سبد (0)

ساخت کامپیوتر مینیمالیستی

ساخت کامپیوتر مینیمالیستی

سه بخش:گرفتن قطعاتساخت کامپیوترنصب سیستم عامل

یک کامپیوتر شخصی، وسیله ای است که از آن می تواند برای انجام  بسیاری از کار ها و یا بازی استفاده کرد. بسیاری از کار هایی که از طریق اینترنت انجام می شود مانند ارسال ایمیل، پرداخت قبض و.. هم چنین برنامه نویسی و توسعه نرم افزار و حتی استفاده در مدارس  توسط  این کامپیوتر ها انجام می شود.همچنین از کامپیوتر های شخصی برای انجام بازی نیز می توان استفاده کرد.به هر حال همیشه نیاز نیست تا کامپیوتر همه قطعات و اجزا را  داشته باشد بلکه کامپیوتر ها می توانند بدون داشتن کارت صدا، موس، کیس و حتی باتری CMOS کار کنند.در صورتی که با مشکل بودجه مواجعه هستید و در عین حال برای انجام کار های خود به یک کامپیوتر نیاز دارید این مقاله را دنبال کنید. 

بخش 1

گرفتن قطعات

  1. Image titled Build a Minimalist Computer Step 1
    1
     در نظر بگیرید که برای داشتن یک کامپیوتر تا چه مقدار می توانید هزینه کنید؟ اگر مایل به داشتن کامپیوتری با قیمت کمتر از 200 دلار هستید ادامه مقاله را بخوانید. 
     
  2. Image titled Build a Minimalist Computer Step 2
    2
    اطلاع از سخت افزار کامپیوتر.  در مورد سخت افزار کامپیوتر  در اینترنت تحقیق کنید.در مورد اینکه چه قطعه ای لازم است و چه قطعه ای لازم نیست اطلاعات بدست بیاوردید.شما به یک مادر بورد، CPU، هیت سینک و یک حافظه سازگار، منبع تغذیه،کارت گرافیک،یک یا دو درایو، کابل های اتصال قطعات، کیبورد، مانیتور و  کابل های پاور خارجی  نیاز دارید.  بهتر است به تصویر زیر دقت کنید تا ببینید چه قطعات دیگری را نیاز دارید.
     
  3. Image titled Build a Minimalist Computer Step 3
    3
    سازگاری قطعات سخت افزار. اطمینان حاصل کنید که تمامی قطعات با هم سازگار هستند. ابتدا یک مادر بورد تهیه کنید، سپس مطمئن شویذ که CPU با این مادر بورد سازگار است . در مرحله بعد سازگاری حافظه و کارت گرافیک را بررسی کنید و در مراحل بعد سایر کارت های مربوط به شبکه، صدا و....
     ممکن است که بخواهید از مادر بورد های قدیمی و یا دست دوم  استفاده کنید تا بتوانید در هزینه ها صرفه جویی کنید  در این صورت دقت داشته باشید که  حتما قطعات دیگر با این مادر بورد سازگاری داشته باشند و مادر بورد آن را پشتیبانی می کند. 
  4. Image titled Build a Minimalist Computer Step 4
    4
    قیمت قطعات را بررسی کنید و مطمئن شوید با  بودجه شما متناسب است. 
  5. Image titled Build a Minimalist Computer Step 5
    5
    زمانی که  تصمیم به خرید قطعات گرفتید یک لیست از قطعات مورد نظر خود تهیه کنید. می توانید  خرید را از فروشگاه های محلی یا از سایت های اینترنتی انجام دهید.اگر قطعات ارزان تری را تهیه  کرده اید، شاید خوش شانس باشید و کامپیوترتان بتواند عملکرد بهتری ارائه دهد.
     
 

بخش 2

ساخت کامپیوتر

  1. Image titled Build a Minimalist Computer Step 6
    1
    کتابچه راهنمای همراه با سخت افزار ها را به دقت مطالعه کنید.  
  2. Image titled Build a Minimalist Computer Step 7
    2
    مادر بورد را درون کیس قرار دهید.  باید دقیق محل پیچ های مادر بورد با سوراخ های روی کیس منطبق شوند.تا بتوانید مادر بورد را از طریق پیچ ها بر روی کیس محکم کنید . در این مرحله دقت کنید که اگر جای پیچ ها به درستی منطبق نباشد می تواند اسیب جدی به مادر بورد وارد شود. 
  3. Image titled Build a Minimalist Computer Step 8
    3
    CPU را روی مادر بورد سوار کنید. این کار را به دقت انجام دهید زیرا انجام این کار از همه موارد مهم تر است. 
  4. Image titled Build a Minimalist Computer Step 9
    4
    کولر/هیت سینک را به درستی روی CPU قرار دهید. مقداری خمیر حرارتی روی CPU قرار دهید و کولر را بر روی آن نصب کنید. خمیر حرارتی و کولر باعث کاهش دمای CPU می شود و در افزایش طول عمر CPU موثر است. 
  5. Image titled Build a Minimalist Computer Step 10
    5
    قرار دادن باتری CMOS. این قطعه تنظیما ت BIOS مثل تاریخ و زمان را ذخیره می کند. در صورتی که این قطعه را خریداری نکرده اید می توانید از فرشگاه  آن را درخواست دهید.
  6. Image titled Build a Minimalist Computer Step 11
    6
    پلاگ های حافظه را وصل کنید. 
  7. Image titled Build a Minimalist Computer Step 12
    7
    پلاگ مربوط به پاور را به مادر بورد وصل کنید. این پلاگ یک کابل رنگی است که از منبع تغذیه به مادر بورد وصل می شود.
  8. Image titled Build a Minimalist Computer Step 13
    8
    کارت  گرافیک را نصب کنید.  این کارت یکی از کارت های ضروری است مگر اینکه خود مادر بورد دارای کارت گرافیک باشد. کارت های دیگری که می توان روی مادر بورد نصب کرد کارت صدا، کارت شبکه، مودم و ... است که می توانید آنها را در اینترنت جستجو کنید. 
  9. Image titled Build a Minimalist Computer Step 14
    9
    نصب دیسک درایو ها. درایور های مربوط به سی دی/ دی وی دی را درون کیس قرار دهید.
  10. Image titled Build a Minimalist Computer Step 15
    10
    اتصال کابل برق درایو ها.کابل مربوط به درایو ها را به منبع تغذیه کامپیوتر متصل کنید. 
  11. Image titled Build a Minimalist Computer Step 16
    11
    اجرا کردن کامپیوتر. کیبورد، مانیتور و کابل برق را متصل کنید. کامپیوتر را روشن کنید و  وارد BIOS شوید. در بسیاری از کامپیوتر ها با کلیک بر روی  دکمه DEL صفحه کلید می توانید وارد تنظیمات BIOS شوید.در برخی مواقع هم با فشردن کلید های F1,F2 و.. تنظیمات مربوط به زمان و تاریخ را در صورتی که باتری CMOS را نصب کردید انجام دهید. 
     
 

بخش 3

نصب سیستم عامل

  1. Image titled Build a Minimalist Computer Step 17
    1
    تنظیم  کامپیوتر برای بوت شدن از طریق CD. در صورتی که می خواهید از طریق CD/DVD سیستم عامل را نصب کنید بایستی کامپیوتر را برای بوت شدن از روی CD تنظیم کنید. 
  2. Image titled Build a Minimalist Computer Step 18
    2
    بوت شدن کامپیوتر و شروع به نصب سیستم عامل.سیستم عامل به صورت پیش فرض روی درایو C قرار می گیرد. 
  3. Image titled Build a Minimalist Computer Step 19
    3
    دستور العمل ها برای نصب سیستم عامل را دنبال کنید. 
  4. 4
    مراحل ساخت یک کامپیوتر پایه به اتمام رسید!
             آموزش های مشابه:                                                                                                                                                                                                                 روش ساخت کامپیوتر                                                                                                                                                                                                             ساخت کامپیوتر ارزان                                            
تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه