مقدمه ایجاد تابع در متلب

چاپ

توابع، در حقیقت روشی برای بسته بندی کردن کدهای شما هستند. اسکریپت ها و توابع، هریک جایگاه خاص خود را در جعبه ابزار متلب دارند. در ادامه به بررسی تفاوت بین اسکریپت ها و توابع می پردازیم. و به شما کمک می کنیم تا بدانید که چه زمانی باید از یک اسکریپت و چه زمانی باید از یک تابع استفاده کنید. 

در برخی موارد، اسکریپت ها و توابع تفاوت زیادی ندارند، اما بعضی وقت ها یک انتخاب غلط می تواند باعث اتلاف زمان زیادی گردد. در ادامه ی مطالب، به شما کمک می کنیم تا توابع دلخواه خود را ایجاد کنید. برای شروع، باید از یک تابع ساده، که نیاز به آرگومان ورودی و خروجی ندارد استفاده کنید. اما بعدا می توانید توابع پیچیده تری را ایجاد کنید. توابع می توانند بسیار ساده یا بسیار پیچیده باشند. اما فعلا به توابع ساده بسنده می کنیم. 

درک تفاوت اسکریپت و تابع در متلب

تمام متغیرهایی که در یک اسکریپت قرار دارند، در Workspace تعریف می شوند. و بعد از اجرای این اسکریپت می توانید آنها را مشاهده کنید و از آنها استفاده کنید. اما یک تابع، متغیرهای خود را پنهان می کند. یعنی متغیرهای یک تابع به صورت محلی تعریف می شوند. و بعد از اینکه اجرای تابع به اتمام رسید، این متغیرها از بین می روند. 

هردوی اسکریپت ها و توابع، دارای پسوند m. هستند. یک تفاوت که بین اسکریپت ها و توابع وجود دارد، این است که اسکریپت ها برخلاف تابع ها، دارای عنوان(header) نیستند.