سبد (0)

ساختار فایل ها در لاراول

اکنون اجازه دهید تا به پوشه ی blog که لاراول در آن نصب شده است، نگاهی بیاندازیم. در داخل پوشه ی blog پوشه های زیر قرار دارند: 

  • app
  • bootstrap
  • config
  • database
  • public
  • resources
  • storage
  • tests
  • vendor 

تعدادی فایل نیز در پوشه ی blog وجود دارند که فایل composer.json یکی از آنها است. به تصویر زیر توجه کنید: 

 هر یک از این پوشه ها و فایل های آنها، وظیفه ی خاصی را انجام می دهند. و شما نباید این فایل ها و کدها را دستکاری کنید.

پوشه ی app بسیار مهم است. در داخل پوشه ی app پوشه های دیگری وجود دارند. در حال حاضر می خواهیم پوشه ی Http را مورد بررسی قرار دهیم. این پوشه حاوی کنترلرها و middleware و مدل ها و فایل routes.php است. در حقیقت ما منطق برنامه ی خود را به واسطه ی routeها و کنترلر ها، در پوشه ی Http قرار می دهیم. 


 از پوشه ی bootstrap برای راه اندازی لاراول استفاده می شود. از پوشه ی config نیز برای تنظیمات کلی یا همان پیکربندی استفاده می شود. بعنوان یک برنامه نویس PHP حتما می دانید که تنظیمات سشن(session) و تنظیمات مربوط به احراز هویت(authentication) بسیار مهم هستند. این تنظیمات در داخل پوشه ی config انجام می شوند. 

 نقش پوشه ی database برای مهاجرت دیتابیس بسیار حیاتی است. این موضع را در آینده مورد بحث قرار خواهیم داد. شما می توانید مهاجرت دیتابیس را به صورت چند فایل php تصور کنید که به طور مستقیم عملیات دیتابیس را در برنامه شما انجام می دهند. بنابراین شما نیازی ندارید تا به رابط MySql که همان phpmyadmin است مراجعه کنید. تنها کافیست کدهای php را بنویسیم و از طریق خط فرمان لاراول عملیات دیتابیس را انجام دهیم. بعنوان مثال می توانیم جدول های دیتابیس را از داده ها پر کنیم و یا آنها را دستکاری کنیم. این یکی از بهترین ویژگی های لاراول است. 


در داخل پوشه ی public، فایل هایی قرار می گیرند که عمومی هستند. مثل فایل htaccess. و robots.txt و favicon.ico و index.php. این فایل ها نقش مهمی در مورد قرار دادن پروژه ی شما در موتورهای جستجو بازی می کنند. 

در داخل پوشه ی resources نیز چند زیرپوشه ی مهم وجود دارند که یکی از آنها پوشه ای به نام views است. در داخل این پوشه کدهای HTML و PHP که حاصل آنها برای کاربر قابل مشاهده است، قرار می گیرند. 

در داخل پوشه ی storage در داخل چند پوشه ی دیگر، فایل هایی به نام cache و log نگهداری می شوند. 

پوشه ی tests نیز تنها به منظور انجام تست ایجاد شده است. و در آخر، به پوشه ی vendor می رسیم. در داخل این پوشه تنها پکیج هایی قرار دارند که توسط لاراول مورد استفاده قرار می گیرند. 


توصیه می کنیم که به هریک از پوشه های لاراول وارد شوید و به فایل های درون آنها نگاهی بیاندازید اما سورس کدها را دستکاری نکنید. 

 

اکنون که نصب لاراول به اتمام رسیده است، می خواهیم ببینیم آیا لاراول به درستی کار می کند یا نه. بنابراین خط فرمان(command line) را باز کنید و در آن به پوشه ی blog که لاراول را در آن نصب کردیم بروید. حالا دستور زیر را وارد کنید و کلید Enter را فشار دهید: 

php artisan serve

حالا مرورگر خود را باز کنید و به آدرس زیر بروید: 

http://localhost:8000

خواهید دید که لاراول اجرا می شود.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه