سبد (0)

مرتب کردن کلاس ها در جاوا

اکثر کلاس هایی که شما ایجاد می کنید، دارای چندین متد و متغیر عضوی هستند. بعنوان مثال، می توانیم در داخل کلاس Employee، برای  شماره ی یک کارمند، و نام  و نام خانوادگی و میزان حقوق متغیرهایی را تعریف کنیم.  همچنین می توانیم تعدادی متد تعریف کنیم تا برای این متغیرهای عضوی، عمل set و get را انجام دهند. عکس 3.21 یک مثال را نشان می دهد: 

 

 با اینکه ضروری نیست، اما اکثر برنامه نویسان، متغیرهای عضوی را در ابتدای کلاس قرار می دهند. 

 

به دلیل اینکه در کلاس بالا، دو متغیر عضوی از نوع String تعریف شده اند، می توانیم هر دوی آنها را در یک خط نیز تعریف کنیم. به صورت زیر: 

private String empLastName, empFirstName;

 شما می توانید متغیرهای عضوی و متدهای درون یک کلاس را به هر صورتی که بخواهید در داخل آن کلاس مرتب کنید. 

مثلا می توانید تمام متدها را در ابتدا قرار دهید و سپس متغیرهای عضوی را در زیر آنها قرار دهید. در این کتاب، قرارداد می کنیم، که در یک کلاس، ابتدا متغیرهای عضوی را قرار دهیم و سپس متدها را در زیر آنها تعریف کنیم.  

 

اگر بخواهیم برای هریک از متغیرهای عضوی کلاس Employee (در عکس 3.21)  یک متد set و یک متد get تعریف کنیم، در این صورت به 8 متد نیاز داریم. عکس 3.22 این متدها را نشان می دهد:

 

کلاس Employee هنوز به یک کلاس بزرگ تبدیل نشده است و متدهای آن خیلی کوتاه هستند اما درک آن کمی مشکل به نظر می رسد. می توانیم تعدادی کامنت نیز به این کلاس اضافه کنیم. این موضوع در عکس 3.23 نشان داده شده است:

 

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه