ایجاد منوی انتخاب در متلب

چاپ

با استفاده از یک منو می توانید قابلیت هایی که در این فصل به دست آورده اید را تست کنید. لیست 10.6 یک منو را به شما نشان می دهد که می توانید از آن بعنوان یک مدل در منوی خودتان استفاده نمایید. توجه کنید که این منو درواقع یک اسکریپت است. شما می توانید با استفاده از تابع ها نیز به سادگی یک منو را ایجاد کنید. اما با توجه به توابع به کار رفته در این فصل، دانستن اینکه می توانید این تکنیک ها را در اسکریپت ها نیز بکار ببرید، مهم است. شما می توانید این اسکریپت را در فایل MyMenu.m که برای دانلود قرار داده شده است، مشاهده نمایید. 

این مثال، با تعریف یک متغیر به نام EndIt که وظیفه ی پایان دادن به حلقه را برعهده دارد، شروع می شود. در این مورد، استفاده از حلقه ی while انتخاب خوبی است زیرا ما نمی دانیم که کاربر چه مدت می خواهد از این منو استفاده کند. این مثال، با استفاده از دستور clc ابتدا پنجره ی Command را پاک سازی می کند و سپس گزینه ها را نمایش می دهد. وقتی که کاربر مقداری را وارد می کند، اپلیکیشن ما بررسی می کند که آیا حلقه باید پایان یابد یا نه. در صورتی که حلقه باید پایان یابد، یک پیام خداحافظی نمایش داده می شود و مقدار EndIt برابر با true می شود( و حلقه پایان می یابد). وقتی که کاربر عددی غیر از 4 را وارد کند، وارد دستور switch می شویم تا پاسخی را ایجاد کنیم. در اینجا پاسخ تنها  یک پیام ساده است، اما شما می توانید آن را به دلخواه تغییر دهید. هنگامی که کاربر یک مقدار بیهوده و خارج از محدوده را وارد کند وارد بخش otherwise می شویم و سپس با استفاده از دستور break حلقه پایان می یابد. 

در ادامه به تابع ()pause برخورد می کنیم. به دلیل اینکه پنجره ی Command پس از هر تکرار، پاک سازی می شود، تابع ()pause باعث می شود تا پیام ها و پاسخ های ما به کاربر، به اندازه ی 2 ثانیه نمایش یابند. کاربر می تواند کلید Enter را فشار دهد تا به سرعت به منو بازگردد.