سبد (0)

آموزش اندروید-تعامل برنامه ها

پیش نیازها

  1. مفاهیم پایه در مورد چرخه ی حیات activity

مواردی که باید مطالعه کرده باشید:

  • اشتراک گذاری فایل ها
  • اشتراک گذاری داده
  • Intentها و فیلترها

آموزش اندروید - تعامل با سایر برنامه ها

 

هر برنامه ی اندروید معمولاً دارای چندین activity است. هر activity یک واسط کاربری را نمایش می دهد که به کاربر اجازه می دهد یک سری کار مشخص را انجام دهد (مانند مشاهده ی نقشه یا گرفتن عکس). برای بردن کاربر از یک activity به activity دیگر، می بایست از Intent استفاده کنید و Intent برنامه را برای انجام کارهایی مشخص تعریف کنید. هنگامی که با استفاده از متدهایی مانند ()startActivity یک Intent را به سیستم ارسال می کنید، سیستم از Intent برای تشخیص و شروع کامپوننت مناسب برنامه استفاده می کند. با استفاده از Intentها به برنامه اجازه می دهید تا activity دیگری که مربوط به برنامه ی دیگری است را راه اندازی کنید.

Intentها می توانند یا explicit باشند و یک کامپوننت مشخص را راه اندازی کنند (مانند یک نمونه ی خاص از یک Activity) یا اینکه می توانند implicit باشند، و هر کامپوننتی را که می تواند Intent را مدیریت کند راه اندازی کنند (مانند گرفتن عکس).

در این سرفصل آموزشی اندروید نحوه ی استفاده از Intent برای ایجاد ارتباط و تعامل بین برنامه ها توضیح داده شده است. مثال تعامل بین برنامه ها عبارتند از شروع یک برنامه ی دیگر، دریافت نتایج از یک برنامه ی دیگر و ساخت برنامه جوری که به intent های دیگر برنامه ها پاسخ بدهد.


آموزش های این سرفصل آموزشی

  • فرستادن کاربر به یک برنامه کاربردی دیگر
    در این آموزش اندروید، نحوه ی ایجاد intent های implict برای راه اندازی دیگر برنامه ها که کاری را انجام می دهند آموزش داده شده است
  • گرفتن نتیجه از یک Activity
    در این آموزش اندروید، نحوه ی شروع یک activity دیگر و دریافت نتایج آن activity نشان داده شده است.
  • اجازه اجرای Activity توسط سایر برنامه ها
  • در این آموزش اندروید، نحوه ی ایجاد activityهایی را در برنامه ی خود یاد می گیرید که این activityها برای استفاده ی سایر برنامه ها می باشند. این مهم با استفاده از تعریف فیلترهایی است که مشخص می کند برنامه ی شما چه intentهایی را می پذیرد.
تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه