مقدمه آموزش متلب فصل 6

چاپ

در این فصل از آموزش نرم افزار متلب،  موارد زیر را خواهید آموخت:

 

در متلب، رسم داده ها و عبارات بسیار جالب می باشد. با استفاده از محیط متلب می توانید از داده ها و توابع مختلف، نمودارهای دوبعدی، نمودارهای قطبی و دیگر نمودارها را تهیه نمایید. 

در این فصل، می آموزید که چگونه از نمودارهای دوبعدی در متلب استفاده کنید. همچنین یاد خواهید گرفت که نمودارها را با یکدیگر ترکیب کنید. به وسیله ی نرم افزار متلب، به راحتی می توانید برای یک فرمول، یک نمودار رسم کنید. 


نمودارها در نرم افزار متلب

یک نمودار در متلب، درواقع جلوه ی دیداری داده ها را نشان می دهد. اگر به اکثر انسان ها، یک جدول از داده ها را نشان دهیم، ممکن است معنی آنها را درک نکنند. در صورتی که ارتباط بین داده ها را متوجه نشویم، تفسیر آنها پیچیده به نظر خواهد رسید. با استفاده از یک نمودار، می توان به طور واضح ارتباط میان داده ها را نمایش داد. در این سری مقالات، نحوه ی به نمایش گذاشتن داده ها با استفاده از متلب را آموزش خواهیم داد.


 انسان ها به آنچه که مشاهده می کنند، وابسته هستند. بعنوان مثال اگر از مختصات یک نمودار سینوس یک جدول تهیه کنید، هیچکس نمی فهمد که این اعداد مربوط به یک نمودار سینوس است. اما اگر از این داده ها یک نمودار تهیه کنید، الگوی موج سینوس پدیدار می شود و همه می فهمند که این یک نمودار سینوس است. تشخیص نمودارهای سینوس آسان است، اما همان طور که داده ها پیچیده تر می شوند، تشخیص الگوی آنها سخت تر می شود. اولین هدف یک نمودار، این است که الگوی داده ها را به آسانی نمایش دهد. مثلا می توانید نمودارهای درآمد شرکت خود را رسم کنید، تا مشخص کنید که آیا شرکت شما اخیراً دچار ضرر مالی شده است یا نه.