سبد (0)

پوشاک گورتکس

گورتکس چیست و چرا در سفر نیاز است

پائیز که شروع می شود شاید اصفهان همچنان خشک و بدون باران باشد اما برای سفر در این فصل پوشاک مناسب احتیاج است و از مشخصه های مهم آن باید محافظت بدن در مقابل باد و باران باشد  در عین حال سبک  باشد و از تعرق بدن جلوگیری کند. اما نگران نباشید با خریدن یک لباس از جنس گورتکس نه تنها همه این موارد را در اختیار خواهید داشت، بلکه با داشتن یک لایه داخلی از جنس پلار گرمای بدن را نیز حفظ خواهید نمود.

چرا گورتکس بخریم؟

پارچه های گورتکس با داشتن تار و پودی به فاصله 0.2 میکرون، بخار آب را از خود عبور می دهد و قطره آب را که بزرگتر است عبور نمی دهد و به این ترتیب شما در هنگام پیاده روی در هوای بارانی هم از خیس شدن محفوظ هستید و هم بدنتان قابلیت تنفس دارد و این بسیار مهم است چرا که بدن خیس ۲۶بار بیشتر از بدن خشک گرما را  تلف می کند و این به معنای از دست دادن انرژی است. همچنین هر چه جذب رطوبت از پوست سریعتر باشد، نه تنها احساس راحتی بیشتری می کنیم بلکه زمان بیشتری نیز می توان به فعالیت پرداخت. پارچه های گورتکس از نظر دوام، قابلیت تنفس و ضد آب بودن بهترین پارچه های موجود در بازار به حساب می آید. اما با داشتن این همه قابلیت، قیمت آن حداقل در برند های ایرانی و چینی بسیار مناسب است.

چگونه و از کجا بخریم؟

 شما با داشتن حداقل 150 هزار تومان نیز می توانید صاحب یک لباس از جنس گورتکس شوید.اما در موقع خرید باید دقت نمائید چراکه درست است که پارچه ضد آب است اما باید تولید کننده حتما درزهای آن را از داخل آب بندی کرده باشد. داشتن کلاه و دوخت مناسب و کیفیت که در برندهای ایرانی هم یافت می شود اهمیت بسزائی دارد. از دیگر امکانات آن داشتن یک لایه دیگر پلار است که برای ایجاد گرما استفاده می شود و باید حتما بتوان آن را جدا در داخل لباس نصب کرد به دلیل اینکه تنفس لباس به راحتی از دست خواهد رفت و اگر آب و هوایی که در آن فعالیت می نمائید کمی گرم شود به سرعت ایجاد تعرق می نماید. برای خرید برندهای معتبر بهتر است به فروشگاههای وسایل کوهنوردی و طبیعت گردی مراجعه نمائید.

محافظت و نگهداری

این دست پارچه ها از مقاومت خوبی برخوردارند و دوام زیادی دارند. اما این به این معنی نیست که نباید به طور صحیح حفاظت شوند چرا که میزان تنفس آن در صورت تا شدن و تحت فشار بودن کمتر خواهد شد و البته در شستشوی آن هم باید دقت کرد و دستورالعمل شرکت سازنده را اجرا کرد. این دستور شستشو بر روی بر چسب های چاپ و به لباس دوخته شده اند البته بعضی لکه ها نظیر حشرات و شیره های گیاهی ممکن است پاک نشود اما بر تنفس پارچه اثری ندارد. پس اگر طبیعت گرد هستید در خرید این لباس تعلل ننمائید.

 

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه