سبد (0)

استفاده از دستور switch در اندروید

به هنگام استفاده از دستور شرطی if و else می توانیم عملگرهای مقایسه را به راحتی مورد استفاده قرار دهیم. اما گاهی اوقات می توانیم یک تصمیم گیری در جاوا را به روش های دیگری نیز بنویسیم. 

هر موقع که بخواهیم یک تصمیم گیری انجام دهیم به طوری که تصمیمات ما واضح و عاری از پیچیدگی باشند، می توانیم از دستور switch استفاده کنیم. دستور switch را می توان به صورت زیر نوشت:

switch(argument){

}

 در مثال بالا، به جای کلمه ی argument می تونیم یک عبارت(expression) یا یک متغیر قرار دهیم. در داخل آکولادهای باز و بسته نیز می توانیم بر اساس مقدار argument با استفاده از دستور case و break تصمیم گیری های خود را انجام دهیم:

case x:
// code to for case x
break;
case y:
// code for case y
break;

 همان طور که در مثال بالا مشاهده می کنید، هر دستور case، یک مقدار متفاوت را(نسبت به آرگومان) مورد بررسی قرار می دهد. و هر دستور break، پایان آن case را مشخص می کند. همچنین اگر ارزش هیچ یک از مقادیر case ها true نباشد، می توانیم با استفاده از یک دستور default که مقداری جلوی آن قرار نگرفته است، کدهایی را اجرا کنیم(یعنی اگر کدهای درون هیچ یک از case ها اجرا نشود، کدهای دستور default اجرا می شود). به مثال زیر توجه کنید:

default: // Look no value
// Do something here if no other case statements are true
break;

 در ادامه، به یک اپلیکیشن آزمایشی توجه کنید.

ادامه دارد. ص 157

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه