بدست اوردن اطلاعات آنلاین املاک

چاپ

چطور اطلاعات یک ملک را به دست بیاوریم?

چهار بخش:  آشنایی با جستجوی انلاین اطلاعات      جمع اوری اطلاعات کلی ملک  بدست اوردن شاره شناسایی ملک   جمع اوری کلی اطلاعات

در صورتی که به دنبال خرید یک خانه و یا رهن و اجاره ملکی هستید و یا اینکه  زمین و یا ملکی دارید که می خواهید برای آن یک وام بگیرید میتوانید از این مقاله استفاده کنید.زمانی که شما شروع به جستجوی اطلاعات یک ملک می کنید درواقع می خواهید  به اطلاعاتی در مورد گذشته  آن ملک برسید.اطلاعاتی از قبیل  اینکه ملک مورد نظر  بدهی مالیاتی دارد یا خیر، به کسی قبلا فروخته شده است یا خیر و مواردی  از این قبیل که قبل از خرید ملک باید از آن اطلاع داشته باشید.برای رسیدن به این اطلاعات یک روش این است که از بنگاه های ملکی محل  و یا شهر خود در این باره سوال کنید  اما راه آسانتر استفاده از جستجوی آنلاین اطلاعات ملک مورد نظر است.برای اینکه جستجوی موفقی در این زمینه داشته باشید این مقاله را دنبال کنید.

 
 

بخش 1

آشنایی با جستجوی انلاین اطلاعات ملک

  1. Image titled Search Property Titles on the Internet Step 1
    1
    چه زمانی به جستجوی آنلاین اطلاعات ملک نیاز خواهید داشت. این سوال دردو حالت برای شما پیش خواهد آمد. 
    • حالت اول زمانی است که شما میخواهید یک ملک مثلا یک خانه را خریداری کنید و قبل از خرید می خواهید اطلاعاتی راجع به آن خانه به دست اورید.
    • حالت دوم زمانی است که شما  از این اطلاعات به عنوان وثیقه استفاده می کنید مثلا زمانی که میخواهید وام مسکن بگیرید.
    این دو حالت متداولترین حالاتی هستند که باعث  می شوند شما  از جستجوی آنلاین اطلاعات ملک استفاده کنید. 
     
  2. Image titled Search Property Titles on the Internet Step 2
    2
    بدانید به چه نوع اسناد و اطلاعاتی نیاز دارید. زمانی که جستجو  را انجام می دهید اطلاعات مختلفی از ملک را خواهید یافت و شاید آن اطلاعاتی نباشد که شما میخواهید. حق مالکیت اصطلاحی است که برای شخصی که به صورت واقعی  و قانونی حق تملک ملک را دارد استفاده می شود.واگذاری بخشی از دارایی به این معنی است که شما می توانید بخشی از  حق تملک را به شخص یا اشخاص دیگر  واگذار کنید.در زیر می توانید اطلاعات دیگری که در هنگام جستجوی اطلاعات ملک با آنها رو به رو می شوید را ببینید:
      • قباله. قباله در واقع یک سند قانونی است که مشخص می کند ملک از چه شخصی به چه شخصی واگذار شده است.قباله ها در واقع اسنادی هستند که در هنگام جستجو شاید بیشتر  به چشم بیایند و از این رو که میتوان مالک اصلی را از روی آن شناسایی کرد ارزشمند هستند.
      • حق تصرف. حق تصرف  بخشی است که نشان می دهد چه کسی می تواند اموال شما را تصرف کند.با استفاده از این قسمت هم میتوانید اطلاعات خوبی در مورد آن ملک به دست اورید.
      • وام مسکن. در این قسمت می توانید  پی ببرید که آیا برای آن ملک از بانک وامی  اخذ شده است یا خیر و یا اینکه سند در گرو بانک است یا خیر.
     
  3. Image titled Search Property Titles on the Internet Step 3
    3
    به دنبال چه نوع اطلاعاتی هستید. زمانی که شروع به جستجو برای اطلاعات یک ملک میکنید  دو  سوال بسیار مهم برای شما پیش می اید.
    • اولین و مهمترین موضوع قیمت  و اعتبار آن اطلاعات است . به عنوا ن مثال زمانی که می خواهید خانه ای را خریداری کنید باید مطمئن شوید شخصی که می خواهد به شما خانه را بفروشد مالک حقیقی  آن ملک است و یا زمانی که درخواست وام از بانک می کنید بانک باید اطمینان حاصل کند که آن خانه متعلق به شماست.
    • مسئله دوم این است  شما باید اطلاعات کلی ملک را هم مشاهده کنید اینکه ملکی که قصد خرید  آن را دارید صاحب دیگری ندارد و یا بدهی و مالیات، وام و ... ندارد.یا اینکه بانک برای پرداخت وام به شما باید اطمینان حاصل کند که مسکن شما بدهی به بانک های دیگر نداشته باشد.
     
     
 

بخش 2

جمع اوری اطلاعات کلی  املاک

  1. Image titled Search Property Titles on the Internet Step 4
    1
    پیدا کردن آدرس ملک. اولین و مهمترین اطلاعاتی که بایستی به دست بیاورید آدرس ملک مورد نظر است . که برای این کار می توانید از مالک آن ملک آدرس را درخواست کنید و خودتان به محل ملک بروید و  یا اینکه با استفاده از Google Earth مکان ملک مورد نظر را بیابید. 
  2. Image titled Search Property Titles on the Internet Step 5
    2
    نام  و موقعیت مالک را بیاید.  اگر قصد خرید زمین دارید  بایستی اطلاعات مربوط به مالک آن را به دست آورید. این کار را می توانید با جستجوی عمومی  در استان و شهر خود با استفاده از گوگل انجام دهید.
    اگر در حین جستجو  توانستید اطلاعاتی در مورد قباله و یا اشخاص دیگری که آن زمین و یا ملک را خریداری کرده اند دست یابید میتوانید از طریقآنها نیز مالک اصلی را پیدا کنید. 
     
  3. Image titled Search Property Titles on the Internet Step 6
    3
    محدود کردن جستجو خود. در صورتی که می خواهید  جستجو را محدود تر کنید  میتوانید   به عنوان مثال به دنبال اطلاعاتی باشید که به تاریخ مورد نظر شما نزدیک تر است. مثلا زمانی  که ملک خرید یا فروش شده است و یا زمانی که سند آن ثبت شده است. این کار به شما کمک می کند تا سریعتر به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید. 
     
 

بخش3

پیدا کردن شماره شناسایی

  1. 1
    اطلاع از شماره شناسایی. این شماره شناسایی می تواند شماره پلاک ملک، شماره ثبت آن، شماره بلوک، شماره خیابان و غیره باشد.هر ملک در هر شهرستان یک شماره شناسایی دارد که با آن شماره ثبت شده است اگر بتوانید شماره ثبتیآن ملک را بدست آورید بدست آوردن سایر اطلاعات در مورد آن ملک کار ساده ای خواهد بود.
     
  2. Image titled Search Property Titles on the Internet Step 8
    2
    استفاده از وب سایت های شهرستانی. اولین گام  بعد از پیدا کردن شماره ثبتی یک ملک  این است که آن ملک را در شهرستانی که ملک قرار دارد جستجو کرد.برای انجام این کار می توانید  ابتدا وارد وب سایت   کشور  مورد نظر شوید در آنجا به دنبال لینک مربوط به شهرستان ها و سپس شهرستان مورد نظر خود را انتخاب کنید و در نهایت شماره ثبتی را در شهرستان  جستجو کنید. 
  3. Image titled Search Property Titles on the Internet Step 9
    3
    وقتی وب سایت شهرستان مورد نظر را یافتید  باید به دنبال قسمت جستجوی اموال باشید. این بخش در وب سایت های مختلف متفاوت است.
    • برای مثال در لس انجلس ، کالیفرنیا این دیتا بیس را می توانید از طریق این لینک بیابید. اینجا.
    • در گرین ویل، کالیفرنیای جنوبی این لیست را از طریق این لینک می توانید بیابید.اینجا.
     
  4. Image titled Search Property Titles on the Internet Step 10
    4
    تایپ آدرس. بعد از اینکه  به دیتا بیس مربوط به شهرستان مورد نظر دسترسی پیدا کردید میتوانید آدرس ملک را در این بخش وارد کنید.
    • برای مثال در کشور لس انجلس با استفاده از این, قسمت میتوانید آدرس خود را جستجو کنید.  
    • در گرین وین می توانید با استفاده از نام یا آدرس این جستجو را انجام دهید.
     
  5. Image titled Search Property Titles on the Internet Step 11
    5
    یافتن مالک. زمانی که شما آدرس ملک مورد نظر را در کادر جستجو وارد  میکنید و دکمه جستجو را کلیک می کنید یک لیست برای شما نشان داده می شود در داخل این لیست بر روی  ملک مورد نظرتان کلیک کنید. 
  6. Image titled Search Property Titles on the Internet Step 12
    6
    شماره ثبتی ملک را بررسی کنید. بعد از آنکه ملک مورد نظر را در جستجو یافتید اولین کار توجه به شماره ثبتی ملک است. 
     
 

بخش4

انجام جستجوی اطلاعات ملک

  1. Image titled Search Property Titles on the Internet Step 13
    1
    مشاهده وب سایت های ثبت ملک در شهرستان ها.برای اینکه بتوانید اطلاعات کاملی در مورد ملک مورد نظر به دست بیاورید کافی است که به وب سایت های ثبت ملک شهرستان ها رجوع کنید. برای این کار کافی است در وب سایت که مربوط به ثبت کلیه املاک است بر روی شهرستان مورد نظر کلیک کنید تا وارد وب سایت آن شهرستان شوید و در داخل آن وب سایت اقدام به جستجو در مورد اطلاعات ملک مورد نظر کنید. 
  2. Image titled Search Property Titles on the Internet Step 14
    2
    بعد از وارد شدن به وب سایت شهرستان مورد نظر بایستی به دنبال بخشی که مربوط به ارائه اطلاعات ملک و یا جستجو در مورد ملک مورد نظر است باشید اگر در وب سایت چنین بخشی قرار نداشت می  توانید به مدیر وب سایت اطلاع دهید .
    • در شهرستان لین، ایووا به راحتی با کلیک بر وری این لینک  می توانید کار جستجو را انجام دهید.
    • در شهرستان Ventura ، کالیفرنیا  می توانید وب سایت مربوط  را با کلیک  بر روی, این لینک مشاهده کنید و جستجوی خود را با کلیک بر روی Grantor/Grantee Search در سمت راست صفحه شروع کنید. در صورتی که بر روی این دکمه کلیک کنید وارداین   بخش خواهید شد و می توانید عنوان مورد نظرتان را جستجو کنید.
     
  3. Image titled Search Property Titles on the Internet Step 15
    3
    استفاده از اطلاعات. بسته به پارامتری که شما جستجو کرده اید  در این قسمت اطلاعاتی در مورد ملک مورد نظر برای شما  به نمایش در خواهد امد.
    • برای مثال در شهرستان لین، ایووا  می توانید بر اساس، نوع سند، تاریخ، ادرس و شماره ثبتی جستجو را انجام دهید.
    • در شهرستان Ventura ، کالیفرنیا  تنها می توانید بر اساس نام و تاریخ این جستجو را انجام دهید.
     
  4. Image titled Search Property Titles on the Internet Step 16
    4
    تجزیه و تحلیل اطلاعات. بعد از اینکه اطلاعات مورد نظر را به دست آوردید می توانید به صورت کامل آنها را مورد مطالعه و بررسی قرار دهید و بعد از آن اقدام به خرید ملک مورد نظر کنید.