سبد (0)

حذف اطلاعات خود از جستجوی گوگل

حذف اطلاعات خود از جستجوی گوگل

دو بخش:جلوگیری از اسیب هامحافظت از اطلاعات خود

 ممکن است در حین گشت و گذار در اینترنت متوجه  اطلاعات یا تصویری از خود در اینترنت شوید. که این اطلاعات توسط ربات گوگل ایندکس شده است و هر فردی به راحتی می تواند به این اطلاعات دسترسی داشته باشد. گوگل ادعا کرده است که هیچ  اطلاعاتی از موتور جستجوی آن حذف نمی شود مگر اینکه ثابت شود آن موضوع یا مطلب غیر قانونی است. اما در این مقاله شما با راهکار هایی آشنا خواهید شد که  به شما اجازه میدهد تا تصاویر و اطلاعات  شخصیتان را که توسط ربات گوگل ایندکس شده است را  از معرض دید خارج و یا امکان مشاهده شدن آن ها را کاهش دهید.

 
 

بخش 1

جلوگیری از آسیب ها

  1. Image titled Ungoogle Yourself Step 1
    1
    از اینکه چه اطلاعاتی راجع به شما روی اینترنت وجود دارد اطلاع پیدا کنید. این موضوع  که  self-search, vanity search, یا egogoogling, نامیده می شود یک راه خوب برای اطلاع پیدا کردن از این موضوع است.
    • نام کامل ، نام مستعار، بخشی از نام و یا نام خانوادگی خود را جستجو کنید این روش ها را برای یافتن اطلاعاتی از خود به کار بگیرید.
    • برای مثال در صورتی که شما برای یک وبلاگ با نام  AlwaysRight, کامنتی قرار داده اید نام شما حتی با جستجوی نام این وبلاگ هم امکان مشاهده شدن را خواهد داشت . پس تمامی این موارد را در اینترنت جستجو کنید تا به اطلاعات مربوط به خودتان دسترسی پیدا کنید.
     
     
  2. Image titled Ungoogle Yourself Step 2
    2
    با وب سایت های متخلف تماس بگیرید . گاهی اوقات یک تصویر و یا مطلب ناشایست به نقل از شما در یک وبلاگ یا وب سایت و یا فیسبوک منتشر شده و این  مطلب یا تصویر با نام شما ایندکس شده است. در این موارد نیاز است تا با مدیر ان وب سایت یا وبلاگ تماس بگیرید و درخواست کنید تا تصویر یا مطلب مورد نظر را حذف کند.
    • در صورتی که این افراد از دوستان شما هستند کافی است که  از آنها بخواهید که تصاویر شما را حذف کنند. شاید انها از اینکه  انتشار این تصویر باعث ناراحتی شما شده است اطلاع نداشته باشند.
    • در صورتی که آنها از دوستان شما نباشند می توانید برای آنها یک ایمیل ارسال کنید و مودبانه از آنها بخواهید تا تصویر مورد نظر را حذف کنند. می توانید از متن های  های زیر استفاده کنید:
    • اقا/خانم عزیز از اینکه من  را در توئیتر  دنبال می کنید بسیار خوشحالم. اما وجود این تصویر باعث بروز مشکلاتی برای من و خانواده ام شده است. تقاضا دارم که این تصویر را حذف کنید. با تشکر از توجه و مهربانی شما .
    • با این کار شما تصویر را از نتایج گوگل حذف نمیکنید بلکه هر شخصی بر روی این مطلب کلیک کند با خطای 404 مواجه می شود و قادر  به مشاهده تصویر نخواهد بود.
    • برای حذف تصاویر نیاز به اقدامات قانونی نیست مگر اینگه تصویر و یا مطلب واقعا افترا آمیز باشد.اگر شما واقعا فکر میکنید که انتشار این تصاویر  افترا امیز است بهتر است که قبل از تهدید از  وکیل خود بخواهید که به صورت قانونی موضوع را پیگیری نماید.
    • در صورتی که  فرد مورد نظر که اقدام به انتشار تصویر نموده پایبند به اصول اخلاقی نیست ایمیلی برای وی ارسال نکنید زیرا ممکن است که از محتوای این ایمیل برای مقاصد شخصی خودش استفاده کند.
     
  3. Image titled Ungoogle Yourself Step 3
    3
    ایجاد تغییر در محتوای موجود.شما می توانید در  محتوای صفحات توئیتر یا فیس بوک خودتان تغییراتی ایجاد کنید به گونه ای که در نتایج جستجوی تصاویر منتشر شده به صفحه فیس بوک شما منتقل نشوند.
    وارد اکانت خود شوید سپس به دنبال لینک مشکل ساز بگردید این لینک را حذف و یا تغییر دهید. این کار را به سادگی می توانید انجام دهید. 
  4. Image titled Ungoogle Yourself Step 4
    4
    درخواست حذف اطلاعات از گوگل.گوگل به ندرت اجازه می دهد تا اطلاعاتی از روی  آن حذف شود مگر اینکه این اطلاعت  یک مشکل امنیتی را ایجاد کند.
    به خاطر داشته باشید که اگر این اطلاعات در وب سایتی قرار دارد  تنها پاک کردن اطلاعات از گوگل کافی نیست و ممکن است اطلاعات در وب سایت منبع در دسترس باشد. 
  5. Image titled Ungoogle Yourself Step 5
    5
    حذف حساب های منسوخ شده.از آنجایی که ممکن است حساب های قدیمی شامل اطلاعات حساس نباشد حذف اطلاعات از آنها می تواند یک ایده خوب باشد.
    • درصورتی که دارای یک صفحه شخصی قدیمی هستید که هر 15سال یکبار آن را اپدیت می کنید نیاز به داشتن آن  نخواهید داشت . پس می توانید آن را حذف کنید
    • توجه داشته باشید حذف هر گونه حساب  و صفحه از گوگل  که دارای اطلاعاتی است نتایج مطلوبی در پی ندارد. به خصوص زمانی که شما دارای یک نام یکتا باشید که  موقعیت خوبی در جستجوی  گوگل دارد  حذف  یا تغییر اطلاعات یا اکانت موجب جا به جایی شما در  نتایج جستجوی گوگل خواهد شد.
    • می توانید اطلاعات  شخصی خود را در وب سایت های همچون فیس بوک  تغییر دهید یا تنظیمی انجام دهید تا  این اطلاعات توسط شخصی قابل مشاهده نباشد.
    نام خود را تغییر دهید.اگر چه ممکن است لینک مورد نظر  هنوز در گوگل فعال باشد  با تغییر نام خود میتوانید نتیجه این جستجو را به نفع خود تغییر دهید. 
     
 

بخش2

محافظت از اطلاعات خود

  1. Image titled Ungoogle Yourself Step 6
    1
    فعال بودن. گوگل نمیتواند  در بین اطلاعاتی که قابل مشاهده نیستند بخزد  و آنها را ببیند و شما هم تا اطلاعاتی را به اشتراک نگذارید  نمیتوانید  در مورد آنها مطلع شوید.
    • این مورد به ویژه در انجمن ها و گروها   که افراد یکدیگر را نمی شناسند وجود دارد . در این گروها هر کس از یک نام غیر واقعی استفاده می کند پس سعی کنید    تصاویر و یا اطلاعات شخصی خود را در این  گروه ها به اشتراک نگذارید.
    • برای حساب  ها و اکانت های حرفه ای و خاص می توانید از مختصر شده نام و یا نام خانوادگی خود و یا شرکتتان استتفاده کنید و نیاز نیست تا تمام اطلاعات را به صورت کامل وارد کنید.
    • برای حساب های ایمیلی خود هم می توانید این راهکار را در پیش بگیرید که از دو اکانت استفاده کنید به عنوان مثال در جایی که عموم افراد قادر به مشاهده ایمیل شما هستندمثلا در فیس بوک شما می تواند یک اکانت ایمیل فقط مختص فیس بوک ایجاد کنید که در صورت برو ز مشکل برای آن کافی آن را حذف کنید.
    •  در تکنیک دیگر شما میتوانید نام خود را در وب سایت های عمومی که گوگل انها را ایندکس کرده قراردهید و نمیتوانید  مانع از  دنبال کردن آنها توسط گوگل شوید اما می توانیدکاری کنید که ربات به صورت واقعی به  شما اشاره نکند.
      
  2. Image titled Ungoogle Yourself Step 7
    2
    تگ کردن مطالب خود.در صورتی که میخواهید اطلاعات را تحت نام خود منتشر کنید و لی نمیخواهید که این اطلاعات در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوند می توانید از  متا تگ html استفاده کنید.
    • این تگ به شما کمک می کند تا در صورتی که دارای وب سایتی شخصی هستید بتوانید با وارد کردن این تگ در سورس وب سایت خود کاری کنید تا ربات گوگل مطالب شما را ایندکس نکنند.
    • تگ <meta> باید درون  بخش <head> قرار بگیرد. در صورتی که بخواهید می توانید مقدار "nofollow" را در این تگ قرار دهید این کار باعث  می شود تا موتور های  جستجو لینک را دنبال کنند اما صفحه را ایندکس نکنند.برای اینکه تنها گوگل قادر به ایندکس صفحه نباشد کافی است به جای "robots" عبارت "googlebot" را قرار دهید.
     
  3. Image titled Ungoogle Yourself Step 8
    3
    از بین بردن محتوایی که مایل به  دیده شدن آن نیستید.استفاده از ویژگی هایی که واقعا مشکل را حل می کنند.ارسال  چندین پست به وب سایت هایی که در آن پستی قرار  داده اید که مایل به دیدن شدن آن نیستید این کار شما باعث می شود که پست مذکور به قسمت پایین صفحه جاری و یا به صفحات دوم و سوم آن وب سایت منتقل شده و قابل مشاهده نباشد.
    • اکثر کاربران بیشتر از 10 نتیجه اول جستجوی گوگل را دنبال نمی کنند بنابر این  در وب سایت هایی که سریعا توسط گوگل به صورت مرتب ایندکس می شوند احتمالا مشاهده شدن محتوای شما پایین خواهد امد.
تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه