سبد (0)

چگونه یک کابل شبکه بسازیم؟

نحوه ساخت یک کابل شبکه

 مراحل زیر راهنمای ساخت کابل کت 5 اترنت می باشد. برای مثال یک کابل پچ 5e خواهیم ساخت. اما این روش برای تمام دسته بندی های کابل های شبکه بصورت مشابه خواهد بود.
 
 

مراحل  ساخت یک کابل شبکه 

  1. Image titled Make a Network Cable Step 1
    1
     به اندازه طول مورد نیاز از کابل شبکه و یک مقدار سیم اضافی بیشتر را باز کنید. اگر  برای یک مدت طولانی نصب انجام می شود، قبل از برداشتن روکش های کابل نسبت به راه حل های صحیح اطمینان حاصل کنید.
     
  2. Image titled Make a Network Cable Step 2
    2
    پوشش خارجی کابل را با دقت جدا کنید. مواظب باشید در موقع برش روکش کابل ، سیم های داخلی آسیب نبیند. یک روش خوب برای انجام این کار ایجاد برش طولی (حدود یک اینچ)  توسط کاتر یا چاقو به سمت انتهای کابل می باشد.این کار خطر آسیب دیدگی و بریدگی سیم ها را کاهش می دهد. سپس روکش را باز کرده و  رشته های سیم داخلی را بیرون بیاورید یا اینکه رشته سیم ها را گرفته و روکش را به سمت دیگر بکشید تا روکش جدا شود.روکش های جدا شده را برش دهید و سیم های داخلی را از هم باز کنید و جفت سیم های بهم تابیده باید در حدود 30 میلیمتر از روکش آنها برداشته شده باشد. توجه داشته باشید که 8 رشته سیم در قالب 4 جفت سیم به هم تابیده شده است. در هر جفت سیم به هم تابیده یکی دارای رنگ کامل و دیگری ترکیب همان رنگ با رنگ سفید است. 
  3. Image titled Make a Network Cable Step 3
    3
     سیم هایی که به تازگی از روکش خود خارج کرده اید را بررسی کنید تا هر گونه بریدگی یا خراش که سیم مسی داخل کابل با آن مواجه است را مورد ارزیابی قرار دهید. اگر شما غلاف محافظ هر سیم را برداشته باشید، نیاز به قطع آن بخش از سیم هستید و باید از قسمت بعدی سیم تمام مراحل قبل را دوباره شروع کنید. سیم مسی بدون محافظ در معرض مکالمه متقابل، عملکرد ضعیف و یا قطع اتصال قرار خواهد داشت. نکته مهم این است که روکش محافظ برای همه کابل های شبکه باید دست نخورده باقی بماند.
  4. Image titled Make a Network Cable Step 4
    4
    جفت سیم های بهم تابیده را از هم باز کنید به طوری که بین انگشتان دست شما بصورت تخت قرار بگیرند. روکش سفید کابل را می توان برش داد و جدا کرد ( به هشدارها مراجعه کنید). برای کنترل آسانتر، سیم ها را طوری قطع کنید که طول آنها 3/4 اینچ (19 میلی متر) از ابتدای سیم بشود.
  5. 5
     ترتیب سیم ها بر اساس مشخصات سیم کشی بصورت زیر می باشد. دو روش  568A و 568B توسط TIA تعیین شده است. استفاده از هر کدام از این دو روش به دستگاه های در حال اتصال بستگی دارد. کابل اتصال مستقیم برای اتصال دو دستگاه در لایه های مختلف استفاده می شود (به عنوان مثال یک هاب و یک کامپیوتر). دو دستگاه مشابه به طور معمول نیاز به یک کابل متقاطع دارند. تفاوت بین این دو روش این است که دو سر یک کابل مستقیم از روش 568B استفاده می کند، در حالی که یک کابل متقاطع دارای یک سر 568A و سر دیگر 568B است. [1] توضیحات ما در مراحل زیر را برای روش 568B استفاده کنید، اما این دستورالعمل براحتی می تواند برای روش 568A نیز سازگار شود.

    در روش 
    568B - سیم ها به ترتیب زیر، از چپ به راست چیده میشوند:
            
    نارنجی سفید
            
    نارنجی
            
    سبز سفید
            
    آبی
            
    سفید آبی
            
    سبز
            
    قهوه ای سفید
            
    قهوهای
    در روش  568A - سیم ها به ترتیب زیر، از چپ به راست چیده میشوند:
            سفید / سبز
            
    سبز
            
    سفید / نارنجی
            
    آبی
            
    سفید آبی
            
    نارنجی
            
    سفید / قهوه ای
            
    قهوهای
  6. Image titled Make a Network Cable Step 6
    6
     شما همچنین می توانید بصورت حفظی 1-2-3-6 / 3-6-1-2 به یاد داشته باشید که کدام سیم ها تغییر می کنند.
  7. Image titled Make a Network Cable Step 7
    7
    تمام سیم ها را بصورت صاف و موازی بین انگشت شست و سبابه خود فشار دهید. بررسی کنید که رنگ بندی سیم ها در جهت درست باقی مانده باشد. سر سیم ها را به نحوی قطع کنید که طول آنها در قسمت بدون روکش 1/2 اینچ (12.5 میلی متر) باشد،زیرا روکش سیم باید به درون کانکتور 8P8C در حدود 1/8" برود، به این معنی که تنها 1/2 اینچ از کانکتور برای کابل ها باقی است. اگر بیش از 1/2 اینچ از کابل بهم تابیده باز شود می تواند اتصال و کیفیت را به خطر بیاندازد. اطمینان حاصل کنید که برش در سر سیم ها و حتی نظافت آنها انجام شود. عدم انجام این کار ممکن است باعث شود سیم در داخل کانکتور اتصال لازم را نداشته باشد و می تواند منجر به این شود که سیم ها به اشتباه در داخل پلاگ ها هدایت شود.
  8. Image titled Make a Network Cable Step 8
    8
     سیم ها را در حالت تخت نگه دارید و با ترتیب خاصی آنها را در کانکتور RJ-45 قرار دهید طوری که سطح صاف کانکتور به طرف بالا باشد. سیم سفید / نارنجی باید در سمت چپ قرار داشته باشد اگر شما از بالا به کانکتور نگاه کنید. اگر تمام سیم ها درون جک وارد شده و موقعیت های خود را حفظ کرده باشند، می توانید در پلاگین کانکتور این حالت ها را مشاهده کنید. شما باید قادر به دیدن یک سیم واقع در هر حفره باشید که در سمت راست پایین دیده می شود. شما ممکن است نیاز به کمی تلاش برای فشار دادن جفت سیم ها بصورت پایدار و محکم به داخل پلاگین داشته باشید. روکش کابل را نیز باید در قسمت انتهایی جک در حدود 1/4 اینچ(6 میلی متر) برای کمک به امنیت کابل در موقع پرس کردن وارد کنید. شما ممکن است نیاز به کشش روکشها به طول مناسب باشید. بررسی کنید که ترتیب انجام کار قبل از پرس کردن هنوز هم درست و منطقی باشد.
  9. Image titled Make a Network Cable Step 9
    9
     محل اتصال سیمها در کانکتور را وارد ابزار آچار پرس کنید. به دسته یک فشار وارد کنید. در صورت ادامه فشار شما یک صدای تشدید می شنوید. هنگامی که عمل پرس کردن به اتمام برسد، دسته آچار به موقعیت تنظیم مجدد بر می گردد. برای اطمینان از اینکه تمام پین ها بدرستی تنظیم شده اند، برخی ترجیح می دهند برای بار دوم هم عمل پرس را تکرار کنند.
  10. Image titled Make a Network Cable Step 10
    10
     تمام مراحل بالا را با انتهای دیگر کابل نیز انجام دهید. روشی که شما برای انتهای دیگر (568A یا 568B) استفاده خواهید کرد به این عامل بستگی دارد که آیا شما نیاز به ساخت یک کابل مستقیم یا کابل متقاطع دارید(نکات را ببینید).
  11. Image titled Make a Network Cable Step 11
    11
    کابل را تست کنید تا اطمینان حاصل شود که بدرستی عمل می کند. اشتباه در نصب سیم ها و کابل های شبکه ناقص می تواند به سردرگمی در طول مسیر منجر شود. علاوه بر این، با قدرت بیش از اترنت (PoE) روشی برای ورود به بازار ساخته می شود،جفت سیم های کراس می توانند به آسیب های فیزیکی کامپیوترها و یا تجهیزات سیستم تلفن منجر شود، پس بسیار مهم است که جفت سیم هارا در جهت درست قرار داده باشیم. یک تستر کابل ساده می تواند به سرعت اطلاعات را برای شما کنترل کند. اگر تستر کابل شبکه در دست شما نیست، به سادگی باید اتصال پین به پین را بررسی کرد.
تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه