سبد (0)

ورود به نرم افزار متلب

نرم افزار متلب، با ریاضیات مرتبط است و به وسیله ی آن می توانیم برنامه نویسی و ترسیم گرافیک کنیم. این نرم افزار یک محیط توسعه یافته دارد و هم از برنامه نویسی رویه ای، و هم از برنامه نویسی شیء گرا پشتیبانی می کند. نرم افزار مذکور دارای یک سری تابع است که می توانیم برای کارهای مختلف از آنها استفاده کنیم. این نرم افزار از جعبه ابزارهایی برخوردار است که می توانند به توابع مذکور اضافه شوند.

وقتی متلب را باز می کنیم، پنجره ای به ما نشان داده می شود که یک قسمت آن، Command Window یا خط فرمان نام دارد، به تصویر ۱.۱ توجه کنید. در پنجره ی مذکور، علامتی که در کادر زیر مشاهده می کنید، وجود دارد:

>>

 به علامت << خط فرمان یا prompt گفته می شود. در نسخه ی دانشجویی متلب، علامت خط فرمان به صورت زیر است:

EDU>>

نرم افزار متلب می تواند با استفاده از خط فرمان، دستورات مختلف را از کاربر دریافت کند و آنها را اجرا کند. در نرم افزار متلب، این امکان وجود دارد که برنامه نویسی نیز انجام دهیم. در فصل ۳ به این موضوع می پردازیم.

 در صورتی که زبان انگلیسی شما در خوب است، می توانید دستورات زیر را در پنجره ی Command وارد کنید تا با مقدمات متلب آشنا شوید:

  •  demo

یک صفحه را در Help Browser باز می کند، که در داخل آن، مثال های متلب قرار دارند و برخی از ویژگی های متلب را به شما نشان می دهند.

  • help

این دستور، کارکرد توابع را نشان می دهد. مثلا اگر عبارت help help را وارد کنید، کارکرد دستور help نشان داده می شود. 

  • lookfor

این دستور، در قسمت help به جستجوی یک کلمه یا عبارت خاص می پردازد(ممکن است کمی طول بکشد).

  • doc

این دستور، یک صفحه ی مستندات را که در Help Browser قرار دارد بالا می آورد. 

برای خارج شدن از محیط متلب، می توانید یکی از عبارات quit یا exit را در prompt وارد کنید. و یا می توانید بر روی متلب کلیک کنید و سپس از منوی متلب روی گزینه ی Quit Matlab کلیک کنید.

 

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه