پیش نیازهای این بخش

چاپ

ساخت دو پروژه ActivityLibrary  و WorkflowConsoleApp 

قبل از اینکه مطالعه این بخش را آغاز نمایید باید دو پروژه ی ActivityLibrary برای ذخیره اکتیویتی ها و WorkflowConsoleApp برای تست اکتیویتی ها را ایجاد نمایید.

مراحل انجام کار

این مطلب شامل عناوین زیر است:

  1. ايجاد يک پروژه از نوع Activity Library
  2. ايجاد يک پروژه از نوع Workflow Console Application
  3. ارثبری از کلاس Activity

ايجاد يک پروژه از نوع Activity Library

بعد از اینکه Visual Studio 2013 را اجرا نمودید منوی File -> New -> Project را انتخاب نمایید. در پنجره باز شده یعنی New Project از سمت چپ، از شاخه ی #Visual C گزینه ی Workflow را انتخاب نمایید. حالا از سمت راست Activity Library را انتخاب نمایید.

قسمت Name و Solution name را بترتیب با ActivityLibrary  و Chapter05 تنظیم نمایید و روی دکمه OK کلیک کنید:


ايجاد يک پروژه از نوع Workflow Console Application

در پنل Solution Explorer روی Solution Chapter05 راست کلیک کرده و از گزینه ADD زیر منوی New Project را انتخاب نمایید. سپس در پنجره Add New Project گزینه workflow را انتخاب کرده و سپس از سمت راست پنجره گزینه Workflow Console Application را انتخاب نمایید. حالا قسمت Name را با مقدار WorkflowConsoleApp تنظیم نمایید و نهایتاً روی دکمه OK کلیک کنید:

تصویر زیر ساختار دو پروژه بالا در پنل Solution را نشان می دهد:

از داخل پروژه WorkflowConsoleApp فایل Workflow1.xaml را که بصورت اتوماتیک توسط Visual Studio 2013 ایجاد شده است، حذف کنید.

تمام اکتیویتی های سفارشی ایجاد شده در این بخش، داخل پروژه اول یعنی ActivityLibrary ذخیره می شود و در مقابل از پروژه WorkflowConsoleApp برای تست اکتیویتی ها استفاده خواهیم کرد. 


ارثبری از کلاس Activity

برای تعریف اکتیویتی های سفارشی، باید Class ای بنویسیم که root abstract Activity یا یکی از predefined subclass های آنرا پیاده سازی کند. در تصویر زیر، نحوه ی ارث بری از کلاس Activity نشان داده شده است: