سبد (0)

اطلاعات لازم جهت خرید هاست مناسب

از آنجایی که داشتن سایت مستلزم یک هاست مناسب است بنابه درخواست کاربران تصمیم گرفتیم تا یک مطلب آموزشی در این مورد تهیه کنیم. همانطور که می دانید هاست، فضا و امکانات لازم برای میزبانی و بالا بودن سایت را به ما می دهد. پس هاست فضایی از یک سرور است که محتوای سایت ما را نمایش می دهد. در اینجا این سوال مطرح می شود که برای خرید هاست چه نکاتی را مدنظر داشته باشیم. از شما دعوت می کنیم با ادامه مقاله همراه ما باشید.

نکات مهم در هنگام خرید هاست

  • توجه به حجم و ترافیک مورد نیاز
  • توجه به سازگاری هاست با محتوای سایت
  • توجه به اصالت و اعتبار شرکت هاستینگ
  • توجه به سطح امنیتی سرویس های هاست
  • توجه به میزان پایداری تضمینی هاست
  • توجه به نحوه پشتیبانی شرکت هاستینگ
  • توجه به فعالیت قانونی و وجود امکان عودت وجه

سرعت دسترسی هاست : سرعت دسترسی هاست به سخت افزار، نحوه پیکربندی، زیرساخت شبکه و موقعیت هاست بستگی دارد. برای مثال در حالت یکسان هاست ایران سرعت دسترسی بالاتری نسبت به هاست های خارج از کشور دارد. اما این کل موضوع نیست و قدرت سخت افزاری و نحوه پیکربندی به همراه پهنای باند شبکه نقش تعیین کننده ای در این موضوع دارند.

حجم و ترافیک هاست : تمامی محتوای سایت می بایست بر روی هاست قرار گیرد تا بتوان بر روی وب به آنها دسترسی داشت. بر اساس زمینه فعالیت سایت ممکن است از چند مگابایت تا چند ترابایت فضا برای یک سایت نیاز باشد. برای مثال ممکن است یک سایت دانلود موزیک به چندین ترابایت فضا نیاز داشته باشد اما فضایی کمتر از یک گیگابایت برای یک سایت شرکتی زیاد هم باشد. اما درخصوص ترافیک میزان بازدید و درکل میزان مصرف دیتا مشخص کننده میزان مورد نیاز ترافیک است. معمولا سایت های پربازدید، مصرف ترافیک بالایی نیز دارند. در بسیاری از شرکت های هاستینگ امکان ارتقا سرویس وجود دارد و می توانید در صورت نیاز به حجم یا ترافیک بیشتر سرویس خود را ارتقا دهید.

سازگاری هاست با محتوای سایت : پس از مشخص شدن اینکه می خواهیم از چه سیستم مدیریت محتوایی برای سایت بهره بگیریم باید سازگاری هاست با آنرا را مورد بررسی قرار دهیم. برای مثال اگر می خواهیم از وردپرس استفاده کنیم بهتر است هاست لینوکس با ویژگیهای متناسب با وردپرس را خریداری کنیم. برخی سایت سازها برای عملکرد مناسب به توابع و ماژولهایی نیاز دارند که بهتر است قبل از خرید هاست آنها را با شرکت هاستینگ مطرح نمایید.

اصالت و اعتبار شرکت هاستینگ : اصالت و اعتبار جزو موارد اجتناب ناپذیر در هر مواردی است. سابقه یک شرکت نشان دهنده عملکرد آن در طول سالها فعالیت است. قاعدتا در طی دوران فعالیت، مشکلات و مسائل بسیاری توسط مجموعه باسابقه تجربه شده است و این تجربه قدرت عملکرد را به شرکت هاستینگ در مواقع بحرانی خواهد داد. با توجه به اینکه در هاستینگ موارد و مسائل پیشبینی نشده زیادی ممکن است اتفاق بیافتد پس بهتر است از شرکتی سرویس تهیه کنید که باسابقه و خوش نام باشد.

امنیت هاست : پیکربندی سرور و استفاده از ابزارهای امنیتی سخت افزاری و نرم افزاری نقش تعیین کننده ای در تامین امنیت هاست دارد. در هنگام خریداری هاست به این موراد توجه ویژه ای داشته باشید و از هاستینگ بخواهید در مورد این موضوع توضیح دهد.

پایداری هاست : آپتایم یا پایداری مقدار درصدی است که به ازای آن میزان در دسترس بودن یک هاست تعیین می شود. حداقل میزان پایداری ماهانه تضمینی 99 درصد است. کمتر از این مقدار به هیچ عنوان قابل نبوده و سرویس پایداری تلقتی نمی شود.

پشتیبانی شرکت هاستینگ : یکی از موارد مهم پشتیبانی شرکت هاستینگ از خدمات مورد ارائه است. بهترین سرویس ها نیز در مواردی به پشتیبانی نیاز دارند و باید به این موضوع توجه شود. در غالب شرکت های هاستینگ معتبر و بزرگ، پشتیبانی خدمات بصورت 24 ساعته بدون تعطیلی صورت میگیرد.

امکان عودت وجه : سایت های فعال در حوزه هاستینگی که نماد اعتماد الکترونیکی دارند می بایست امکان عودت وجه حداقل 7 روزه را برای کاربران خود ارائه نمایند. پیشنهاد می شود هاست را از شرکت هایی خریداری نمایید که نماد فعال داشته باشد. 

تهیه شده در تیم تولید محتوای میزبان فا / آدرس سایت : https://mizbanfa.net 

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه