سبد (0)

ایجاد اولین برنامه در آردوینو

ایجاد برنامه ی Hello World در آردوینو

در این مقاله می خواهیم یکی از ساده ترین راه ها را برای شروع کار با آردوینو به شما نشان دهیم. در این مقاله می آموزیم که چگونه عبارت ها را print (چاپ) کنیم. آردوینو از یک ابزار به نام Serial Monitor برای نمایش دادن اطلاعات استفاده می کند. اطلاعاتی مثل مقادیر print شده یا داده های حسگر(sensor) و چیزهایی شبیه به آن. ابزار مذکور، یک ابزار قدرتمند، برای دیباگ کردن کدهای طولانی است. خب، برویم به سراغ نوشتن اولین کدها در آردوینو:


نوشتن یک دستور print یا چاپ ساده در آردوینو

ویرایشگر آردوینو را باز کنید و در داخل یک sketch جدید، کدهای زیر را کپی کنید:

برای ایجاد یک sketch جدید می توانید بر روی دکمه ی سفید رنگ زیر کلیک کنید.

ایجاد یک اسکچ جدید

سپس کدهای زیر را در آن کپی و الصاق کنید:

void setup() {

Serial.begin(9600);
Serial.println("Hello World!");
}
void loop() {}

 از منوی Tools گزینه ی Board را انتخاب کنید  و سپس گزینه ی Arduino UNO را طبق تصویر زیر انتخاب کنید:

انتخاب نوع آردوینو

 از منوی Tools بر روی گزینه ی Port بروید و پورت مناسب را انتخاب کنید(اگر مقالات قبلی را مطالعه کرده باشید، متوجه می شوید که پورت ما به صورت COMxx بود). درست مثل تصویر زیر. در لینوکس و مکینتاش، وقتی که بورد آردوینو را متصل کردید، به منوی Tools و سپس به Serial Port بروید، سپس با لیستی از پورت ها مواجه می شوید. پورت آردوینو معمولا چیزی مثل dev/tty.usbmodem12345/ خواهد بود اما اعداد 12345 متفاوت هستند.

 پورت آردوینو

 در نهایت بر روی دکمه ی Upload کلیک کنید. اگه همه چیز به درستی انجام شده باشد، چون این کدها در بورد آردوینو آپلود شده اند؛ LED های آردوینو باید شروع به چشمک زدن کنند. برای اینکه ببینید چه کار کرده اید، در سمت راست بر روی دکمه ی Serial Monitor کلیک کنید و نرخ علامت در ثانیه(baud rate) را در پنجره ی Serial Monitor به 9600 تغییر دهید. خواهید دید که پیغام Hello World در آنجا نمایش داده می شود.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه