سبد (0)

کش مرورگر چیست؟

هر بار که مرورگر یک   صفحه وب را بار گذاری می کند باید تمام فایل های  وب را برای نمایش درست آن صفحه دانلود کند. این فایل ها شامل فایل های  HTML , CSS و تصاویر می  باشد.

بعضی از صفحات ممکن است  تنها از چند فایل تشکیل شده باشند و حجم آنها در حد یک تا چند کیلو بایت باشد، اما صفحاتی وجود دارند که از چندین فایل با حجم بالا تشکیل شده اند  برای مثال توئیتر که 3 مگا بایت است.

در این رابطه دو مسئله وجود دارد:

1-فایل های بزرگ، زمان بیشتری برای لود شدن نیاز دارند و این مسئله برای کسانی که  دارای  اتصال اینترنتی کند هستند ( مانند موبایل ) دشوار  است.

2-هر فایل  به یک درخواست سرور نیاز دارد و فایل های بیشتر باعث ایجاد درخواست های بیشتر به سرور شما شده و در نتیجه سرعت لود وب سایت کاهش می یابد.

 

 کش مرورگر یا  Browser Caching باعث می شود که تعدادی از این فایل ها به صورت محلی بر روی مرورگر کاربر  ذخیره شوند.وقتی کاربر برای بار اول وارد وب سایت شما می شود، این فایل ها بر روی مرورگر او ذخیره می شود، حال اگر کاربر مجدد وارد وب سایت شما شود و یا به صفحه ای دیگر از سایت منتقل شود، چون فایل ها به صورت محلی بر روی مرورگر  ذخیره شده اند ، نیازی به دانلود مجدد  آنها نیست.

این به این معناست که تعداد فایل های که نیاز است تا در زمان بار گذاری صفحه دانلود شود کمتر است و درنتیجه تعداد درخواست ها به سرور کاهش می یابد و همین امر موجب افزایش سرعت لود وب سایت خواهد شد.

 

 کش مرورگر( Browser Caching) چگونه کار می کند؟

کش مرورگر با علامت گذاری صفحه اصلی و یا بخش های از صفحه که نیاز به بروز رسانی در فواصل زمانی مختلف دارند کار می کند.به  عنوان مثال، لوگو وب سایت به صورت روزانه تغییر نمی کند، با کش کردن تصویر لوگو، می توانیم به مرورگر کاربر بگوییم که این تصویر را  فقط یک بار در هفته دانلود کن. به این ترتیب در طول یک هفته هر بار که  کاربر وارد وب سایت شود ، نیازی به دانلود مجدد تصویر لوگو نیست.

با استفاده از سرور به مرورگر می گوییم که این فایل ها را ذخیره کن . این کار موجب صرفه جویی قابل ملاحظه در زمان کاربر و پهنای باند سرور شما خواهد شد .

 

چرا  کش مرورگر( Browser Caching) مهم است؟

یکی از اصلی ترین دلایل اهمیت کش مرورگر در کاهش تعداد درخواست به سرور و در نتیجه افزایش زمان لود وب سایت برای کاربر می باشد.

 

نحوه فعال سازی کش مرورگر( Browser Caching) 

برای فعال سازی کش مرورگر کافی است کد زیر را در فایل htaccess قرار دهید. دقت کنید که قبل از انجام هر گونه تغییر در این فایل یک کپی از آن تهیه کنید.

## EXPIRES CACHING ##

<IfModule mod_expires.c>

ExpiresActive On

ExpiresByType image/jpg "access plus 1 year"

ExpiresByType image/jpeg "access plus 1 year"

ExpiresByType image/gif "access plus 1 year"

ExpiresByType image/png "access plus 1 year"

ExpiresByType text/css "access plus 1 month"

ExpiresByType application/pdf "access plus 1 month"

ExpiresByType text/x-javascript "access plus 1 month"

ExpiresByType application/x-shockwave-flash "access plus 1 month"

ExpiresByType image/x-icon "access plus 1 year"

ExpiresDefault "access plus 2 days"

</IfModule>

## EXPIRES CACHING ##

 در دستور بالا مقادیر به صورت پیش فرض قرار گرفته اند و شما میتوانید بر اساس فایل های خود آنها را تغییر دهید.

پیشنهاد می شود برای فایل هایی که به روز رسانی های کمتری دارند زمان بیشتر و برای فایل هایی که به روز رسانی بیشتری دارند زمان کمتری را در نظر بگیرید.

 

 

 

 

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه