سبد (0)

چطور یک لپ تاپ تعمیرشده بخریم؟

چطور یک لپ تاپ تعمیرشده بخریم؟

یک لپ تاپ تعمیر شده لپ تاپی است که به کارخانه سازنده برگشت داده شده  و تغییر و یا تعمیری روی آن صورت گرفته و به عنوان یک لپ تاپ نو ارائه  می شود. وسایل تعمیری پس از بازرسی و تست  کیفیت توسط  کارشناس مربوطه به بازار بر گشت داده می شوند.گاهی اوقات در لپ تاپ های تعمیر شده قطعه ای که نیاز به تعمیر دارد از  مدل های دیگر لپ تاپ یا کارخانه های دیگر در لپ تاپ جایگزین می شود، در حالی که تمام قطعات یک لپ تاپ اورجینال ساخت  همان شرکت سازنده هستند. همچنین  علاوه بر خرید یک لپ تاپ تعمیری شاید ویژگی هایی همچون  خرید لپ تاپ از یک فروشنده مطمئن و مجاز برای شما دارای اهمیت باشد اینکه لپ تاپ تعمیر شده دارای گارانتی باشد تا در صورت خرابی احتمالی  مطمئن باشید که شرکت پاسخ گوی شما خواهد بود. در ادامه این مطلب با روش هایی برای خرید لپ تاپ های تعمیری و نحوه خرید یک لپ تاپ تعمیر شده آشنا خواهید شد.

 
 

مراحل خرید لپ تاپ تعمیر شده

  1. Image titled Buy a Refurbished Laptop Step 1
    1
    تعیین ویژگی هایی که از یک لپ تاپ انتظار دارید. شما به لپ تاپی نیاز دارید که نیاز های شما را براورده سازد. به عنوان مثال اگر شما به لپ تا پ برای استفاده در سفر نیاز دارید پس اتصال بی سیم به اینترنت برای شما در اولویت قرار دارد.
    • در مورد اینکه برنامه هایی که شما به انها نیاز دارید به چه سخت افزاری نیاز دارند مطالعه کنید.نرم افزار هایی که شما بر روی لپ تاپ تعمیری خود اجرا می کنید ممکن است به سخت افزار خاصی نیاز داشته باشند که باید این موارد را در لپ تاپ تعمیر شده که قصد خرید آن را دارید در نظر بگیرید.
    • لپ تاپ های تعمیر شده با ویژگی های مختلف معمولا دارای قیمت بالاتری هستند. و شاید شما قصد خرید لپ تاپی را داشته باشید که دارای حداقل امکانات و ویژگی های مورد نیاز شما باشد.
     
     
  2. Image titled Buy a Refurbished Laptop Step 2
    2
    لپ تاپی را انتخاب کنید که با سیستم عامل مورد نیاز شما سازگاری داشته باشد. به عنوان مثال در صورتی که شما از نرم افزار های اپل استفاده می کنید  که سازگار با سیستم عامل مکینتاش است ، لپ تاپی با سیستم عامل ویندوز که با این نرم افزار ها سازگار نیست را خریداری نکنید.
    بررسی کنید که آیا لپ تاپ دارای ورژن جدید  سیستم عامل  است. سستم عامل هایی که سال ها پیش منتشر شده اند ممکن است در حال حاظر دیگر پشتیبانی نشوند.مثلا شما به جای خرید لپ تاپ با ویندوز 2000 لپ تاپ با ویندوز 7 را خریداری کنید زیرا سیستم عامل ویندوز 2000 توسط ماکروسافت پشتیبانی نمی شود.
  3. Image titled Buy a Refurbished Laptop Step 3
    3
    مطمئن شوید که لپ تاپ دارای همه  لوازم و قطعات  مورد نیاز است. به عنوان مثل لپ تاپ دارای پاور هست و نیازی نیست که شما به صورت جداگانه آن را خریداری کنید. 
  4. Image titled Buy a Refurbished Laptop Step 4
    4
    لپ تاپ های تعمیر شده را از نمایندگی های مجاز خریداری کنید. شرکت هایی که لپ تاپ ها را قبل از فروش به طور کامل بررسی کرده تا از صحت انها اطمینان حاصل کنند و همچنین برای محصول مورد نظر گارانتی ارائه می دهد.
    • نمایندگی تعمیر لپ تاپ را به صورت اینترنتی یا در اطراف محل زندگی خود شناسایی کنید. شما به راحتی با سرچ عبارت refurbisher  نماینگی های مجاز آنلاین را بیابید . مچنین می توانید  به صورت تلفنی با نمایندگی لپ تاپ ها  ارتباط بر قرار گرد و در صورت لزوم به آنها  مراجعه کنید.
    • در صورتی که به دنبال یک لپ تاپ تعمیر شده از شرکت خاصی هستید کافی است عبارت "Apple-certified technicians" یا  "Microsoft technology specialists" را جستجو کنید و فهرست فروشندگان لپ تاپ مورد نظرتان را بیابید.
     
  5. Image titled Buy a Refurbished Laptop Step 5
    5
    بررسی فروشندگانی که لپ تپ تعمیر شده را به همراه گارانتی آن عرضه می کنند. در نظر داشته باشید که گارانتی یک محصول ضمانت آن به حساب می آید و در صورتی که لپ تاپ با مشکل مواجه شود نگرانی در مورد آن نخواهید داشت.
    • بررسی مدت زمان گارانتی. برخی از فروشندگان یک ضمانت نامه 3 ماه برای محصول ارائه می دهند.
    • بررسی چگونگی فرایند تعمیر. ممکن است شما فروشند ای را بخواهید که لپ تاپ شما را ظرف چند روز نه چند هفته تعمیر کند. پس به فرایند و کیفیت خدماتی که فروشنده رائه می دهد توجه داشته باشید.
تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه