سبد (0)

معبد تاپروهم

معبد تاپروهم در حصار درختان

در بین گردشگرانی که به جنوب‌شرقی آسیا سفر می‌کنند، مجموعه‌ی آنگکور وات در کشور کامبوج از محبوبیت خاصی برخوردار است. معابد این منطقه با معماری فوق‌العاده و خاص خود فضایی دلپذیر برای بازدیدکنندگان فراهم کرده‌اند. آنگکور وات شهری باستانی در کامبوج بود که مرکز امپراتوری خمر در جنوب شرقی آسیا محسوب می‌شد. هر چند تمدن آن زمان نابود شد، اما معبدها و ساختمان‌های شگفت‌انگیز آن بر جا مانده است.  و اما یکی از بی نظیر ترین معبد این منطقه معبد تاپروهم یا عبدپروهم است.

معبدی با نهایت فانتزی در میان جنگل، جائی که سازه های دست بشر در کام ریشه های درختان فرو رفته است. این معبد با برجهای بلند و حیاطی بسته ساخته شده است و البته دالانهای باریکی دارد که بسیاری از آنها بسته شده است. دیوارها و بام های این سازه با خزه ها و گیاهان مفروش گردیده و با برگ سبز درختان و سایه آنها منقوش شده است. این معبد هم در اصل برای تحصیل بودائیان ساخته شده است و آنرا با نام راجاویهارا هم می شناسند. این معبد در حدود یک کیلومتری در شرق آنگکور وات و درقسمت جنوب شرقی بارای واقع شده ، که توسط پادشاه جایاوارمان هفتم ساخته شده است. تمام افراد غیر کامبوجی برای ورود به آنگکور وات نیاز به مجوز دارند. البته با کرایه‌ی یک توک‌توک که وسیله نقلیه ای بین موتور و ماشین است می‌توان معابد و اطراف شهر را در یک روز کامل بازدید کرد.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه