سبد (0)

آموزش دسترسی به یک روتر Linksys

چطور  به یک روتر Linksysدسترسی  پیدا کنیم؟

برای تغییر دادن تنظیمات یک روتر Linksys نیاز داریم تا به رابط وب این روتر دسترسی داشته باشیم. با استفاده از رابط وب روتر، قادر خواهیم بود تا کارهای زیادی را انجام دهیم. مثلاً می توانیم سیستم عامل روتر را بروز رسانی کنیم و یا تنظیمات امنیت شبکه را تغییر دهیم و یا اینکه آدرس های IP داینامیک را به استاتیک تغییر دهیم. این مقاله، دستورالعمل هایی را ارائه می دهد که به وسیله ی آنها می توانید به رابط وب این روتر دسترسی داشته باشید و تنظیمات خود را اعمال کنید.  

مراحل  دسترسی به یک روتر Linksys

  1. Image titled Access a Linksys Router Step 1
    1
     
    پیدا کردن default gateway برای روتر Linksys در محیط ویندوز: به منظور دسترسی به رابط وب روتر، نیاز داریم تا آدرس default gateway را پیدا نماییم. برای انجام این کار، منوی start را باز کنید و در فیلد search(جستجو) عبارت "cmd" را تایپ کنید. پس از اینکه جستجو انجام شد، بر روی cmd کلیک کنید، خواهید دید که پنجره ی command به شما نمایش داده می شود. حالا در این پنجره دستور ipconfig را وارد کنید تا اطلاعات پیکربندی دستگاه های مورد نظر را مشاهده نماییم. درواقع با انجام این کار، آدرس های default gateway برای روترها نمایش داده می شوند. این آدرس در زیر subnet mask قرار دارد. بنابراین با انجام این گام، آدرس default gateway مشخص شد.
  2. Image titled Access a Linksys Router Step 2
    2
    پیدا کردن default gateway برای روتر Linksys در محیط مکینتاش:
    در نوار منو، بر روی آیکن Apple کلیک کنید و System Preferences را انتخاب نمایید. با انجام این کار، منوی شبکه باز خواهد شد. حالا از این منو، قسمت Select Internet & Wireless را انتخاب کنید. اکنون در کادر محاوره ای network بر روی دکمه ی Advanced کلیک کنید و برای مشاهده ی تنظیمات پیکربندی شبکه، تب TCP/IP را انتخاب کنید. حالا آدرس default gateway را یادداشت کنید و از این کادر محاوره ای خارج شوید. بنابراین با انجام این کار، ما آدرس default gateway را به دست آوردیم.  
  3. Image titled Access a Linksys Router Step 3
    3
     
    اکنون با استفاده از آدرس default gateway به دست آمده، به رابط وب روتر مورد نظر متصل شوید: برای انجام این کار، آدرس default gateway را در داخل مرورگر اینترنت خود وارد کنید و سپس کلید Enter را فشار دهید. با انجام این کار، رابط وب دستگاه ما باز خواهد شد. در صورتی که از شما چیزی درخواست شد، کافیست نام کاربری و پسورد پیش فرض را وارد کنید. نام کاربری و پسورد پیش فرض شما بر اساس نوع دستگاه، متفاوت می باشد. اما در بیشتر موارد مقدار هردو برابر با کلمه ی admin می باشد. همچنین در برخی از مواقع نام کاربری برابر با کلمه ی Administration است و نیازی به پسورد نیست. پس از اینکه نام کاربری و پسورد را وارد کردید، دکمه ی Enter را فشار دهید. 
  4. Image titled Access a Linksys Router Step 4
    4
     
    ریست کردن پسورد یک روتر Linksys: در صورتی که پسورد قبلی خود را فراموش کرده اید، می توانید روتر خود را ریست کنید تا بتوانید از نام کاربری و پسورد پیش فرض استفاده نمایید و به رابط وب روتر خود متصل شوید. برای ریست کردن روتر، کافیست با استفاده از نوک خودکار، دکمه ی reset که در پشت روتر قرار دارد را 30 ثانیه فشار دهید تا روتر ریست شود. 
تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه