سبد (0)

تشخیص سایت های مقایسه ای جعلی

 تشخیص   سایت های مقایسه ای جعلی

پنج بخش:بررسی لینک هاایا تضادی در وب سایت مشاهده می کنید؟بررسی وب سایتبررسی کامنت ها و نظرات کاربرانچک کردن  کامل وب سایت

یکی از روش های بسیار پر طرفدار در بازاریابی  اینترنتی کلاه سیاه ایجاد وب سایت های  مقایسه ای فیک و یا جعلی است.وب سایت هایی مقایسه ای جعلی وب سایت هایی هستند که ادعا می کنند به صورت واقعی به بررسی و مقایسه محصولات می پردازند.تفاوت این وب سایت ها با وب سایت های واقعی در این است که این وب سایت ها به هیچ وجه کار بررسی بین محصولات را انجام نمی دهند.بررسی های فیک یا جعلی برای بسیاری از محصولات مثل محصولات کاهش وزن، نرم افزار ها ، سایت های میزبانی وب و غیره  انجام می شود.این روش با بررسی های غیر واقعی  محصولات صورت می گیرد . اما در این مقاله شما با روش هایی اشنا خواهید شد  که بررسی های غیر واقعی و فیک محصولات  را به خوبی متوجه خواهید شد. 

 

بخش1

نگاه به لینک ها

  1. Image titled Spot a Fake Review Website Step 1
    1
    لینک های خروجی را بررسی کنید این لینک ها حاوی یک کد هستند. 
    • بازاریابان اینترنتی به کدی نیاز دارند تا مشخص کند چه کسی از طریق لینک آنها اقدام به خرید کرده است  که این کد در  url خریدار نشان داده می شود.
    • از انجایی که نشان داده شدن کد بازاریابی در لینک  وجه ی  خوبی برای بازاریابان ندارد به همین دلیل سعی میکنند تا با تغییر مسیر لینک آن را پنهان کنند.مثلا شما را به بخش دیگر از وب سایت ارجاع می دهند .احتمالا نیاز دارید تا  تغییر مسیر خودکار را در مروگرتان غیر فعال کنید تا بتوانید ادرس کامل بسته را مشاهده کنید.
     
     
  2. Image titled Spot a Fake Review Website Step 2
    2
    از انجایی که روابط بازاریابی کلاه سیاه در پشت وب سایت های بررسی جعلی وجود دارد اما لزوما نمیتوان گفت همه لینک هایی که دارای کد بازاریابی هستند مرتبط با این چنین بازاریابی هایی هستند. پس بهتر است بسیار محتاطانه نسبت به تشخیص وب سایت های جعلی  اقدام کنید.
     
 

بخش 2

آیا در وب سایت تضاد هایی و جود دارد?

  1. Image titled Spot a Fake Review Website Step 3
    1
    نگاهی به بیانه FTC .بر طبق این بیانیه کمیسیون  تجارت فدرال هر گونه تضاد در فروش محصولات را بررسی می کند و در صورتی که در این بررسی های مشخص شد که وب سایت دارای لینک های وابسته یا بررسی های جعلی است قانون ایالت متحده را نقض کرده است.
    این مورد ممکن است  در بخش های دیگر هم باعث نقض قانون شود. می توانید در این مورد از یک وکیل سوال کنید. 
     
 

بخش 3

بررسی وب سایت

  1. Image titled Spot a Fake Review Website Step 4
    1
    دقت کنید که چه چیزی دیگری بر روی وب سایت است.در صورتی که وب سایت چیزی جز تبلیغات ندارد  میتوان به  جعلی بودن آ ن  شک کرد. زیرا مدیر وب سایت هیچ راهی را برای بیا صداقت خود در وب سایت  قرار نداده است. 
  2. Image titled Spot a Fake Review Website Step 5
    2
    به تاریخ های موجود در وب سایت به ویژه تاریخ  هایی که مربوط به یکی دو هفته پیش هستند دقت کنید.اغلب وب سایت های جعلی تاریخ ها را  تغییر می دهند و تاریخ ها را به روز  نگه می دارند. اگر وب سایت  شامل کامنت های بازدید کنندگان هست می توانید تاریخ این کامنت ها را نیز بررسی کنید.به هر حال شما بایستی در این کار سرعت عمل داشته باشید و متوجه تاریخ های جعلی در وب سایت موردنظر شوید.
     
  3. Image titled Spot a Fake Review Website Step 6
    3
    به موقعیت ها مخصوصا موقعیت هایی که در نزدیکی شما هستند توجه کنید. ممکن است با نشان دادن موقعیت شما سعی در جلب اعتماد شما داشته باشند. 
     
 

بخش4

کامنت ها و باز خورد ها را بررسی کنید.

  1. Image titled Spot a Fake Review Website Step 7
    1
    بخش نظرات کاربران را مطالعه کنید.بسیاری از وب سایت ها دارای بخش وبلاگ و یا خبر هستند که به شما امکان می دهد تا در مورد عملکرد وب سایت نظرات خود را ارائه کنید.وب سایت های زیادی وجود دارد که  نظرات کاربران به وفور در آنها یافت می شود.وب سایت های جعلی سعی دارند تا ظاهر وب سایت خود را همانند وب سایت های  معتبر بسازند اما در عمل هیچ احترامی برای کاربر قائل نیستند.
    سعی کنید یک نظر در سایت ارسال کنید ممکن است زمانی که بر روی دکمه ارسال کلیک می کنید هیچ اتفاقی نیافتد و یا یک پنجره پاپ اپ باز شود. 
  2. Image titled Spot a Fake Review Website Step 8
    2
    بررسی بازدید ها. در اینجا چند روش وجود دارد:
    • به اعداد دقت کنید. به عنوان مثال  وقتی برای یک  محصول عدد 96% و به محصول دیگر مقدار 92% تخصیص داده می شود این امتیاز دهی بر چه مبنا و اساسی داده میشود .در صورتی که اطلاعاتی در این باره برای شما ارائه نکرده باشد این اعداد فقط برای  تحت تاثیر قرار دادن شما مورد استفاده قرار گرفته و جنبه واقعی نخواهد داشت.
    • به باز خورد هایی که در مورد استفاده از محصول داده شده است دقت کنید. در صورتی که  جزئیات محصول، تضمین های ارائه آن محصول و غیره ذکر نشده باشد و صرفا از محصول تعریف شده باشد  می تواند غیر واقع باشد و شما در این مورد بایستی دقت بیشتری به خرج دهید.
     
  3. Image titled Spot a Fake Review Website Step 9
    3
    در صورتی که وارد وب سایتی برای بررسی محصولی شده اید و مواردی که در این مقاله به آنها پرداختیم را در آن وب سایت مشاهده کردید شک نداشته باشید که ان وب سایت جعلی است و  به احتمال زیاد برای افزایش میزان فروش ایجاد شده است و اطلاعات موجود در آن واقعی نخواهد بود. 
 

بخش 5

چک کردن بیشتر سایت

  1. Image titled Spot a Fake Review Website Step 10
    1
    استفاده از تصاویر جعلی .در وب سایت های جعلی معمولا از متون و تصاویر جعلی استفاده می شود تصاویری که به ندرت می توان آن را را در اینترنت یافت و یا  متون تبلیغاتی جعلی. اگر چنین چیزی را مشاهده کردید مطمئن باشید که وب سایت جعلی است. 
  2. Image titled Spot a Fake Review Website Step 11
    2
    به کامنت های تکراری دقت کنید. بسیاری از وب سایت های جعلی دارای متن و کامنت های تکراری هستند. بنابرتوجه به  این مورد ایده خوبی برای بررسی کردن وب سایت های جعلی است
    •  مشاهده کپی یک یا دو جمله  می تواند موجب نگرانی باشد.
    • متن را کپی کنید و در گوگل و یا سایر موتور های جستجو آن را سرچ کنید.
    • در صورتی که این متن دقیقا در وب سایت دیگری هم پیدا شد  می تواند نشان دهنده این باشد که این وب سایت یک وب سایت جعلی است.  
تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه