سبد (0)

آموزش پشتیبانی کتابخانه اندروید

آموزش پشتیبانی کتابخانه اندروید

وقتی شما برنامه ای را روی آخرین ورژن اندروید، مثلا اندروید 4.0، بسط می دهید و می خواهید آن را روی دستگاه هایی که دارای ورژن های قدیمی تر اندروید هستند، مثلا اندروید 3.2، اجرا کنید باید سازش پذیری معکوس را به کد برنامه اضافه کنید تا این کار امکان پذیر شود.

برای تامین سازش پذیری معکوس، اندروید پکیج Android Support Libraryرا به شما ارائه می دهد. این پکیج مجموعه ای از کد کتابخانه هایی است که ورژن های سازش پذیری معکوس را در چارچوب API های اندروید و همچنین ویژگی هایی که فقط از طریق API های کتابخانه در دسترس هستند، ا ارائه می دهد. هر Support Library یک سازش پذیر معکوس برای یک سطح خاص از Android API  می باشد.

بسته به دامنه ی ورژن های پلتفرمی که مورد نظر برنامه ی شماست و API هایی که استفاده می کند، وارد کردن Support Library به پروژه ی اندروید، به عنوان بهترین تمرین برای بسط دهندگان برنامه ها تلقی می شود.

ویژگی های Support Library

پکیج Support Library در اندروید دارای کتابخانه های زیادی می باشد که می توانند وارد برنامه ی شما شوند. هر کدام از اینکتابخانه ها دامنه ی خاصی از ورژن های پلتفرم اندروید و مجموعه ی ویژگی ها را پشتیبانی می کنند.

برای اینکه از این کتابخانه ها استفاده ی موثری داشته باشید، توجه به اینکه کدام سطح API مورد هدف شماست مهم می باشد چرا که هر کتابخانه سطح های مختلف API را پشتیبانی می کند.

در زیر توضیح مختصری از android support libraries و سطح API که پشتیبانی می کنند را می بینید.

  • v4 Support Library

    این کتابخانه برای اندروید 1.6 (سطح API 4) و بالاتر طراحی شده است.

  • v7 Support Library

    کتابخانه های زیادی وجود دارند که برای استفاده با اندروید 2.1 ( و سطح API 7) و بالاتر طراحی شده اند.

  • v8 Support Library

    این کتابخانه برای اندروید ( و سطح API 8) طراحی شده است.

  • v13 Support Library

    این کتابخانه برای اندروید 3.2 ( سطح API 13) و بالاتر طراحی شده است.

لطفا به یاد داشته باشید که استفاده از Android Support Library در برنامه های شما ترجیح داده می شود. با استفاده از این کتابخانه ها می توانید بازار و تماشاگران هدف خود را افزایش دهید.

دانلود کردن support library

به خاطر داشته باشید که قبل از نصب پکیج های  support library مشخص کرده باشید که از کدام ویژگی ها تمایل دارید در برنامه ی خود استفاده کنید.

پکیج Android support library از طریق Android SDK Manager در دسترس می باشد.

مراحل زیر را برای دانلود support library از طریق SDK Manager دنبال کنید.

1)     Android SDK Manager را آغاز کنید.

2)     در پنجره ی  SDK Manager به انتهای لیست پکیج ها رفته و فولدر extras را پیدا کنید.

3)     آیتم Android Support Library را انتخاب کنید.

4)     روی دکمه ی Install packages کلیک کنید.

پس از دانلود، فایل های Support Library روی دیکشنری android SDK  نصب می شوند. فایل های کتابخانه در دیکشنری جایگزین SDK که در زیرارائه شده، جای می گیرند.

 

/extras/android/support/ directory

انتخاب Support Libraries

قبل از اضافه کردن Support Library به برنامه ی خود، در مورد ویژگی هایی که تمایل دارید وارد کنید و همچنین پایین ترین ورژن اندروید که می خواهید پشتیبانی کند، تصمیم بگیرید.

تغییرات در Android.Manifest

اگر شما درحال افزایش سازش معکوس برنامه های موجود  در مورد  ورژن های قدیمی تر  Android API با Support Library هستید، مطمئن شوید که manifest مربوط به برنامه ی خود را آپدیت کرده اید. واضح است که android:minSdkVersionباید آپدیت شود و شماره ورژن جدید و قدیمی مشخص باشند، مانند زیر

 

<uses-sdk ‎ android:minsdkversion="7" ‎

           ‎ android:targetsdkversion="17" />

این تغییر به Google Playstore می گوید که برنامه ی شما می تواند روی دستگاه هایی با اندروید 2.1 (سطح API 7) و بالاتر نصب شود.

ورژن API

لطفا توجه داشته باشید که اگر v4 support و v7 support libraries را در برنامه ی خود وارد می کنید، باید حداقل ورژن مشخص برای SDK، 7 باشد (نه 4). بالاترین سطح support library که در برنامه ی خود وارد می کنید، پایین ترین ورژن API را که با آن اجرا می شود، مشخص می کند.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه