جزیره موریس

چاپ

آیا زیر دریا هم آبشار وجود دارد

آبشار زیر دریا از توهم تا واقعیت

گاهی یک اتفاق ساده طبیعی می تواند دور افتاده ترین نقطه خشکی را حتی اگر یک جزیره دور افتاده در دوهزار کیلومتری جنوب شرقی قاره آفریقا و در میان اقیانوس هند باشد را مبدل به جاذبه گردشگری نماید . اما نکته جالب توجه این است که چطور این اتفاق افتاده است و چرا سالانه گردشگران زیادی به این جزیره می روند. در واقع چیزی که گردشگران را راهی جزیره موریس (Mauritius) می کند پدیده ای در ساحل جنوب غربی آن است. چیزی که به آبشار زیر آب شناخته می شود.

اما نکته در این جااست که هیچ آبشار واقعی در کار نیست.در واقع آنچه که فقط از بالا دیده می شود رسوب شن و لجن در این ناحیه این توهم تصویری را به وجود آورده‌اند. در واقع آبشاری خیالی با سرمایه گذاری و تبلیغات صحیح مبدل به مقصد گردشگری پر بازدیدی شده است.البته فراموش نکنیم گردشگران علاوه بر بازدید از این آبشار می‌توانند از سواحل ماسه‌ای، آب گرم، گشت‌و‌گذار در دل کوه و همینطور در میان صخره‌های مرجانی و البته آب و هوایی خوشایند در تمام طول سال لذت ببرند.

موریس اولین بار توسط اعراب در 975 میلادی  بعد از آن توسط پرتغالی ها بین 1507 و 1513مستعمره شد و بعد از آن که  جانشینی و استعمار بین فرانسوی، هلندی و انگلیسی ها کشف شد، این جزیره استقلال خود را در سال 1968 به دست آورد و به یک جمهوری در سال 1992 تبدیل شد.