سبد (0)

15 نکته برای افزایش کارایی وبلاگ

وبلاگ ها برای خوانده بی نظیر هستند. زیرا یک وبلاگ نویس، بدون توجه به شخص یا شرکت، شروع به انتشار دانسته های خود می کند.که این امر باعث می شود، مطالبی که در یک وبلاگ منتشر شود بیشتر تحت حمایت و توجه افراد قرار بگیرد.

برای داشتن وبلاگی با کارایی بالا روش های زیادی  وجود دارد که در این مقاله به چند مورد از  آن اشاره می کنیم.

 

  • تعریف کارایی

یک وبلاگ، همچون یک کسب و کار، دارای پارامترهای زیادی است که بر اساس انها می توان  آن را ارزیابی کرد.شما میتوانید مطالب خود را در قالب یک موضوع محبوب و پر طرفدار منتشر کنید و یا در چند زیر شاخه فعالیت کنید.کارایی بالا، برای شما می تواند ترافیک و بازدیدکننده بالا را به همراه داشته باشد، بازدید کنندگانی که برای مطالعه مطالبتان   وارد وبلاگ شما می شوند.

شاید بگویید که وبلاگ شما از عملکرد بالایی برخوردار است. اما باید دید نظر شما در مورد عملکرد بالا چیست؟آیا منظور شما ترافیک کم اما هدفمند است؟ ایا قصد فروش چیزی را با این روش دارید؟یا در رویای هر تبلیغی در وبلاگتان هستید؟

,وبلاگ ها در واقع معرف شما به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها می باشد.وبلاگ ها ابزاری برای انتشار مطالب شخصی است اما اکثر وبلاگ نویسان فراموش میکنند که شخصی بودن وبلاگ تا چه اندازه می تواند در بهبود عملکرد آنها موثر باشد.این کار ویژگی بدی ندارد. به یاد داشته باشید که یک وبلاگ تا زمانی که شما مطلبی  را در آن ننویسید وبلاگ نیست. پس وبلاگ خود را شخصی کنید.

مطالب وبلاگ شما، شان وبلاگ شماست، پس در نحوه نوشتن محتوا و کلماتی که به کار می برید دقت لازم را داشته باشید.

 

  • بیان حقایق

اگر مطلبی را در پستی از وبلاگ قرار می دهید، سعی کنید بی طرفانه باشد و عقیده شخصی خود را در این مورد دخیل نکنید.مسلما افراد زیادی از وبلاگ شما بازدید می کنند که عقاید مختلفی دارند.این امر باعث افزایش محبوبیت وبلاگ  شما خواهد شد و ترافیک وبلاگتان را بالا خواهد برد.

 

  • بازاریابی کنید

مهم نیست که هدف شما از ایجاد وبلاگ چه بوده است، باید تلاش کنید تا هر چه بیشتر کاربران را به وبلاگ خود جذب کنید و ترافیک وبلاگ را بالا ببرید.برای این کار باید بی وقفه و روزانه تلاش کنید.درست مانند بازاریابی برای یک کسب و کار شما نیز باید برای وبلاگتان بازاریابی کنید. هر چند گذاشتن پست امر مهمی است اما در کنار آن باید وبلاگ را به دیگران معرفی کنید.وبلاگ نویسی هم همانند یک کسب و کار است.

 

  • به چه دلیل وبلاگ ایجاد میکنید؟

اگر برای کسب درامد وبلاگ می نویسید، اگر قصد محبوب شد بین افراد را دارید؟ اگر قصد بازاریابی هر محصولی را دارید و یا اگر قصد ایجاد یک کسب و کار آنلاین را دارید وبلاگ ننویسید!

تنها هدف شما برای ایجاد وبلاگ باید انتشار مطالبی باشد که فکر میکنید دیگران به آنها نیاز به خواندن آنها دارند.

 

  • تلاش برای اثر گذاری

بعد از اینکه هدفتان از ایجاد وبلاگ را مشخص کردید وقت آن است که روی اثر گذاری نام شخصی خود تمرکز کنید. اگر با دلایل کافی شروع به وبلاگ نویسی کردید این اثر گذاری به زودی ایجاد می شود.

 

  • رسانه های اجتماعی وبلاگ شما

زمانی که وبلاگی ایجاد کردید و محتوای آن را غنی کردید، متاسفانه این موضوع وجود دارد که شاید در ابتدا کاربران زیادی به خود جذب کنید اما به مرور حتی با ارائه مطالب و پست های بیشتر سیر صعودی جذف کاربر تا حدودی کم می شود. شما نیاز دارید تا برای وبلاگتان از رسانه های اجتماعی استفاده کنید. همانطور که می دانید هر مطلب، همانند یک ویروس در رسانه های اجتماعی منتشر می شود، بنابر این با به کار گیری رسانه های اجتماعی برای وبلاگ خود با سرعت بیشتری می توانید وبلاگ خود را به دیگران معرفی کنید.

 

  • با وبلاگ نویسان دیگر در ارتباط باشید.

شاید دلیلی برای این کار نمی بینید، اما به هر حال شما صاحب وبلاگ هستید و  به نوعی با وبلاگ نویسان دیگر همکار هستید. توجه داشته باشید شما به واسطه وبلاگتان در معرض دید دیگران هستید.این روابط را به یک فرصت در زندگیتان تبدیل کنید.

 

  • بیشتر از یک وبلاگ کار کنید.

اکثر وبلاگ نویسان، خود را محدود به ارائه پست در وبلاگ می کنند اما  می توانید بیشتر از این در یک وبلاگ کار کنید.شروع به راه اندازی دوره های اموزشی کنید، رویدادها، کنفرانس ها، وبینارهای انلاین.

همه این موارد به شما کمک می کند تا علاوه بر کسب درامد از وبلاگ، اعتبار خود را در این زمینه افزایش دهید و کاربران بیشتری را به وبلاگ خود جذب کنید.

 

  • کاربران خود را پیگیری کنید.

میتوانید از ابزار رایگان Google Analytics استفاده کنید.با استفاده از این ابزار می توانیداطلاعاتی را در مورد اینکه کاربران شما از کجا وارد وبلاگتان شده اند،چه مدت زمانی را در وبلاگ صرف کرده اند،از چه مرورگری استفاده می کنند و ....را بدست اورید.

 

  • ویژگی های افراد برجسته در وبلاگ

این اهرم اجتماعی در وبلاگ ها مخفی است زیرا هنوز بسیاری از وبلاگ نویسان نمی دانند که چطور از این ویژگی استفاده کنند.اگر شخصی معتبری   کامنتی را در وبلاگ شما قرار  میدهد  آن را برجسته کنید و به آن فرد اطلاع دهید که نظر او در وبلاگ شما  برجسته شده است.

 

  • پذیرش پست مهمان

امکان نوشتن پست توسط سایر وبلاگ نویسان در وبلاگتان را  فراهم اورید.مهم نیست که آنها می خواهند مطالب خود را  با این وسیله منتشر کنند و یا لینک وبلاگشان را در وبلاگ شما قرار دهند. برد با شماست.نیازی نیست بر روی پست های مهمان کنترل خاصی داشته باشید. فقط  این را بدانید که بسته شدن درهای پست مهمان به ضرر شماست.

 

  • داشتن گروه نویسندگان

می توانید یک تیم از نویسندگان برای وبلاگ داشته باشید و یا از کاربران به عنوان نویسنده استفاده کنید.وجود نویسندگان دیگر می تواند تا حد بسیار زیادی در  انتشار پست های وبلاگ نقش داشته باشد.

 

  • تولید محتوا

وبلاگ فقط مختص متن نیست، انواع دیگر محتوا، همچون پادکست ها،فیلم ها، گیف، مصاحبه ها و موارد دیگر را به وبلاگ اضافه کنید.توجه کنید که وبلاگ زمین بازی شماست.پس خوب بازی کنید.

 

  • موفقیت

اگر تمام این موارد را رعایت کنید مطمئن باشید که وبلاگی با عملکرد بالا خواهید داشت. شاید وبلاگ های قوی زیادی دیده باشید اما مطمئن باشید که این وبلاگ ها یک شبه به چنین جایگاهی دست پیدا نکردند. در اخر به یاد داشته باشید که کار شما فقط نوشتن متن برای وبلاگ نیست برای داشتن وبلاگ موفق  از فیلم، مصاحبه ها، پادکست ها و ... استفاده کنید و برای وبلاگ خود همچون یک کسب و کار بازاریابی کنید.

 

 

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه