سبد (0)

باز کردن تصاویر در Camera Raw

باز کردن تصاویر  JPEG  و TIFF   در محیط  Camera Raw

 
 

همانطور که می دانید Adobe Camera Raw یک پلاگین فتوشاپ است که در ابتدا برای پردازش و ویرایش تصاویر گرفته شده در فرمت  camera raw  استفاده می شد. با گذشت زمان شرکت ادوبی قابلیت هایی را به Camera Raw برای ویرایش تصاویر  JPEG و TIFF اضافه کرد. در این آموزش خواهیم آموخت که چگونه می توان سه نوع فرمت تصویر را با استفاده از camera raw باز کرد.

همانطور که خوایم دید باز کردن فایل های خام در  Camera Raw به سادگی صورت می گیرد، این کار برای فایل هایJPEG و TIFF نیز به همان سادگی خواهد بود.امادر صورتی که برای باز کردن این نوع فایل ها از دابل کلیک بر روی تصاویر استفاده کنید قدری گیج کننده خواهد بود.

برای انجام این کار نیاز است تا در مورد تنظیمات Camera Raw مطمئن شویم تا بتوانیم بهترین نتیجه را داشته باشیم.


باز کردن فایل های Raw در camera raw

کار را با چگونگی باز کردن فایل های Raw  در  camera raw شروع میکنیم. بهترین راه باز کردن هر نوع تصویری در Camera Raw  (یا در فتوشاپ) استفاده Adobe Bridge است، که در این اموزش از آن استفاده می کنیم. یک پوشه بر روی دسکتاپ قرار دارد که شامل سه نوع تصویر است. تصویر سمت چپ یک فایل raw  است، تصویر وسط یک JPEG و تصویر سمت راست از نوع TIFF است.

Three images visible in Adobe Bridge CS6. Image © 2013 Steve Patterson, Photoshop Essentials.com

Adobe Bridge در حال نمایش سه نوع تصویر.

راه های مختلفی برای باز کردن فایل ها در Camera Raw وجود دارد، وبیشتر این روش ها می توانند برای باز کردن فایل های JPEG و TIFF استفاده شوند. اولین روش، کلیک کردن بر روی تصویر بند انگشتی تصویری است که میخواهیم آن را باز کنیم. در اینجا ما بر روی فایل raw در سمت چپ کلیک میکنیم:

Selecting a raw file in Adobe Bridge CS6. Image © 2013 Steve Patterson, Photoshop Essentials.com

یک بار کلیک بر روی فایل Raw  برای انتخاب آن.

با انتخاب تصویر، یک راه برای باز کردن آن در محیط Camera Raw کلیک کردن بر روی آیکن  Open in Camera Raw در بالای صفحه Bridge  است.

Clicking the Open in Camera Raw icon in Adobe Bridge CS6. Image © 2013 Steve Patterson, Photoshop Essentials.com

روش #1:  کلیک بر روی آیکن Camera Raw .

همچنین می توانیم از منوی File  که در نوای منو بالای صفحه قرار دارد  گزینه Open in Camera Raw را انتخاب کنیم :

Choosing Open in Camera Raw from the File menu in Adobe Bridge CS6. Image © 2013 Steve Patterson, Photoshop Essentials.com

روش #2:  File > Open in Camera Raw.

یا، درگ کردن اشاره گر موس  به قسمت بالای صفحه، و Right-click (Win) / Control-click (Mac) بر روی تصویر بند انگشتی  و سپس انتخاب Open in Camera Raw از منوی ظاهر شده:

Choosing Open in Camera Raw from the sub-menu. Image © 2013 Steve Patterson, Photoshop Essentials.com

روش #3: Right-click (Win) / Control-click (Mac)  بر روی تصویر بن انگشتی و انتخاب “Open in Camera Raw”.

نهایتاً، سریعترین و ساده ترین روش برای باز کردن همه فایل ها درCamera Raw دابل کلیک بر روی تصویر بند انگشتی مورد نظر است :

Choosing Open in Camera Raw from the sub-menu. Image © 2013 Steve Patterson, Photoshop Essentials.com

روش #4: دابل کلیک بر روی تصویر بند انگشتی .

هنگامی که یک فایل  Raw را در Camera Raw باز می کنید، Camera Raw بسته به اینکه در فتوشاپ یا در Adobe Bridge باشید  عمل خواهد کرد:

The Camera Raw 8 dialog box in Photoshop CS6. Image © 2013 Steve Patterson, Photoshop Essentials.com

فایل اکنون در کادر Camera Raw باز شده است.

باز کردن فایل های  JPEG و TIFF 

بیشتر روش های ذکر شده در بالا برای باز کردن فایل های raw در  Camera Raw را می توان برای باز کردن فایل های JPEG و TIFF نیز به کار برد.کی از روش ها کلیک بر روی تصویر بند انگشتی JPEG یا TIFF که می خواهید آن را باز کنید، کلیک بر روی آیکن Open in Camera Raw در قسمت بالای رابط Bridge یا کلیک بر روی منوی Fileو انتخاب Open in Camera Raw و یا Right-click (Win) / Control-click (Mac)  بر روی تصویر و انتخاب گزینه Open in Camera Raw  از منوی ظاهر شده :

Opening the JPEG image in Camera Raw from Adobe Bridge CS6. Image © 2013 Steve Patterson, Photoshop Essentials.com

Right-clicking (Win) / Control-clicking (Mac)بر روی تصویر JPEG  و انتخاب “Open in Camera Raw”.

در صورتی که بخواهید در Camera Raw با دابل کلیک بر روی تصاویر JPEG یا TIFF آن ها را باز کنید احتمالاً کمی گیج خواهید شد. من بر روی تصویر JPEG  که در وسط قرار گرفته است دابل کلیک می کنم:

Double-clicking on the JPEG image thumbnail in Adobe Bridge CS6. Image © 2013 Steve Patterson, Photoshop Essentials.com

دابل کلیک بر روی تصویر بند انگشتی JPEG .

در اینجا با یک مشکل مواجه می شویم. حتی اگر Camera Raw به طور کامل فایل های JPEG  را پشتیبانی کند، تصویر JPEG  ما با دابل کلیک کردن بر روی آن در Camera Raw باز نمی شود. در عوض تصویر مستقیماً در فتوشاپ باز خواهد شد :

A JPEG image open in Photoshop CS6. Image © 2013 Steve Patterson, Photoshop Essentials.com

 تصویر JPEG در فتوشاپ باز می شود نه , Camera Raw.

اینبار تلاش می کنیم تا فایل TIFF در سمت راست را با دابل کلیک کردن بر روی تصویر بند انگشتی آن باز کنیم :

Double-clicking on the TIFF image thumbnail in Adobe Bridge CS6. Image © 2013 Steve Patterson, Photoshop Essentials.com

دابل کلیک بر روی تصویر  TIFF.

و بار دیگر مشاهده می کنیم که این مشکل پیش آمد.  Camera Raw  به طور کامل فایل های TIFF را پشتیبانی می کند اما مشاهده می کنید که تصویر به جای اینکه در Camera Raw  باز شود در فتوشاپ باز شد.

A TIFF image open in Photoshop CS6. Image © 2013 Steve Patterson, Photoshop Essentials.com

تصویر  TIFF  نیز به جای باز شدن در Camera Rawدر فتوشاپ باز می شود.

گزینه های دستی JPEGو TIFF 

چه اتفاقی می افتد؟ چرا با دابل کلیک کردن بر روی تصاویر  JPEG و TIFF این تصاویر در محیط Camera Raw باز نمی شود. برای یافتن پاسخ نیاز داریم تا به گزینه های موجود در قسمت amera Raw Preferences. نگاهی بیاندازیم. برای دسترسی به این گزینه ها در ویندوز از منوی Edit در بالای صفحه  گزینه Preferences را انتخاب کنید. در مک از منوی Adobe Bridge  بر روی  گزینه Preferences کلیک کنید.

Opening the Camera Raw Preferences from Adobe Bridge. Image © 2013 Steve Patterson, Photoshop Essentials.com

 Edit > Preferences (Win) / Adobe Bridge > Preferences (Mac).

زمانی که کادر محاوره ایCamera Raw Preferences باز شد، در صورتی که به قسمت پایین کادر محاوره ای نگاه کنید قسمتی به نام  JPEG and TIFF Handling با گزینه های مجزا برای فایل های JPEG و TIFF خواهید دید . این گزینه ها کنترل می کند که هنگامی که بر روی فایل های JPEG و TIFF  دابل کلیک شد چه اتفاقی بیوفتد.(این گزینه ها بر روی سایر روش های باز کردن فایل ها JPEG و TIFF تاثیری ندارد)

The JPEG and TIFF Handling options in the Camera Raw Preferences. Image © 2013 Steve Patterson, Photoshop Essentials.com

The JPEG and TIFF Handling options in the Camera Raw Preferences.

به صورت پیش فرض گزینه JPEG با مقدار  Automatically open JPEGs with settings و  گزینه TIFF  با مقدار Automatically open TIFFs with settings تنظیم شده است. این بدان معناست که هنگامی که بر روی تصاویر JPEG یا  TIFF کلیک می کنیم در محیط Camera Raw ( زمانی که در Bridge بر روی آن ها دابل کلیک میکنیم ) باز شود. به عبارت دیگر در صورتی که شما این تنظیمات را برای فایل های  JPEG یا TIFF در Camera Raw انجام ندهید، فایل ها در محیط فتوشاپ باز خواهند شد.

 اگر بر روی گزینه JPEG  کلیک کنید خواهید دید که در اینجا ما دو گزینه برای انتخاب خواهیم داشت. گزینه Disable JPEG support به طور کامل پشتیبانی Camera Raw را از فایل های JPEG  غیر فعال خواهد کرد. گزینه Automatically open all supported JPEGs  همه فایل های JPEG را هنگامی که بر روی آنها دابل کلیک میکنیم باز خواهد کرد و  توجهی ندارد که این فایل قبلاً در محیط  Camera Raw  بوده یا خیر.

دقیقاً همین گزینه ها برای فایل های TIFF  نیز وجود دارد. به نظر من بهتر است که این گزینه ها را در حالت پیش فرض خود قرار دهید، به دلیل اینکه شما همیشه نیاز ندارید تا فایل های JPEG و TIFF را در محیط  Camera Raw باز کنید، در صورتی که بخواهید یک فایل جدید JPEG یا TIFF را در محیط  Camera Raw باز کنید می توانید از یکی از روش های گفته شده برای باز کردن این نوع فایل ها استفاده کنید و در صورتی هم که میخواهید این فایل ها در محیط فتوشاپ باز شوند کافی است که برو ی انها دابل کلیک کنید. هنگامی که تنظیمات خود را انجام دادید بر روی ok کلیک کنید تا کادر محاوره ای بسته شود.

The JPEG and TIFF Handling options in the Camera Raw Preferences. Image © 2013 Steve Patterson, Photoshop Essentials.com

معمولاً بهترین گزینه تنطیمات پیش فرض برای فایل های JPEG وTIFF است.

حالا چگونه می توان فهمید که تصاویر JPEG یا  TIFF درون  Camera Raw باز خواهند شد؟ برای پاسخ به این سوال بر روی تصویر بند انگشتی فایل JPEG  کلیک کرده و سپس بر روی ایکن Open in Camera Raw در قسمت بالای رابط Bridge  کلیک کنید. تصویر JPEG  درون کادر محاوره ای Camera Raw باز خواهد شد.

A JPEG photo open in Camera Raw. Image © 2013 Steve Patterson, Photoshop Essentials.com

تصویر  JPEG درون Camera Raw باز خواهد شد.

در این لحظه، هیچ تنظیم  Camera Raw بر روی تصویر JPEG  صورت نگرفته است. در حقیقت اولین باری است که این تصویر برای ویرایش در  Camera Raw باز شده است. برای ایجاد یک تغییر سریع سعی میکنیم عکس را سیاه و سفید کنیم برای این منظور از پنل Basic  در سمت راست کادر محاوره ای به پنل  HSL / Grayscale جا به جا می شویم ( 4 پنل در قسمت بالا قرار دارد که با کلیک بر روی انها می توان بین آنها جابه جا شد). با باز شدن پنل  HSL / Grayscale گزینه Convert to Grayscale را از بالا انتخاب می کنیم. سپس بر روی گزینه Auto  کلیک می کنیم که به Camera Raw اجازه می دهد بهترین حالت سیاه و سفید شدن عکس را اعمال کند.

The HSL / Grayscale panel in Camera Raw. Image © 2013 Steve Patterson, Photoshop Essentials.com

استفاده از پنل HSL / Grayscale برای تبدیل کردن عکس به یک عکس سیاه و سفید.

می توانیم نتیجه را در قسمت پیش نمایش مشاهده کنیم.

A color photo has been converted to grayscale in Camera Raw. Image © 2013 Steve Patterson, Photoshop Essentials.com

ناحیه پیش نمایش حاوی تصویر سیاه و سفید شده.

 بر روی دکمه Done  در قسمت پایین کادر محاوره ای کلیک میکنیم تا تنظیمات Camera Raw بر روی تصویر اعمال شده و از پنجره خارج شویم.

Clicking the Done button in Camera Raw. Image © 2013 Steve Patterson, Photoshop Essentials.com

کلیک بر روی دکمه Done .

هم اکنون، اگر به Bridge نگاه کنیم، مشاهده میکنیم که دو اتفاق رخ داده است. نخست اینکه تصویر بند انگشتی برای نشان دادن تغییرات ایجاد شده در  Camera Raw به روز شده است. دومین و از همه مهمتر اینکه در صورتی که به گوشه بالا و سمت راست نگاه کنید یک آیکون کشویی خوواهید دید. این آیکون به ما می گوید که تنظیمات  Camera Raw بر روی تصویر JPEG  ما اعمال شده است:

A Camera Raw slider icon now appears with the image thumbnail in Adobe Bridge. Image © 2013 Steve Patterson, Photoshop Essentials.com

آیکون نوار لغزنده به ما می کوید که تنظیمات اولیه بر روی تصویر اعمال شده است.
 
از آنجایی که تنظیمات Camera Raw اکنون بر روی فایل JPEG  اعمال شده است در صورتی که بر روی آن دابل کلیک کنید به جای اینکه تصویر در فتوشاپ باز شو د مجدداً در Camera Raw  باز خواهد شد.
The JPEG image now opens in Camera Raw. Image © 2013 Steve Patterson, Photoshop Essentials.com
تصویر JPEG  به طو اتوماتیک در Camera Raw باز خواهد شد.
 
تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه