انتخاب دستور if یا دستور switch

چاپ

هنگامی که سه یا چند گزینه دارید که می خواهید با استفاده از مقادیر یک متغیر، یکی از آنها را انتخاب کنید، تاحد امکان از دستور switch استفاده کنید. استفاده از دستور switch، مزایای فراوانی دارد که در مقاله ی قبلی به آنها اشاره شده است. 

 دستور if انعطاف پذیری بیشتری دارد. شما می توانید از آن هنگامی که یک محدوده از اعداد قابل قبول هستند، یا زمانی که به انجام چندین بررسی برای انجام یک کار نیاز دارید، استفاده کنید. بعنوان مثال هنگامی که می خواهید یک فایل را باز کنید، ممکن است نیاز داشته باشید که بدانید آیا این فایل اصلا وجود دارد یا نه و یا اینکه آیا کاربر اجازه دارد که به این فایل دسترسی داشته باشد یا نه. یک دستور if به شما امکان می دهد تا به سادگی تمام این شرط ها را با استفاده از یک قطعه کد، بررسی کنید.

 هنگامی که در حال نوشتن اپلیکیشن خود هستید، باید به خاطر داشته باشید که برای یک مسئله و مشکل خاص، همواره یک راه حل تنها وجود ندارد. بنابراین شما می توانید از هریک از دستورهای if و switch در موقعیت های مختلفی استفاده کنید. در صورتی که هر دو دستور یک نتیجه را تولید کنند، استفاده از آنها اشکالی ندارد. اما هنگامی که به انعطاف پذیری بیشتری نیاز داریم استفاده از دستور if بهتر خواهد بود. اما هنگامی که به دقت و کارایی بیشتری نیاز داریم، استفاده از دستور switch بهتر است. در هنگام حل یک مسئله، از دستوری استفاده کنید که کارایی بهتری داشته باشد.