش فرم، حاصل تخصص بنده است و در کل سایت های خارجی نمی تونید معادل انگلیسی اش رو پیدا کنید ...

اگر هم ترجمه بود، باز شما مجاز نبودید استفاده کنید.

در هر صورت ممنون که اطلاع دادید قبل از اینکه مطلب دیگه تون توسط این نویسنده منتشر بشه بنده بقیه مطالب نویسنده رو از پیش نویس حذف کردم ، و از زمانبندی خارج شد

من فردا صبح مطالب چرخش فرم رو چک میکنم، اگر حذف شده بود که هیچ وگرنه برای بحث شکایت حتماً اقدام خواهم کرد.

همچنین مطالبی که تا الان منتشر شده رو نمیتونم حذف کنم.چون قضاوت راجب به این موضوع که شما درست میگید یا نویسنده به عهده بنده نیست واقعا. و باید مراجع موجود قضاوت کنن و همچنبن لطف بفرمایید بنده رو تهدید نکنید. این مطالب چون توی گوگل ایندکس شدن به هیچ عنوان حذف نمیشن. و شما هم لازم نیست منتظر بمونید

ان نشا الله شما هم حذف خواهی کرد. خدانگهدار

هر اقدامی نیاز هست انجام بدید، بنده نویسنده مطلب رو مطلع می کنم که برای پاسخگویی و هر مشکلی که هست احضار بشه موفق و پیروز باشید.


 مرحله دوم - تماس با پلیس فتای استان محل سکونتتان

برای دریافت راهنمایی های لازم جهت شکایت از سایت خاطی، می توانید راهنمایی های لازم را از طریق سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) دریافت نمایید. من برای بدست آوردن شماره تلفن پلیس فتای اصفهان بصورت زیر عمل کردم:

1- ابتدا طبق تصویر زیر روی منوی "معرفی پلیس فتا -> آدرس دفاتر پلیس فتا استان ها" کلیک کردم و در ادامه در نقشه ایران روی "اصفهان" کلیک کردم:

2- همان طور که در تصویر زیر می بینید، آدرس و شماره تماس پلیس فتای اصفهان قابل مشاهده است:

در ادامه با شماره بالا تماس گرفتم و خیلی محترمانه مأمور پلیس فتا بنده را راهنمایی کردند.  به من گفته شد کافیه یک شکایت در دادسرا تنظیم کنم و با نامه ارجاع به پلیس فتایی که از دادسرا میگیرم برم به پلیس فتا که آدرس اش در بالا هست.


مرحله 3 - بدست آوردن آدرس و مشخصات مدیر سایت خاطی

روش های بدست آوردن آدرس مدیر سایت خاطی:

  1. لوگوی اینماد: اگر سایت خاطی دارای اینماد باشه براحتی با کلیک کردن روی آیکن اینماد می تونید آدرس و مشخصات رو بدست بیارید.
  2. صفحه "درباره ما" یا "تماس با ما": اکثر سایت ها در قسمت های مذکور اطلاعات آدرس کامل و مشخصات و تلفن مدیر را ذکر می کنند.
  3. سایت های whois: جهت آگاهی از وضعیت و مشخصات ثبتی دامین می توانید از سایت های فعال در این زمینه استفاده نمایید.
    اطلاعاتی شامل: تاریخ ثبت دامین، تاریخ انقضا ،Registrar (ثبت کننده دامین) ، Registrant ، نام مالک ، شماره تماس ، نام سرور و آدرس مالک از طریق Whois گرفتن از دامین قابل مشاهده می باشد. نمونه ایی از سایت های مرجع جهت Whois گرفتن از دامین را مشاهده می نمایید:

مرحله 4 - آماده سازی مدارک لازم جهت ارائه به پلیس فتا

دادستان محترم دادسرای عمومی و انقلاب
سلام علیکم
با احترام اینجانب امیر پهلوان صادق مدیر وب سایتBeyamooz.com ثبت شده در ستاد ساماندهی وزارت ارشاد جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 97/05/08 متوجه شده ام مدیران سایت ********* بصورت کاملا غیرقانونی مطالبی که کاملا متعلق به ماست و حاصل تلاش های چندین ساله پرسنل Beyamooz.com است را در اینترنت و در سایت خود به معرض انتشار عموم گذاشته اند و با این عمل ، وی به بنده خسارت مالی وارد نموده اند لذا خواهسمند است بر اساس قانون جرائم رایانه ای ، ماده (1) ،ماده (12)،ماده (25) جهت جلوگیری هرچه بیشتر از انتشار برنامه فوق در فضای سایبری دستورات لازم را جهت پیگیری و مسدودیت سایت فوق الذکر ، تامین زیان وارده نتیجه عمل فوق الذکر برای اینجانب و همچنین تامین هزینه های دادسری صادر فرمایید.  


 مرحله 2 - حذف مطالب کپی شده، از سایت خاطی

با توجه به اینکه بنده قدم به قدم مراحل شکایت را به مدیر خاطی گزارش می کردم، ایشان در مرحله مراجعه به دادسرا با بنده تماس گرفتند و کلیه مطالب رو از روی سایتشان حذف نمودند.


 

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه