سبد (0)

سیستم جستر دره نوردی

توتم یکی از بهترین ابزار دره نوردی است که بخصوص در کارهای امدادی بسیار پر کاربرد است در ایجا یکی از کاربردهای آن را به قلم آقای امیر جلوانی مربی دره نوردی ارائه میکنیم که بجای استفاده از گره حمایت میتوان از این سیستم استفاده کرد .

جستر

جستر نام سیستمی است که در کارگاه به جای زدن گره در طناب واتصال ان به کارگاه ،بوسیله ابزار توتم و یا یک عدد ریورسو می توان ان را ایجاد نمود .

مزایا :

lowering

1-می توان نفر اول را فرود بدهیم وطول فرود را در فرود هایی که ارتفاع آنها مشخص نیست را به دست بیاوریم و یا نفراتی که مسلط  نیستند را فرود دهیم و حتی در مواقع امداد و یا حمایت کردن و.......

fixed 2 ropes

2-از هر دو طناب برای سرعت عمل بیشتر وتخلیه نفرات استفاده کنیم

fixed 1 rope

3-امکان فیکس کردن یک لاین طناب واستفاده لاین دیگر طناب ،در مواقعی که احتیاج به اتصال دو طناب است ونفر سر قدم فقط یک طناب دارد وباید منتظر طناب دیگر باشد.

release & lower

4-در مواقعی که شخص در هنگام فرود برایش حادثه ای اتفاق بیافتد (لباسی گیر کند ،سنگی به سر اصابت کنه وشخص بیهوش بشه ،فرد فرود رونده متوجه زدگی طناب در زیر ابزار فرود خود شودو....)می توان سیستم را به راحتی ازاد کردو تبدیل به پایین دادن نمود .

توجه شودکه طناب از حلقه کارگاه عبور کند وپس از ان سیستم اجرا شود

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه