سبد (0)

آموزش زیرتابع ها در متلب

یک m-فایل می تواند حاوی چندین تابع باشد. اما تنها یک تابع، یعنی همان تابع اصلی قابلیت فراخوانی دارد(منظور تابعی است که نام مشابهی با نام فایل اصلی دارد). برای دیگر توابع، اصطلاح زیرتابع(subfunction) به کار برده می شود. دلیل اصلی برای استفاده از زیرتابع ها، این است که به وسیله ی آنها می توانیم کدهای خود را تکه تکه کنیم و آنها را ساده سازی کنیم.  شکل زیر، نمونه ای از یک زیرتابع را به شما نشان می دهد:

 

 همان طور که در کد بالا مشاهده می کنید، زیرتابع ()GetGreeting در تابع ()SayHello6 مورد استفاده قرار گرفته و صدا زده شده است. می توان از این روش، در دیگر توابع نیز استفاده نمود. 

بعد از اینکه شما این کد را ایجاد کردید، عبارت ('Output = SayHello6('Stan را در خط فرمان(Command) تایپ کنید و کلید Enter را فشار دهید. خروجی به صورت زیر خواهد بود:

خروجی به همان صورت است که انتظار داشتیم. اما اکنون عبارت ()GetGreeting را در خط فرمان تایپ کنید و کلید Enter را فشار دهید. این بار به جای اینکه یک پیام خوش آمد گویی چاپ شود، با خطای زیر مواجه خواهید شد:

این خطا به این دلیل است که زیرتابع ()GetGreeting از بیرون قابل دسترس نیست. بعنوان یک نتیجه، می توان گفت که تنها می توان از تابع ()GetGreeting به وسیله ی تابع ()SayHello6 استفاده نمود. و نباید هیچ گونه نگرانی نسبت به استفاده ی نادرست از زیرتابع ها، در بیرون داشته باشید. 

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه