%45 تخفیف، با کد daneshjoo روی تمام آموزش ها، بمناسبت روز دانشجو
زمان باقی مانده (تمدید شد)
سبد (0)

تبلیغات

ذخیره کردن داده ها در متغیرهای اندروید

 

یک متغیر را می توان به صورت یک جعبه تصور کرد که می تواند چیزی را درون خود نگهداری کند. می توانیم برای این جعبه یک نام انتخاب کنیم، مثلا می توانیم نام آن را variableA بگذاریم. از متغیرها می توان برای ذخیره کردن داده ها استفاده نمود. سپس می توانیم در برنامه ی خود، در جایی که به مقدار این متغیر نیاز داریم، تنها نام آن را صدا بزنیم و از آن استفاده کنیم. 


 بهترین روش نام گذاری متغیرها

برای نام گذاری متغیرها، بهتر است از روشی موسوم به روش شتری(camel casing برگرفته از کوهان شتر) استفاده نمود. به این صورت که به غیر از کلمه ی اول، حروف ابتدای تمامی کلمات یک متغیر را بصورت بزرگ می نویسیم و بقیه ی حروف را به صورت کوچک می نویسیم، یعنی به صورت زیر: 

روش شتری: 

unreadMessages
contactName
isFriend

 


انواع دادها ی اولیه در جاوا

متغیرها انواع مختلفی دارند. حتی ما می توانیم یک یا چند نوعِ داده را برای متغیرهای خودمان اختراع کنیم. اما فعلا در اینجا به توضیح نوعِ داده های درونی جاوا می پردازیم. با استفاده از مثال ها، بهتر می توان نوعِ داده ها را توضیح داد. 

 در جاوا یک نوعِ داده به نام int وجود دارد که به وسیله ی آن می توان اعداد صحیح را ذخیره کرد. یک نوعِ داده ی  دیگر نیز به نام String وجود دارد که به وسیله ی آن می توان رشته ها را ذخیره سازی کرد. 

انواع داده های اولیه و اصلی در جاوا عبارتند از: 

  1. int : برای ذخیره ی اعداد صحیح.
  2. long : برای ذخیره ی اعداد صحیح بزرگ.
  3. float: برای ذخیره ی اعداد اعشاری(ممیز شناور).
  4. double: برای ذخیره ی اعداد اعشاری بزرگ.
  5. boolean: برای ذخیره ی مقادیر true و false.
  6. char: برای ذخیره ی یک کاراکتر.

 برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع داده های جاوا، به آموزش برنامه نویسی جاوا در سایت بیاموز مراجعه کنید. 


 تعریف متغیرها در جاوا و اندروید

برای تعریف یک متغیر از نوع int با نام دلخواه unreadMessages به صورت زیر عمل می کنیم: 

مثال

int unreadMessages;

یعنی ابتدا نوع متغیر را مشخص می کنیم، سپس نام آن متغیر را می نویسیم. 

 به مثال های زیر نیز توجه کنید: 

مثال

long millisecondsElapsed;
float accountBalance;
boolean isFriend;
char contactFirstInitial;
String messageText;

مقدار دهی اولیه به متغیرها در جاوا و اندروید

 پس از تعریف یک متغیر، می توانیم آن را مقدار دهی کنیم. به مثال های زیر توجه کنید: 

مثال

unreadMessages = 10;
millisecondsElapsed = 1438165116841l;// 29th July 2016 11:19am
accountBalance = 129.52f;
isFriend = true;
contactFirstInitial = 'C';
messageText = "Hi reader, Just thought I would let you know that
Charles Babbage was an early computing pioneer and he invented the
difference engine. ";

 اگر یک متغیر را تعریف کنیم اما آن را مقدار دهی اولیه نکنیم، سپس بخواهیم آن را مورد استفاده قرار دهیم، با خطا مواجه خواهیم شد. به مثال زیر توجه کنید: 

مثال

int a;
Log.i("info", "int a = " + a);

 با اجرای مثال بالا، خطای زیر تولید خواهد شد: 

خطا

Compiler Error: Variable a might not have been initialized

 


 

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان
 
دوره های آموزشی راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی
تبلیغات اینترنتی