افزایش جلوه چشم در فتوشاپ

چاپ

افزایش جلوه چشم در فتوشاپ

در این جلسه از آموزش فتوشاپ، نحوه ایجاد افکت بزرگنمایی شعاعی با رگه های "blur" رنگارنگ و روشن روی چشم ها را خواهیم آموخت. این رگه های "blur" از مرکز چشم ها به سمت بیرون کوچک می شوند. ایجاد این افکت بسیار ساده است و با استفاده از ابزار "Elliptical Marquee"، یک زوج از فیلتر های فتوشاپ، یک لایه ماسک و لایه "blend mode" اعمال میشود. آموزش این قسمت با فتوشاپ CS6 و فتوشاپ CC سازگار است.

کار را با تصویر زیر شروع میکنیم:

Image 136438325 licensed and used by permission from Shutterstock by Photoshop Essentials.com.

تصویر اصلی

در تصویر زیر نتیجه نهایی افکت را مشاهده می کنید:

Photoshop Radial Zoom Enhanced Eyes Effect. Image © 2011 Photoshop Essentials.com.

نتیجه نهایی

نمایی نزدیک از چشم ها پس از اعمال افکت روی آن ها را در تصویر زیر میبینید:

A close-up view of the radial zoom enhanced eyes effect. Image © 2011 Photoshop Essentials.com.

نمایی نزدیک از افکت


ایجاد افکت بزرگنمایی شعاعی روی چشم ها شامل 19 مرحله ی زیر است:


مرحله 1: انتخاب ابزار Elliptical Marquee

ابتدا تمامی مراحل را روی چشم چپ در تصویر اعمال کرده و سپس برای چشم دیگر همین مراحل را تکرار می کنیم. برای شروع کار از پنل "Tools"در سمت چپ صفحه ابزار "Elliptical Marquee Tool" را انتخاب کنید. به صورت پیش فرض این ابزار زیر "Rectangular Marquee" پنهان شده است. برای انتخاب آن روی آیکون ابزار "Rectangular Marquee"کلیک کرده و دکمه موس را برای یک یا دو ثانیه تا ظاهر شدن منویی که دیگر ابزارها را نشان میدهد نگه دارید. از لیست ظاهرشده ابزار "Elliptical Marquee" را انتخاب کنید.

Selecting the Elliptical Marquee Tool in Photoshop. Image © 2014 Photoshop Essentials.com.

انتخاب ابزارElliptical Marquee

مرحله 2: انتخاب عنبیه

با استفاده از ابزار "Elliptical Marquee"ناحیه ای اطراف عنبیه (قسمت رنگی چشم) رسم می کنیم. در تصویر این قسمت بالای عنبیه زیر پلک ها قرار گرفته بنابراین باید در دو مرحله با استفاده از ابزار "Elliptical Marquee" عنبیه را انتخاب کرد.

با فشردن و نگه داشتن کلیدهای ترکیبی "Ctrl+spacebar" در ویندوز (معادل "Command+spacebar" در مک) ابزار "Zoom" باز میشود که با چندبار کلیک کردن روی چشم میتوان روی آن زوم کرد. با رها کردن کلیدها دوباره ابزار "Elliptical Marquee" به صورت اتوماتیک انتخاب میشود.

Selecting the Elliptical Marquee Tool in Photoshop. Image © 2014 Photoshop Essentials.com.

زوم بیشتر روی چشم

با ابزار "Elliptical Marquee" یک بیضی اطراف عنبیه رسم کنید. برای جابجایی این ناحیه حین ترسیم دکمه "sapcebar" از صفحه کلید را فشرده و نگه دارید سپس با کشاندن ناحیه به محل دلخواه و رها کردن "spacebar" به ترسیم ادامه دهید. انتخاب بخش کوچکی از ناحیه سفید اطراف عنبیه و همچنین گسترش ناحیه تا پلک ها مشکلی در این مرحله ایجاد نمیکنند زیرا به سادگی در مراحل بعد آن را حذف میکنیم.

Drawing an elliptical selection around the iris. Image © 2014 Photoshop Essentials.com.

ناحیه اولیه ترسیم شده که تا اطراف پلک ها گسترش یافته است.

برای حذف بخش هایی از ناحیه رسم شده که اطراف پلک هاست باید "selection modes" را تغییر دهیم. به صورت پیش فرض ابزار "Elliptical Marquee" روی"New selection" تنظیم شده است به این معنا که هر زمان از آن استفاده کنیم یک ناحیه جدید را رسم میکند. برای تغییر حالت آن به  "Intersect With Selection" بر آیکون آن در "Option Bar" (چهارمین آیکون از سمت چپ) در بالای صفحه کلیک کنید.

The Intersect With Selection option in Photoshop. Image © 2014 Photoshop Essentials.com.

کلیک بر آیکون Intersect With Selection

ظاهر شدن علامت کوچک "x" در قسمت پایین سمت راست اشاره گر موس نشان می دهد در حالت "Intersect with Selection" هستیم. با فعال بودن ناحیه رسم شده اولیه، حول تمام قسمت های آن بجز قسمت بالایی که روی پلک ها قرار گرفته ناحیه دوم را رسم کنید. توجه کنید که این ناحیه قسمت بالایی ناحیه اول را شامل نمیشود. برای جابجایی این ناحیه حین ترسیم نیز مانند حالت قبل با فشردن و نگه داشتن "spacebar" روی صفحه کلید ناحیه را به مکان دلخواه کشانده و با رها کردن "spacebar" به ترسیم ادامه دهید.

Drawing a second elliptical selection around the part of the initial selection I want to keep. Image © 2014 Photoshop Essentials.com.

ناحیه دوم را اطراف بخش هایی از ناحیه اول که می خواهیم نگه داریم رسم می کنیم.

با قرار دادن ناحیه دوم در مکان مناسب دکمه موس را رها کنید. چون در حالت "Intersect With Selection mode" هستیم فتوشاپ ناحیه ای از تصویر اولیه را که در ناحیه دوم نیز قرار دارد نگه داشته و قسمت بالایی آن را حذف میکند.

The unwanted area from the initial selection has been removed. Image © 2014 Photoshop Essentials.com.

قسمت بالایی ناحیه اولیه حذف شده است.

مرحله 3: کپی کردن ناحیه در یک لایه جدید

در این مرحله ناحیه ترسیم شده را در یک لایه جدید کپی میکنیم. با فشردن و نگه داشتن کلید "Alt" در ویندوز(معادل "Option" در مک) از منوی "Layer" در نوار منوی بالای صفحه ابتدا "New" و سپس "Layer via copy" را انتخاب کنید.

Choosing the New Layer via Copy command in Photoshop. Image © 2011 Photoshop Essentials.com.

 Layer > New > Layer via Copy

با انتخاب این گزینه فتوشاپ کادرمحاوره ای "New Layer" را باز میکند که درآن میتوانیم لایه جدید را قبل از اضافه شدن نامگذاری کنیم. نام لایه را "left eye" گذاشته و سایر گزینه ها را بدون تغییر رها کنید.

Naming a layer in the New Layer dialog box. Image © 2014 Photoshop Essentials.com.

نامگذاری لایه جدید

برای اعمال تغییرات و بستن کادر محاوره ای بر "Ok" کلیک کنید. مشاهده می کنید که در پنجره سند تغییری در تصویر به وجود نیامده است فقط ناحیه ترسیم شده روی آن ظاهر می شود اما در پنل لایه ها ناحیه رسم شده در لایه ی "left eye" بالای لایه پس زمینه قرار گرفته است.

The Layers panel showing the selection on its own layer. Image © 2014 Photoshop Essentials.com.

ناحیه رسم شده در لایه "left eye" بالای لایه پس زمینه قرار گرفته است.

مرحله 4: رسم ناحیه دایره ای اطراف عنبیه

با ابزار "Elliptical Marquee" که در مراحل قبل انتخاب شده بر مرکز مردمک (قسمت سیاه در مرکز چشم) کلیک کرده و یک ناحیه بیضی دیگر اطراف عنبیه رسم کنید. با شروع ترسیم کلیدهای ترکیبی "shift+Alt" در ویندوز(معادل "shift+option" درمک) را فشار داده و با نگه داشتن آن ها ترسیم را ادامه دهید. نگه داشتن کلید "shift" حین ترسیم ناحیه را به دایره تبدیل کرده و نگه داشتن کلید "Alt"(معادل "option" در مک) باعث ترسیم ناحیه از مرکز مردمک به سمت بیرون می شود.این ناحیه را کمی بزرگتر از عنبیه رسم کنید. بعد از اتمام ترسیم ابتدا موس و سپس کلید "shift" و "Alt"در ویندوز (معادل "option" در مک) را رها کنید. 

Drawing a circular selection around the iris. Image © 2014 Photoshop Essentials.com.

ترسیم ناحیه دایره ای بزرگتر از عنبیه

مرحله 5: افزودن noise به ناحیه رسم شده

با استفاده از فیلتر "Add noise" در فتوشاپ تعدادی "noise" به ناحیه ترسیم شده اضافه میکنیم.از این "noise" ها برای ایجاد رگه های "blur" استفاده میشود. از منوی "Filter" دربالای صفحه ابتدا "Noise" و سپس "Add noise" را انتخاب کنید.

Selecting the Add Noise filter in Photoshop CS6. Image © 2014 Photoshop Essentials.com.

Filter > Noise > Add Noise.

با انتخاب این گزینه کادر محاوره ای "Add noise" باز میشود. مقدار "Amount" را روی 10% قرارداده و در پایین کادر محاوره ای گزینه های "Gaussian" و "Monochromatic" را انتخاب کنید. 

Setting the Add Noise filter options. Image © 2014 Photoshop Essentials.com.

گزینه های فیلتر Add noise

با کلیک بر "Ok" کادر محاوره ای را ببندید. همانطور که مشاهده می کنید بخش داخلی ناحیه ترسیم شده با "noise" پر شده است.

The iris and pupil inside the selection are now filled with noise. Image © 2014 Photoshop Essentials.com.

تصویر پس از اضافه کردن "noise"به ناحیه رسم شده

مرحله 6: اعمال فیلتر Radial Blur

از منوی "Filter" دربالای صفحه ابتدا "Blur" و سپس "Radial Blur" را انتخاب کنید.

Selecting the Radial Blur filter in Photoshop. Image © 2014 Photoshop Essentials.com.

 Filter > Blur > Radial Blur.

با انتخاب این گزینه کادر محاوره ای "Radial Blur filter" باز می شود.مقدار "Amount" در بالای کادر محاوره ای را در حدود 80 قرارداده و سپس برای "Blur Method" گزینه "Zoom" و برای "Quality" گزینه "Best" را انتخاب کنید اما مربع "Blur Center" در قسمت پایین سمت راست کادر محاوره ای را تغییر ندهید زیرا مرکز رگه های "blur" و مرکز ناحیه رسم شده یکی هستند بنابراین رگه های "blur" از مرکز ناحیه به سمت بیرون ایجاد میشوند.

The Radial Blur filter options in Photoshop. Image © 2011 Photoshop Essentials.com.

گزینه های Radial Blur

با کلیک بر "Ok" کادر محاوره ای را ببندید. فتوشاپ رگه های "blur" را با ایجاد افکت "Zoom" از مرکز چشم به سمت بیرون اعمال می کند.

The image after applying the Radial Blur filter to the eye. Image © 2014 Photoshop Essentials.com.

تصویر پس از اعمال فیلتر Radial Blur

مرحله 7: تبدیل ناحیه رسم شده به لایه ماسک

به کمک لایه ماسک ناحیه اطراف عنبیه را با حذف رگه های "blur" که در قسمت سفید چشم و پلک ها قرار گرفته اند تمیز می کنیم. با فعال بودن ناحیه رسم شده بر آیکون "Layer Mask" در پایین پنل لایه ها کلیک کنید.

Clicking the Layer Mask icon at the bottom of the Layers panel. Image © 2014 Photoshop Essentials.com.

کلیک بر آیکون Layer Mask

این گزینه یک لایه ماسک به لایه "left eye" اضافه می کند. چون ناحیه رسم شده فعال است فتوشاپ از آن برای ایجاد ماسک استفاده می کند. اگر به انگشتی لایه "Mask" در پنل لایه ها نگاه کنید مشاهده خواهید کرد که ماسک بجز یک ناحیه کوچک سفید رنگ،کاملا سیاه است. قسمت سفید رنگ همان بخش داخلی ناحیه رسم شده است. ناحیه سفید رنگ در لایه "mask" قسمت قابل مشاهده لایه در پنجره سند و ناحیه سیاه قسمت پنهان شده را نشان می دهند.

A layer mask thumbnail appears on the Left Eyes layer. Image © 2014 Photoshop Essentials.com.

انگشتی لایه "mask" نشان دهنده اضافه شدن ماسک به لایه است.

مرحله 8: انتخاب ابزارBrush

ناحیه غیردلخواه با رگه های "blur" اطراف عنبیه را رنگ آمیزی می کنیم.برای این کار باید با استفاده از ابزار "Brush" در فتوشاپ روی لایه "mask" را رنگ آمیزی کنید. از پنل "Tools" ابزار "Brush" را انتخاب کنید.

Selecting the Brush Tool in Photoshop. Image © 2014 Photoshop Essentials.com.

انتخاب ابزار Brush

 مطمئن شوید که لایه "mask" با کلیک بر تصویر بندانگشتی آن انتخاب شده است. مرز سفید هایلایت اطراف تصویر بند انگشتی نشان میدهد که لایه انتخاب شده است (این لایه در مراحل قبل انتخاب شده اما بهتر است از انتخاب آن مطمئن شوید).

Making sure the layer mask, not the layer, is selected. Image © 2014 Photoshop Essentials.com.

مرز هایلایت نشان می دهد لایه "mask" انتخاب شده است.

مرحله 9: رنگ آمیزی قسمت های غیر دلخواه

برای حذف ناحیه های غیردلخواه، با رنگ سیاه روی لایه "mask" را رنگ آمیزی می کنیم. چون فتوشاپ از رنگ پیش زمینه بعنوان رنگ "brush" استفاده می کند بنابراین ابتدا باید مطمعئن شویم که رنگ سیاه برای  پیش زمینه تنظیم شده است. کلید "D" از صفحه کلید را فشار دهید. با این کار رنگ های پیش فرض یعنی سفید برای پیش زمینه و سیاه برای پس زمینه تنظیم می شوند. با فشردن کلید "X" از صفحه کلید رنگ سیاه را برای پیش زمینه تنظیم کنید. در مربع های کوچک در بالای پنل "Tools" رنگ های تنظیم شده برای پیش زمینه و پس زمینه را می ببینید.

The Foreground and Background colors in Photoshop. Image © 2014 Photoshop Essentials.com.

مربع سمت چپ رنگ تنظیم شده برای پیش زمینه را نشان می دهد.

برای انتخاب نوع "brush"،در فضایی درون سند راست کلیک کنید (معادل "Control-click" در مک) تا "Brush Preset Picker" باز شود. با کلیک بر اولین تصویر بندانگشتی در لیست ظاهر شده در گوشه ی سمت چپ بالا "soft round brush" را انتخاب کنید. سپس مطمئعن شوید مقدار 0% برای "Hardness" تنظیم شده است. تنظیم مقدار "Size" به تصویر بستگی دارد که برای تصویر این قسمت مقدار 70px را برای آن قرار می دهیم. بافشردن "Enter" در ویندوز(معادل "Return" در مک) از این قسمت خارج شوید.

Choosing a soft round brush in the Brush Preset Picker. Image © 2014 Photoshop Essentials.com.

انتخاب نوع brush درBrush Preset Picker

با انتخاب ابزار "brush" و تنظیم رنگ سیاه برای پیش زمینه اطراف مرزهای بیرونی عنبیه را رنگ آمیزی کنید تا مرزهای غیردلخواه "blur"در بخش های سفید چشم و پلک ها پاک شوند. توجه کنید که هر ناحیه ای را که با رنگ سیاه در لایه ماسک رنگ آمیزی کنیم از تصویر محو می شود. برای تغییر سایز "brush" مانند حالت قبل با راست کلیک (معادل "Control-Click" در مک) در فضایی درون سند"Brush Preset Picker" باز میشود. همچنین با فشردن دکمه "]" از صفحه کلید میتوان سایز "brush" را کم کرد. برای زیاد کردن سایز "brush"نیز دکمه "[" را فشار دهید.

Painting with black on the layer mask. Image © 2014 Photoshop Essentials.com.

رنگ آمیزی با رنگ سیاه روی لایه ماسک برای تمیز کردن قسمت های سفید چشم در اطراف عنبیه

اگر در رنگ آمیزی به اشتباه داخل عنبیه نیز رنگ آمیزی شد با فشردن کلید "X" از صفحه کلید رنگ پیش زمینه و پس زمینه را عوض کنید(در این حالت رنگ سفید برای پیش زمینه تنظیم میشود). ناحیه هایی که به اشتباه رنگ آمیزی شده اند را دوباره برای برگرداندن افکت "blur" رنگ آمیزی کرده و مجددا برای تعویض رنگ پیش زمینه به سیاه کلید "X" را فشار دهید و رنگ آمیزی اطراف عنبیه را ادامه دهید. همچنین با رنگ آمیزی داخل مردمک رگه های "blur" آن را پاک کنید. توجه کنید که بعد از اتمام این مرحله فقط درون عنبیه باید رگه های "blur" وجود داشته باشند.

Painting away the blur streaks in the pupil of the eye. Image © 2014 Photoshop Essentials.com.

رنگ آمیزی رگه های blur موجود در مردمک

مرحله 10: انتخاب لایه پس زمینه

تا اینجا رگه های "blur" را به یک چشم اضافه کردیم.با تکرار همین مراحل میتوان این افکت را روی چشم دیگر نیز اعمال کرد. برای انجام این کار ابتدا لایه پس زمینه را انتخاب می کنیم.با کلیک بر این لایه در پنل لایه ها آن را فعال کنید.

Selecting the Background layer. Image © 2014 Photoshop Essentials.com.

انتخاب لایه پس زمینه

مرحله 11: انتخاب دوباره ابزار Elliptical Marquee

با کلیک بر  ابزار "Elliptical Marquee" در پنل "Tool" آن را انتخاب کنید. چون این ابزار آخرین ابزاری است که از آن استفاده کرده ایم آیکون آن در پنل قابل مشاهده است و نیازی نیست مانند حالت قبل آن را انتخاب کرد. 

Selecting the Background layer. Image © 2014 Photoshop Essentials.com.

انتخاب دوباره ابزار Elliptical Marquee

مرحله 12: انتخاب دوباره عنبیه

مانند مرحله 2،یک بیضی اولیه حول عنبیه رسم کنید سپس با استفاده از حالت "Intersect with Selection" ناحیه دوم را حول قسمت هایی از ناحیه اول که می خواهید آن ها را نگه دارید رسم کنید. همچنین هر قسمتی از ناحیه را که وارد پلک ها شده حذف کنید.

The right iris is now selected. Image © 2014 Photoshop Essentials.com.

انتخاب عنبیه دیگر

مرحله 13: کپی  کردن ناحیه در یک لایه جدید

مانند حالت قبل ناحیه رسم شده را در یک لایه جدید کپی می کنیم. برای این کار کلید بافشردن و نگه داشتن کلید "Alt" از صفحه کلید (معادل "Option" در مک) از منوی "Layer" در بالای صفحه ابتدا "New" و سپس "Layer via copy" را انتخاب کنید. در کادر محاوره ای باز شده لایه را "right eye" نام گذاری کرده و با کلیک بر"Ok" آنرا ببندید.

Naming the new layer. Image © 2014 Photoshop Essentials.com.

نام گذاری لایه جدید

ناحیه رسم شده درلایه "right eye" بین دو لایه قبلی قرار می گیرد.

The Layers panel showing three layers in the document.  Image © 2014 Photoshop Essentials.com.

هم اکنون سه لایه در سند داریم.

مرحله 14: تکرار مراحل 4تا 9

باقی مراحل کاملا شبیه قبل است. مراحل 4تا 9 را تکرار کنید. با ابزار"Elliptical Marquee" یک ناحیه دایره ای که کمی بزرگتر از عنبیه است اطراف آن رسم کنید و با استفاده از فیلتر"Add noise" تعدادی "noise" به آن اضافه کرده سپس با استفاده از فیلتر "Radial Blur" رگه های "blur" را ایجاد کنید. پس ازاضافه کردن یک لایه ماسک ناحیه های "blur" غیر دلخواه اطراف عنبیه، روی پلک ها و مردمک را با استفاده از ابزار"brush" رنگ آمیزی کنید. در زیر نتیجه نهایی را پس از افزودن رگه های "blur" به هر دو چشم مشاهده می کنید.

Both eyes now have the radial blur effect applied to them.  Image © 2014 Photoshop Essentials.com.

تصویر پس از اعمال فیلتر radial blur به هر دو چشم.

مرحله 15: انتخاب لایه های هر دو چشم

 لایه "right eye" قبلا انتخاب شده و فعال است بنابراین با فشردن و نگه داشتن کلید "Shift" از صفحه کلید بر لایه "left eye" بالای آن کلیک کنید. هم اکنون هر دو لایه در حالت انتخاب قرار دارند.

Selecting both of the eye layers. Image © 2014 Photoshop Essentials.com.

انتخاب لایه های هر دو چشم

مرحله 16: ساخت لایه گروه

با انتخاب هر دولایه بر آیکون کوچک "menu" در گوشه بالای سمت راست پنل لایه ها کلیک کنید.

Clicking the menu icon in the Layers panel. Image © 2014 Photoshop Essentials.com.

کلیک بر آیکون menu

از منوی ظاهر شده گزینه "New Group from Layers" را انتخاب کنید.

Selecting New Group from Layers. Image © 2014 Photoshop Essentials.com.

انتخاب New Group from Layers از منو

در کادر محاوره ای باز شده لایه گروه را "eyes" نامگذاری کرده و با کلیک بر "Ok" کادر محاوره ای را ببندید.

Naming the new layer group. Image © 2014 Photoshop Essentials.com.

نامگذاری لایه گروه

اگر به پنل لایه ها نگاه کنید مشاهده خواهید کرد که هر دو لایه در لایه گروه قرار گرفته اند. با کلیک بر آیکون مثلثی کوچک در سمت چپ میتوان این لایه را باز و بسته کرد.با اعمال همزمان یک لایه "adjustment" به هر دو لایه افکت را کامل می کنیم.

The two eye layers are now inside a single layer group. Image © 2014 Photoshop Essentials.com.

هر دو لایه چشم ها در یک لایه گروه قرار گرفته اند.

مرحله 17: افزودن لایه Hue-Saturation Adjustment

پس از قرار دادن هر دو لایه چشم در یک گروه رنگ چشم ها را روشن تر کرده و اشباع رنگ را افزایش می دهیم.با فشردن و نگه داشتن کلید"Alt" در ویندوز(معادل "Option" در مک) بر آیکون "New adjustment Layer"پایین پنل لایه ها کلیک کنید.

The New Adjustment Layer icon at the bottom of the Layers panel. Image © 2014 Photoshop Essentials.com.

فشردن و نگه داشتن کلید Alt در ویندوز (معادل Option در مک) و کلیک بر آیکون New adjustment Layer

از لیست "adjustment layer" ظاهر شده "Hue/suturation" را انتخاب کنید.

Selecting a Hue/Saturation adjustment layer. Image © 2014 Photoshop Essentials.com.

انتخاب Hue/saturation از لیست

با انتخاب این گزینه کادر محاوره ای "New Layer" باز می شود.نام لایه را بدون تغییر رها کنید اما با کلیک درون چک باکس "Use Previous to Creat Clipping Mask" پایین نام لایه آن را انتخاب کنید. سپس گزینه "Mode" را از "Normal" به "Screen" تغییر دهید.

Selecting the Use Previous Layer to Create Clipping Mask option. Image © 2011 Photoshop Essentials.com.

انتخاب Use Previous Layer to Creat Clipping Mask و تغییر Mode به Screen

با کلیک بر "Ok" و بستن کادر محاوره ای فتوشاپ یک لایه "Hue/Saturation adjustment" بالای لایه گروه ایجاد میکند. همانطور که در پنل لایه ها مشاهده میکنید پیکان کوچکی در سمت راست این لایه به سمت لایه گروه وجود دارد. این پیکان نشان می دهد لایه "adjustment"  روی لایه گروه "clip" شده است به این معنا که این لایه تنها روی اجزای لایه گروه اثر می گذارد و بر لایه پس زمینه تاثیری ندارد. همچنین توجه کنید که "blend mode" در گوشه سمت چپ بالای پنل لایه ها برای لایه "adjustment" روی "Screen" تنظیم شده باشد.

The Hue/Saturation adjustment layer has been added to the Layers panel. Image © 2014 Photoshop Essentials.com.

نمایش لایه Hue/saturation adjusyment layer درپنل لایه ها که روی Screen تنظیم شده است.

حالت "screen" برای "blend mode" یکی از گزینه های "layer blend mode" در فتوشاپ است که برای روشن کردن تصویر استفاده می شود. در تصویر این قسمت با تنظیم "Screen" برای "Hue/Saturation adjustment"، چشم ها روشن تر دیده می شوند.

The iris of the eye is now brighter thanks to the Screen blend mode. Image © 2011 Photoshop Essentials.com.

با تنظیم Screen برای blend mode چشم ها نسبت به قبل روشنتر دیده می شوند.

کنترل و گزینه های لازم برای تنظیم لایه "Hue/Saturation adjustment" در پنل "Properties" ظاهر می شود. با کشاندن لغزنده "Saturation" می توان اشباع رنگ را افزایش داد. همزمان با کشاندن لغزنده تغییرات در تصویر را مشاهده می کنید بنابراین لغزنده را تا رسیدن به نتیجه دلخواه حرکت دهید. برای تصویر این قسمت مقدار60+ را برای "Saturation" قرارمی دهیم.

Dragging the Saturation slider for the Hue/Saturation adjustment layer. Image © 2011 Photoshop Essentials.com.

کشاندن لغزنده Satiration به سمت راست برای افزایش اشباع رنگ در چشم ها

در زیر تصویر را پس از افزایش اشباع رنگ مشاهده می کنید. بسته به رنگ اصلی چشم ها میزان روشنایی نیز متفاوت است. در مرحله بعد راهی برای بیشتر روشن تر کردن چشم ها می آموزیم.

The image after increasing the color saturation in the iris. Image © 2011 Photoshop Essentials.com.

تصویر پس از افزایش اشباع رنگ در چشم ها

مرحله 18: اعمال یک Blend Mode متفاوت(اختیاری)

تنظیم "Screen" برای "blend mode"یکی از معمولترین روش ها برای روشن کردن تصویر در فتوشاپ است. دو گزینه دیگر "Color dodge" و "(Linear Dodge(Add" هستند که نسبت به "Screen" روشنایی بیشتری روی تصویر اعمال می کنند. "blend mode" را از "Screen" به "Color Dodge" تغییر می دهیم.

Changing the blend mode of the adjustment layer to Color Dodge. Image © 2014 Photoshop Essentials.com.

تنظیم Color Dodge برای blend mode لایه adjustment

در زیر تصویر را پس از انتخاب "Color Dodge" مشاهده می کنید:

The image after changing the blend mode to Color Dodge. Image © 2011 Photoshop Essentials.com.

تصویر پس از تغییر blend mode به Color Dodge

سپس "blend mode"را از"Color Dodge" به "(Linear Dodge(Add" تغییر می دهیم.

Changing the blend mode of the adjustment layer to Linear Dodge. Image © 2014 Photoshop Essentials.com.

تنظیم (Linear Dodge (Add برای blend mode

در تصویر این قسمت تنظیم "(Linear Dodge (Add" برای "blend mode" بهترین نتیجه را می دهد. هر سه گزینه "blend mode" را امتحان کرده و بهترین را انتخاب کنید.

The image after changing the blend mode to Linear Dodge. Image © 2011 Photoshop Essentials.com.

 افکت اعمال شده پس از تنظیم Linaer Dodge برای blend mode

مرحله 19:کاهش میزان Opacity برای تنظیم دقیق افکت(اختیاری)

پس از انتخاب بهترین گزینه برای "blend mode"با کاهش میزان کدری لایه "adjustment" افکت را به صورت دقیق تری تنظیم می کنیم. گزینه "Opacity" در بالای پنل لایه ها کنار "blend mode" قرار دارد. در تصویر این قسمت مقدار "Opacity" را روی 100% رها میکنیم اما در صورت لزوم میتوان با کاهش آن میزان تاثیر لایه "adjustment" را کمتر کرد.

The layer Opacity option in the Layers panel. Image © 2011 Photoshop Essentials.com.

کاهش مقدار opacity برای کاهش روشنایی

در تصویر زیر نتیجه نهایی افکت را مشاهده می کنید:

Photoshop Radial Zoom Enhanced Eyes Effect. Image © 2014 Photoshop Essentials.com.

نتیجه نهایی