سبد (0)

داده ها در جدول های sql server

مهمترین اشیائی که درون یک دیتابیس قرار دارند، جدول ها هستند. زیرا جدول ها اشیائی هستند که داده ها را ذخیره می کنند و به شما امکان می دهند تا داده ها را به شکلی منظم بازیابی کنید. شما می توانید یک جدول را بصورت یک شبکه(grid) تصور کنید که دارای تعدادی ردیف و ستون است. 

واژگان به کار رفته برای شرح داده های درون یک دیتابیس بر اساس نوع سیستم متفاوت است .

آنچه در زیر مشاهده می کنید، نمونه ای از یک جدول است که ایجاد شده است تا داده هایی در مورد مالکان فروشگاه ها را نگهداری کند: 

 

در یک دیتابیس نرمال شده، هر جدول، اطلاعات یک شیء مستقل را در خود نگهداری می کند. مثلا یک دانش آموز، یا یک مشتری یا یک اتومبیل را می توان یک شیء مستقل نامید. هر سطر در یک جدول، حاوی اطلاعاتی در مورد یک نمونه از شیء مستقل مشخص شده توسط آن جدول می باشد. بعنوان مثال یک ردیف ممکن است یک دانش آموز، یا یک مشتری یا یک اتومبیل خاص را مشخص کند. 

 در یک جدول از دیتابیس، هریک از ستون ها، بخشی از اطلاعات شیء مستقل را نشان می دهند. مثلا در یک جدول مربوط به اتومبیل، ممکن است ستون هایی به نام مدل و رنگ و سال تولید در بین دیگر ستون ها وجود داشته باشند. 

هر ستون از یک جدول، از یک نوعِ داده(data type) و یک سری قواعد که به آنها محدودیت(constraints) گفته می شود، تبعیت می کند. محدودیت ها باعث می شوند که داده های خاصی در آن جدول ذخیره شوند. 

محدودیت ها تعیین می کنند که آیا یک ستون می تواند تهی باشد یا نه، و یا اینکه عناصر آن ستون باید نسبت به دیگر ردیف ها یکتا باشند یا نه. و یا اینکه مقادیر آن ستون باید بین محدوده ی خاصی باشند یا نه. و غیره. 

در یک دیتابیس نرمال شده، هر یک از جدول ها باید دارای یک کلید اصلی باشند. از این کلید به منظور متمایز کردن و مشخص کردن هریک از سطرها استفاده می شود. بعنوان مثال در جدول بالا، CustomerID کلید اصلی می باشد. 


برای مشاهده فیلم های آموزشی مقدماتی تا پیشرفته پایگاه داده SQLServer کلیک کنید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه