سبد (0)

چه لپ تاپی برای ضبط صدا مناسب است؟

چه لپ تا پی برای ضبط صدا مناسب است؟

 

اکثر لپ تاپ های امروزی  یک سیستم DAW هستند. مشکل در کامپیوتر های نوت بوک است که این مشکلات شامل موارد زیر است:


1. Firewire Chipset (1394 Chipset)


2. Hard Drives


3. Processors


4. Power Saving utilities

 
 
 

مراحل  خرید لپ تاپ برای ضبط صداImage titled Buy a Laptop Computer for Audio Recording Step 1

  1. 1
    انتخاب یک  چیپ ست TI Firewire (1394) .  شما به ماشینی نیاز دارید که از  چیپست Texas Instruments (TI) 1394 پشتیبانی کند. تقریبا تمامی تولید کنندگان تجهیزات صوتی  به وضوح بیان می کنند که  سخت افزار های انان از این چیپست پشتیبانی می کنند.چیپست های دیگر نظیر (VIA, NEC, Ricoh, JMicron) به نظر می رسد دارای مشکلاتی همچون قطع صدا، خطاهای دیجیتالی،کرش های نرم افزاری و خطای صفحه ابی مرگ باشند.مک با چیپست TI 1394 بر خی ایستگاه های کاری را روی لپ تاپ های نوع HP انجام میدهد. Dell از چیپست Ricoh  استفاده می کند که زمانی که شما بخواهید از پورت firewire برای انتقال داده های صوتی استفاده کنید با مشکل جدی مواجه خواهید شد. در صورتی که شما یک کامپیوتر نوت بوک خریداری کرده اید که با چیپست 1394 مشکل دارید می توانیدآن را  ازمنوی تنظیمات در قسمت کنترل پنل غیر فعال کنید و  یک ExpressCard 1394 با چیپست TI خریداری کنید.
     
  2. Image titled Buy a Laptop Computer for Audio Recording Step 2
    2
    هارد درایو با سرعت بالا انتخاب کنید. مطمئن شوید که هارد درایو های دستگاه دارای  حداقل 7200 rpm  است.لپ تاپ ها به گونه ای طراحی شده اند که کمترین میزان مصرف انرژی را داشته باشند بنابر این در لپ تاپ ها سرعت هارد درایو ها  4200 تا 5200 دور در دقیقه است.این کمک میکند که میزان دوام باتری لپ تاپ بیشتر باشد و به این معنی است که درایو نمیتواند جریان صدا را نگه دارد.شما می بایست برنامه ها و سیستم عامل را روی یک درایو و  فایل های خود را در درایو دیگر نگه داری نمایید.اکثر لپ تاپ ها به شما اجازه می دهند تا یک درایو داخلی دیگر نیز داشته باشید که خیلی خوب است.اکثر افراد از یک هارد خارجی که از طریق یک پورت usb و یا باس firewire   به لپ تاپ متصل می شود استفاده می کنند که می توانند  واسط های صوتی مختلفی را اجرا کنند. 
  3. Image titled Buy a Laptop Computer for Audio Recording Step 3
    3
    یک پردازنده مناسب انتخاب کنید. پردازنده لپ تاپ های کنونی از AMD Sempron تا سطح بالاتر یعنی اینتل Core2 می باشد.گرچه بازار لپ تاپ هایی با پردازنده های متفاوت را در اختیار شما قرار می دهد اما خرید یک لپ تا پ با پردازنده پایین سرعت پردازش اطلاعات را پایین می آورد. پردازنده های چند هسته ای مانند AMD Athlon X2، یا  Intel Core Duo و  Core2 Duo/Extreme توانایی بیشتری برای پشتیبانی از ضبط صدا دارند. سرعت یک پردازنده بستگی زیادی به معماری آن ندارد. به عنوان مثال Intel Pentium M با  2.26GHz CPU خیلی کند تر از Intel Core 2 Duo 1.8GHz, due می باشد.
     
     
  4. Image titled Buy a Laptop Computer for Audio Recording Step 4
    4
    تنظیمات برق لپ تاپ. شما باید توانایی تنظیم برق و باتری لپ تاپ را داشته باشید تا در صورتی که لپ تاپ نتوانست از باتری استفاده کند بتواند به کار خود ادامه دهد.فرایند ضبط صدا به مقدار زیادی از فضای هارد دیسک و پردازش بالا نیاز دارد، که این موارد میزان ذخیره برق را در لپ تاپ کاهش می دهد.زمانی که شما سیستم را از روی باتری روشن می کنید کارای در حداکثر خود قرار ندارد و این به خاطر ذخیره کردن و استفاده بیشتر از باتری است . تنظیمات پاور لپ تاپ را در حداکثر کارایی خود قرار دهید.اکثر  لپ تاپ هایی دارای  جک  4-Pin" 1394 or Firewire می باشند که توانایی لازم را برای پشتیبانی از پاور های اکسترنال ندارند . شما برای این کار به جک های "6 Pin" 1394 نیاز دارید که لپ تاپ ها عموما دارای این جک نمیباشند. پس بهترین راه استفاده از برق مستقیم است.
     
تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه