رشته های ادامه دار

چاپ

گاهی اوقات استفاده از یک دستور کوتاه، کفایت نمی کند و شما برای مشخص کردن دستورات خود نیاز دارید تا از یک دستور بلند استفاده کنید. اگر می خواهید که یک دستور بلند تر را ایجاد کنید باید از اپراتور الحاق سه نقطه(...) استفاده کنید. لیست 8.2 یک مثال را نشان می دهد که در ان نشان داده شده است که چطور می توان مثال UserInput در لیست 8.1 را تغییر داد و به صورت یک رشته ی بلند استفاده کرد. 

این مثال، چند ویژگی جدید را معرفی می کند. متغیر Prompt، شامل یک رشته ی بلند به همراه نوعی فرمت دهی است که شما قبلا آن را مشاهده نکرده اید. این مثال برای ایجاد یک رشته یا دستور واحد از چند خط، از اپراتور الحاق سه نقطه استفاده می کند. هر زیر رشته، در تصویر بالا به وسیله ی یک کاما، از دیگر زیر رشته ها جدا شده است. اپراتور الحاق به شما این امکان را می دهد تا رشته ها را در خط های جدا قرار دهید. 

 به کاربرد تک-کوتیشن در عکس بالا در کلمه ی isn''t دقت کنید. هنگامی که می خواهید یک تک کوتیشن بعنوان یک آپاستروف عمل کند و نمایش یابد باید از دو عدد تک-کوتیشن استفاده کنید. کاراکتر n\ نیز جدید می باشد. این یک کاراکتر خاص است که مشخص می کند که خروجی ما چگونه نمایش یابد و به آن کاراکتر کنترل نیز گفته می شود. در اینجا کاراکتر n\ یک خط جدید را اضافه می کند. هنگامی که شما این مثال را اجرا کنید، خواهید دید که خروجی به صورت زیر خواهد بود:

 هر کجا از رشته ی اصلی که یک کاراکتر n\ قرار گیرد، یک خط جدید ایجاد می شود. جدول 8.1 کاراکتر های کنترلی که متلب از آنها پشتیبانی می کند را نمایش می دهد.