ساخت کامپیوتر ارزان

چاپ

ساخت یک کامپیوتر ارزان

آیا می خواهید خودتان یک کامپیوتر بسازید؟آیا شما یک کامپیوتر قدیمی دارید؟ این مقاله را دنبال کنید. 

مراحل ساخت یک کامپیوتر ارزان

  1. Image titled Build a Cheap PC Step 1
    1
    در نظر بگیرید چه نوع کامپیوتری را می خواهید طراحی کنید؟ انتظارات خود از کامپیوتری که قصد ساخت آن را دارید در نظر بگیرید.بررسی اسناد؟ مشاهده فیلم؟در صورتی که می خواهید یک کامپیوتر ارزان بسازید اما در عین حال می خواهید بازی های سنگین روی آن انجام دهید دقت داشته باشید به کارت گرافیک و پردازنده قوی نیاز دارید.در نظر بگیرید که چه مقدار پول می خواهید برای ساخت این کامپیوتر هزینه  کنید.
     
  2. Image titled Build a Cheap PC Step 2
    2
    در صورتی که کامپیوتر رومیزی دارید که چند سال است بدون استفاده مانده می توانید آن را از هم جدا کنید و قطعات آن را مشاهده کنید.
    می توانید از درایو نوری،هارد دیسک و قطعات دیگری که  میدانید هنوز کارایی دارند و می توانند مفید باشد استفاده کنید . توصیه می شود که سعی کنید قطعات جدیدتر و بهتر، مانند یک پردازشگر با قدرت بالاتر، حافظه ای با ظرفیت بیشتر و ... را پیدا کنید.قطعاتی از کامپیوتر قدیمیتان را که لازم ندارید را می توانید با استفاده از سایت ebay به فروش برسانید.
  3. Image titled Build a Cheap PC Step 3
    3
    در مورد لیست قطعاتی که نیاز دارید با دوستانتان صحبت کنید.کسی چه میداند شاید قطعه داشته باشند که به آن نیاز ندارند و هنوز هم به درستی کار کند و بتوانید از آن استفاده کنید. 
  4. Image titled Build a Cheap PC Step 4
    4
    به لیست قطعات نگاه کنید. مواردی که آنها را تهیه کرده اید را علامت بزنید. حال نوبت به خرید قطعات مورد نیاز دیگر است.
    • خرید قطعات. می توانید قطعات مورد نیاز خود را  از دست دوم فروشی تهیه کنید. یا اگر می توانید این کار را به صورت آنلاین انجام دهید.مهم نیست که از کجا این لوازم را تهیه می کنید بلکه باید قطعات را ببینید و یا درخواست دهید تا اطلاعاتی در رابطه با آن قطعه در اختیار شما قرار دهند.می توانید سوالات خود را خیلی واضح بپرسید مثلا :"آیا در صورت خرابی قطعه در همان روز قطعه پس گرفته می شود یا خیر؟""سرعت cpu چقدر است؟""قدرت منبع تغذیه چقدر است؟" "مشخصات کارت گرافیک به چه صورت است؟""آیا این سخت افزار از رده خارج شده است یا خیر".فروشندگان  باید بتوانند به تمامی سوالات شما جواب بدهند. Image titled Build a Cheap PC Step 4Bullet2
       
     برخی از شرکت ها برای محصولات خود ضمانت نامه ارائه می دهند. به طور معمول ضمانت  نامه برای هر قطعه به صورت جداگانه ارائه می شود که مدت این ضمانت نامه 3سال است.از آنجایی که خرید یک قطعه با ضمانت میتواند روی بودجه شما تاثیر گذار باشد. در هنگام خرید کارت گرافیک و مادر بورد دقت داشته باشید که این دو با هم سازگار باشد به این صورت  در هزینه های شما صرفه جویی می شود. همچنین به تخفیفاتی که در هنگام خرید ممکن است   ارائه شود هم  دقت کنید چرا که میتواند کمکی در هزینه های شما  باشد.البته دقت کنید که خرید را از یک سایت معتمد انجام  میدهید. سپس می توانید اقدام به خرید کنید.
     
  5. Image titled Build a Cheap PC Step 5
    5
    حساب کنید خرید این قطعات چه مقدار هزینه برای شما دارید. همچنین قبل از خرید مطمئن شوید  حداقل به مدت 14 روز قطعات ضمانت برگشت در صورتی خرابی را دارند تا در این مدت بتوانید کامپیوتر را ساخته و  آن را تست کنید.اگر فروشنده این ضمانت را به شما نمیدهد میتوانید در همان فروشگاه قطعات را برای سالم بودن تست کنید. 
  6. Image titled Build a Cheap PC Step 6
    6
    ساخت کامپیوتر. بعد از تهیه کلیه قطعاتی که در لیست شماست وقت آن رسیده که کامپیوتر خود را بسازید. قطعات را در جای خود درون کیس قرار دهید و با استفاده از یک پیچ گوشتی قطعات را در جای خود محکم کنید دقت کنید در این مرحله هیچ گونه فشار اضافی به قطعات وارد  نکنید زیرا ممکن است به کامپیوتر و قطعات آسیب وارد کنید.
    بدترین  اتفاق در این مرحله این است که قطعات با هم همخوانی  نداشته باشند در این صورت  باید قطعه دیگری خریداری کنید که بتواند به مادر بورد متصل شود. توضیحات مربوط به قطعات را بخوانید  و قطعه را بیابید که با مادر بورد سازگاری داشته باشد.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       Image titled Build a Cheap PC Step 6Bullet1
  7.  
     
    Image titled Build a Cheap PC Step 7
    7
    نصب سیستم عامل. زمانی که سر هم بندی قطعات کامپیوتر به پایان رسید وقت آن است که سیستم عامل را بر روی کامپیوتر نصب کنید.بعد از اطمینان از درست کار کردن درایور سی دی، می توانید یک سی دی ویندوز را از یکی از دوستانتان قرض گرفته و سیستم عامل مورد نظر را بر روی کامپیوتر تان نصب کنید.
     
      اموزش های مشابه:                                                                                                                                                                                                                   روش ساخت کامپیوتر                                                                                                                                                                                                               ساخت کامپیوتر مینیمالیستی