سبد (0)

اتصال بلندگو به لپ تاپ

 چطور بلند گورا به لپ تاپ متصل کنیم؟

دو روش:اتصال بلند گوبه لپ تاپ با کابلاتصال بلند گو به لپ تاپ به صورت بی سیم  (Bluetooth)

در صورتی که دارای لپ تاپ هستید ،شاید بخواهید که بلند گو را به آن متصل کنید. در صورتی که قصد تماشای فیلم و یا موسیقی دارید می توانید با خرید اسپیکر برای لپ تاپ کیفیت صدای بهتری را تجربه کنید. در صورتی که می خواهید به صورت بی سیم یا با استفاده از USBو یا کانکشن   3.5mm  از اسپیکر استفاده کنید باید گفت که این کار  هم برای لپ تاپ های مک و هم  PC خیلی ساده خواهد بود.

 
 

روش1

اتصال بلند گوبه لپ تاپ به وسیله سیم 

  1. Image titled Connect Speakers to Your Laptop Step 1
    1
    اسپیکر مورد نیاز خود را انتخاب کنید. در صورتی که لپ تاپ شما دارای ورودی USB و یا جک speaker/headphone باشد می توانید با استفاده از اتصال سیمی اسپیکر را به لپ تاپ متصل کنید.
    • اکثر اسپیکر های کامپیوتر دارای جک های  3.5mm (1/8")  هستند که مخصوص اتصال هدفون است.
    • در صورتی که لپ تاپ شما دارای پورت USBاست می توانید از اسپیکر های مخصوص آن استفاده کنید .که در این حالت کار شما به مراتب راحت تر است.
     
     
  2. Image titled Connect Speakers to Your Laptop Step 2
    2
    اسپیکر ها را در فضای مناسب قرار دهید.اکثر اسپیکر ها با کلمات چپ (L) و راست(R) در بخش زیرین و یا پشت مشخص شده اند. مطمئن  شوید اسپیکر ها را در فضایی قرار می دهید که کابل وردی و همچنین کابل برق به راحتی به جک یا پاور متصل می شود.
  3. Image titled Connect Speakers to Your Laptop Step 3
    3
    صدای بلند گو را به حداقل برسانید. برای اینکار می توانید دکمه آن را به چپ بچرخانید. 
  4. Image titled Connect Speakers to Your Laptop Step 4
    4
    میزان صدای لپ تاپ را بر روی 75%تنظیم کنید. برای این کار می توانید بر روی ایکن صد در گوشه سمت راست نوار وظیفه در ویندوز ویا در گوشه بالا سمت راست درمک کلیک کنید و لغزنه را در 3/4 بالایی  قرار دهید.
  5. Image titled Connect Speakers to Your Laptop Step 5
    5
    اتصال کانکتور به لپ تاپ. زمانی که لپ تاپ روشن شد کابل اتصال صدا که USB  و یا کانکتور 3.5mm (1/8") است به پورت مناسب  آن وصل کنید. 
    • در صورتی که از کانکتور3.5mm (1/8") استفاده می کنید در اطراف لپ تاپ جک کوچکی قرار درد که تصویر یک هدفون یا میکروفن روی آن قرار گرفته است.کابل را به جکی که عکس میکروفن دارد وصل نکنید.
    • در صورتی که شما از اتصال USB استفاده می کنید ممکن است از شما درخواست نصب درایو مربوطه را کند که در این صورت باید دیسک مربوط  به لپ تاپ را درون دستگاه قرار دهید و مراحل را دنبال نمایید تا درایو مورد نظر نصب شود.
     
     
  6. Image titled Connect Speakers to Your Laptop Step 6
    6
    بلند گو را روشن کنید. دکمه مربوط به روشن کردن بلند گو معمولا در پشت یکی از بلند گو ها قرار دارد. در صورتی که بلند گو دارای کابل برق است قبل از روشن کردن بلند گو آن را وصل کنید. 
  7. Image titled Connect Speakers to Your Laptop Step 7
    7
    صوتی را بر روی لپ تاپ اجرا کنید. می توانید یک موسیقی ویا فیلم را پخش کنید.
    • شدت صوت را تنظیم کنید . به راحتی با چرخاندن  دکمه ای که بر روی بلند گو قرار دارد می توانید شدت صدا را تنظیم کنید.
    • در صورتی که صدایی نمی شنوید مطمئن شوید که پلاگ مربوطه را به درستی وصل کرده اید.
    • اگر از ویندوز استفاده می کنید ممکن است صدایی را بشنوید اما این صدا مربوط به اسپیکر لپ تاپ شماست. کلید ویندوز را بزنید و کلمه control را تایپ کنید . زمانی که کنترل پنل ظاهر شد  بر روی Sound کلیک کنید. در زیر Playback شما دو گزینه را خواهید دید.کارت صدای لپ تاپ و بلند گوی جدید. بر روی بلندگوی جدید دابل کلیک کنید تا به عنوان ابزار پیش فرض صدا انتخاب شود، سپس بر روی ok کلیک کنید.
     
     
 

روش 2

اتصال بی سیم بلندگو به لپ تاپ (Bluetooth)

  1. Image titled Connect Speakers to Your Laptop Step 8
    1
    مطمئن شوید که لپ تاپ شما از بوتوث  پشتیبانی می کند.برای چک کردن این مورد مراحل زیر را دنبال کنید:
    • در صورتی که از مک استفاده می کنید, منوی  Apple را با ز کنید و بر روی  “About this Mac کلیک کنید. بر روی”“More Info,” کلیک کنید سپس از لیست سمت چپ Bluetooth را انتخاب کنید.در صورتیی که در سمت راست  که اطلاعات  سخت افزار ها مرتب شده اند  (به عنوان مثال“Apple Bluetoothh Software Version 4” را مشاهده کردید) لپ تاپ شما دارا بلوتوث است.
    • در ویندوز ، کلید های ویندوز و x را بزنید و Device Manager را انتخاب کنید. سپس بر روی Laptop کلیک کنید. در صورتی که در زیر لپ تاپ دسته ای با نام Bluetooth Radios مشاهده می کنید بر روی علامت  کناری آن کلیک کنید تا باز شود.
     
  2. Image titled Connect Speakers to Your Laptop Step 9
    2
    .مکانی برای بلندگوی بلوتوثی خود تعیین کنید. یک مکان در دفتر یا منزل خود برای قرار دادن بلندگوی بلوتوثی تعیین کنید موارد زیر را در نظر داشته باشید:
    • بلندگو ها نیاز دارند تا به منبع تغذیه متصل شوند.
    • وجود دیوار بین بلند گو و لپ تاپ هر چند تاثیر خیلی زیادی بر روی اتصال نمی گذارد اما می تواند کیفیت صدا را پایین بیاورد.
    • در صورتی  هم که بخواهید بلند گو را خیلی راحت خاموش و روشن کنید بهتر است که بلند گو به لپ تاپ نزدیک باشد.
    • می توانید به صورت دستی مکان بلند گو را تعیین کنید سعی کنیید حتی المکان بلندگو در نزدیکی لپ تاپ قرار داشته باشد. 
     
  3. Image titled Connect Speakers to Your Laptop Step 10
    3
    بلوتوث بلند گو را یافته و آن را روشن کنید. بسته به شرکت تولید کننده بلند گو  متفاوت است. بعد از پیدا کردن این دکمه چند ثانیه آن را نگه دارید تا به حالت discovery برود.برای اطمینان بیشتر به صورت دستی آن را چک کنید.
  4. Image titled Connect Speakers to Your Laptop Step 11
    4
    لپ تاپ خود را  با  بلند گو مچ کنید. این روند به سیستم عامل شما بستگی دارد:
    • در صورتی که شما از ویندوز 8یا 10 استفاده می کنیدAction Center را با کلیک بر روی ایکن نوتیفیکیشن  در  نوار وظیفه (نزدیک ساعت) اجرا کنید.Bluetooth را انتخاب کنید و سپس Connect را برای جستجوی  وسیله مورد نظر کلیک کنید. زمانی که spesker ظاهر شد آن را نتخاب نمایید.
    • کاربران ویندوز 7 ابتدا باید بر روی  استارت کلیک کرده و سپس Devices and Printers را کلیک کنید.برای جستجوی بلوتوث بر روی Add a device” کلیک کنید. زمانی که اسپیکر ظاهر شد آن را انتخاب کرده و بر روی Next کلیک کنید.
    • کاربران مک از منوی اپل گزینه System Preferences را انتخاب کنند و سپس  بر روی Bluetooth کلیک کنند، مطمئن شوید که بلوتوث بر روی on قرار گرفته است، منتتظر شوید که در داخل لیست ظاهر شوید سپس آن را انتخاب و بر روی Pair کلیک کنید.
     
  5. Image titled Connect Speakers to Your Laptop Step 12
    5
    تنظیم کامیوتر برای پخش صدا از بلند گو. این روش برای ویندوز و مک کمی متفاوت است:
    • کاربران ویندوز در قسمت سرچ ویندوز عبارت control را تایپ کنند در  Control Panel بر روی Sound کلیک کنید در تب Playback گزینه Bluetooth speaker  را انتخاب و سپس بر روی  Set Default کلیک کنید و سپسok کنید.
    • کاربران مک  بر روی منوی اپل کلیک کرده و سپس گزینه System Preferences را انتخاب کنند بر روی Sound کلیک کرده و سپس تب Output  را انتخاب کنید در زیر گزینه Choose a device for sound output, اسپیکر بلوتوث را انتخاب کنید.
     
  6. Image titled Connect Speakers to Your Laptop Step 13
    6
    شدت صدای لپ تاپ را بر روی 75% تنظیم کنید. شما می توانی این کار را با کلیک کردن بر روی ایکن بلند گو در نوار تسک بار  انجام دهید و شدت صدا را بر روی 75% تنظیم کنید. در صورتی که از ویندوز استفاده می کنید بر روی آیکن آن در کنار ساعت کلیک کرده و Mixer را انتخاب کنید. میتوانید با استفاده از نوار لغزنده نیز این کار را انجام دهید. 
  7. Image titled Connect Speakers to Your Laptop Step 14
    7
    صدای اسپیکر بلوتوثی خود را به حداقل برسانید. در صورتی که بلند گوی بلوتوثی شما داری دکمه ای برای  تنظیم شدت صدا هست  آن را به چپ بچرخانی تا صدا کامل بسته شود. همچنین می توانید در نوار وظیفه  دستگیره صدا را به پایین ترین قسمت بکشید. 
  8. Image titled Connect Speakers to Your Laptop Step 15
    8
    تست صدا. یک بازی، موسیقی و یا فیلمی را پخش کنید سپس شدت صوت را به ارامی افزایش دهید تا صدا به حد نرمال و مطلوب خود برسد. 
  9. Image titled Connect Speakers to Your Laptop Final
    9
    پایان.
تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه