سبد (0)

دستور ()getlayoutpath در جوملا

مقدمه 

در جوملا، در شیء JModuleHelper یک متد وجود دارد به نام ()getLayoutPath که در اینجا می خواهیم وظیفه ی این متد را مشخص کنیم و به توضیح کاربردهای آن در زمینه ی برنامه نویسی جوملا بپردازیم. حتما می دانید که وقتی که یک ماژول پایه را ایجاد می کنیم، این ماژول شامل یک پوشه به نام tmpl می باشد. پوشه ی tmpl در واقع دربردارنده ی فایل هایی است که از آنها برای نمایش ظاهر ماژول استفاده می شود. و یا به عبارت بهتر، طرح بندی ماژول در فایل های درون این پوشه قرار می گیرد. 

اکنون قصد داریم ارتباط این پوشه را با متد ()getLayoutPath مشخص کنیم. 


کاربرد متد ()getLayoutPath در برنامه نویسی جوملا

از متد ()getLayoutPath، برای بارگذاری کردن فایل های php درون پوشه ی tmpl استفاده می شود. بعنوان مثال فرض کنید که در پوشه ی tmpl یک فایل به نام beyamooz.php داریم. برای اینکه بتوانیم در فایل php اصلی ماژول مورد نظر، از این فایل استفاده کنیم، می توانیم دستور زیر را به کار ببریم:

کد

require JModuleHelper::getLayoutPath('نام ماژول مورد نظر', beyamooz);

لازم به ذکر است که اگر چند فایل php در پوشه ی tmpl در ماژول وجود داشته باشند. از طریق سمت مدیریت جوملا برای ماژول مورد نظر، می توان با مشخص کرده طرح جایگزین از تب پیشرفته، طرح مورد نظر را انتخاب کرد. 

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه