سبد (0)

راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم

راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم

در طول چند دهه گذشته خرید لپ تاپ های دست دوم، تقریبا مرسوم شده است.  اغلب  نگرانی که وجود دارید این است که لپ تاپ های دست دوم  هیچ تضمینی در مورد قابلیت و کارایی  ندارندو خیلی از مواقع شاید یک سال بعد از خرید امکان استفاده از آن لپ تاپ دیگر وجود نداشته باشد. اما در این مطلب  روش هایی به شما آموزش داده می شود تا با اطلاع از آنها  با اشنایی بیشتری اقدام به خرید لپ تاپ های دست دوم  کنید.  

 
 

نکات خرید لپ تاپ دست دوم

  1. Image titled Buy Used Laptops Step 1
    1
    در صورت امکان خرید لپ تاپ ها تعمیر شده به جای لپ تاپ های دست دوم. لپ تاپ های تعمیر شده لپ تاپ هایی هستن که تقریبا استاندارد های کارخانه را دارند و مشکلات آنها بر طرف شده است. لپ تاپ های دست دوم لپ تاپ هایی هستن که قبلا کار کرده و  معایب آنها به طور کامل مشخص نیست. هر چند خرید یک لپ تاپ تعمیر شده تا حدی گران تر است و شاید  پیدا کردن آن به راحتی پیدا کردن یک لپ تاپ دست دوم نباشد.
    لپ تاپ های تعمیر شده دو دسته هستند. یکی سری لپ تاپ هایی که توسط شرکت سازنده تعمیر شده اند و سری دیگر لپ تاپ های تعمیر شده توسط خود شخص. در مورد اول میتوان اطمینان داشت که استاندارد های لپ تاپ تغییر پیدا نکرده است اما در مورد دوم نمیتوان مطمئن بود که لپ تاپ قابلیت و کارایی اولیه خود را دارد. که ما مورد اول را پیشنهاد می دهیم. 
     
  2. Image titled Buy Used Laptops Step 2
    2
    خرید از یک فروشنده معتبر. در صورتی که می خواهید یک لپ تاپ تعمیر شده و یا دست دوم را به صورت آنلاین خریداری کنید مطمئن شوید که از یک سایت معتبر  (مثل eBay) که اعتبار آن  تایید شده است خرید را انجام میدهید. در هنگام خرید از کسی که اشنا به کامپیوتر است بخواهید تا مشخصات محصول را برای شما  بررسی کند تا بتوانید خرید خوبی داشته باشید.
  3. Image titled Buy Used Laptops Step 3
    3
    بازرسی عیوب لپ تاپ قبل از خرید. سعی کنید از عیوب ظاهری  مانند رنگ و خش چشم پوشی کنید و تمرکز خود را بر روی کیفیت و کارایی لپ تاپ قرار دهید.
    • صفحه نمایش را بررسی کنید. مطمئن شوید که صفحه نمایش اسیبی ندیده باشد و رنگ ها را به درستی نشان دهد و تمام پیکسل ها ی صفحه سالم هستند. هزینه تعمیر و یا تعویض خرابی در صفحه نمایش  بسیار گران می باشد.
    در صورتی که خرید را  به صورت اینترنتی انجام می دهید بررسی این موارد امکان پذیر نیست اما می توانید توضیحات فروشنده  را راجع به پورت ها ی ورودی ،خروجی، تاچ پد و غیره مطالعه کنید و سوال های خود را در مورد لپ تاپ از فروشنده بپرسید. 
  4. Image titled Buy Used Laptops Step 4
    4
    طول عمر باتری لپ تاپ دست دوم را بررسی کنید. اینکه باتری لپ تاپ می تواند مدت زمان زیادی شارژ را نگه دارد و یا نه خیلی نباید روی تصمیم شما برای خرید تاثیر بگذارد زیرا طول عمر باتری به طور طبیعی  خیلی زیاد نیست و انتظار نمی رود که در یک لپ تاپ دست دوم باتری طول عمر بالایی داشته باشد با این حال این مورد را هم در نظر بگیرید.
  5. Image titled Buy Used Laptops Step 5
    5
    برنامه های نرم افزاری همراه لپ تاپ را چک کنید. در حالت کلی وقتی لپ تاپی  به این صورت به فروش می رسد تنظیمات آن فرمت شده و بر اساس تنظیمات کارخانه به فروش می رسد. یعنی هیچ برنامه مفیدی بر روی لپ تاپ وجود ندارد. در صورتی که لیست برنامه های موجود بر روی  لپ تاپ توسط فروشنده مشخص نشده باشد در مورد برنامه های موجود بر روی لپ تاپ از فروشنده سوال بپرسید. 
     
  6. Image titled Buy Used Laptops Step 6
    6
    خرید از یک منبع معتبر که دارای گارانتی است. خیلی از مردم معتقدند که لپ تاپ های دست دوم و یا وسایل الکترونیکی دست دوم با گارانتی ارائه نمی شوند. اما در مقابل وسایل دست دومی وجود دارد که شامل گارانتی هم می شود. در صورتی که لپ تاپ دست دوم که قصد خرید آن را دارید دارای گارانتی حداقل 30 روزه نیست اقدام به خرید نکنید! 
    آموزش های مشابه:                                                                                                                                                                                                                 راهنمای خرید لپ تاپ برای دانشجو                                                                                                                                                                                 راهنمای خرید لپ تاپ به صورت عمده                                                                                                                                                                             چطور یک لپ تاپ تعمیر شده بخریم؟                                                                   
تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه