سبد (0)

ایجاد یک اپلیکیشن با switch در اندروید

برای شروع، یک پروژه ی جدید اندروید را ایجاد کنید و نام آن را Switch Demo قرار دهید. و از یک Blank Activity استفاده کنید، و برای بقیه ی موارد، از تنظیمات پیش فرض استفاده کنید. در اندروید استودیو، در بالای ادیتور، بر روی تب MainActivity.java کلیک کنید و سپس فایل MainActivity.java را انتخاب کنید، تا بتوانید کدنویسی را شروع کنید. 

 فرض کنید که می خواهیم یک بازی ایجاد کنیم که کاربر در آن می تواند عباراتی را تایپ کند. در این مورد، می توانیم از دستور switch استفاده کنیم و بر اساس مقداری که کاربر وارد می کند، نتایجی را به او نشان دهیم. همچنین اگر کاربر هیچ مقداری را وارد نکند، با استفاده از دستور default مقداری را انتخاب می کنیم. 
 کدهای زیر را در داخل متد onCreate درست قبل از آکولاد بسته ی این متد قرار دهید:

// get input from user in a String variable called command
String command = "go east";
	switch(command){
		case "go east":
		Log.i("Player: ", "Moves to the east" );
	break;
	case "go west":
		Log.i("Player: ", "Moves to the West" );
		break;
	case "go north":
		Log.i("Player: ", "Moves to the North" );
		break;
	case "go south":
		Log.i("Player: ", "Moves to the South" );
		break;
	case "take sword":
		Log.i("Player: ", "Takes the silver sword" );
		break;
	// more possible cases
	default:
		Log.i("Message: ", "Sorry I don't speak Elfish" );
		break;
      }

این اپلیکیشن اندروید را چندین بار اجرا کنید. و هربار، مقدار داخل متغیر command را تغییر دهید. و به تناسب آن مقادیر داخل case ها را تغییر دهید. اما اگر این کار را انجام ندهید، مقدار داخل دستور default به کاربر نشان داده خواهد شد. اگر کدهای زیادی داشته باشیم و بخواهیم این کدها برای یک case (در دستور switch) اجرا شوند، می تو انیم آنها را در داخل یک متد(method) قرار دهیم. و سپس برای آن case این متد را فراخوانی کنیم. به مثال زیر توجه کنید:

default:
 goWest();
break;

به عنوان یک توضیح کوتاه، در کدهای بالا، وقتی که به بخش default می رسیم، متدی به نام ()goWest فراخوانی  می شود و کدهای درون آن اجرا می شوند. 

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه