سبد (0)

معبد پترا

معبد پترا در اردن شاهکار دست بشر یا فرازمینی ها

قصرهای عظیم سنگی در دل صخره ها

دیدن پیشینه های تاریخی و فرهنگی هر کشور قشنگی های خاص خود را دارد اما وقتی شما شهری عظیم را می بینید که در دل صخره های قرمز رنگ ساخته شده است و عظمتی چنان باور نکردنی دارد که  ساخت آن را به فرازمینی ها هم نسبت می دهند این زیبائی تبدیل به خواستی می شود که باید برایش تلاش بسیاری کرد. کشور اردن کشور بسیار زیبائی است و البته بجز پایتخت  آن ، پر از جادو و شگفتی است که البته  در پترا تبدیل به شاهکاری جهانی می گردد. به مانند این شهر باستانی سنگی با وجود معابد حجاری شده توسط قبیله‌های صحرایی در هیچ جای جهان یافت نمی‌شود و البته دیدن آن در لحظه نورپردازی با غروب تبدیل به رویائی شیرین می گردد.

پترا پایتخت حکومت باستانی نَبَطی‌ها بوده که از قبایل عرب بوده اند اما کلمه پترا یونانی است و به معنی صخره است که با یک نگاه به محل ساختنش به دلیل نامگذاری پی خواهید برد و با پایان حکومت نَبَطی‌ها و خرابی پایتخت شهر پترا به دست رومیان، این نام را بر آن نهاده اند.اما در این شهر قصرالبنت‌ از مكان‌هايي‌ است‌ كه‌ به‌ عقيده‌ بعضی این سازه ساخته‌ دست‌ بشر نيست‌ بلكه ‌موجودات‌ فرا زميني‌ در ساخت‌ اين‌ قصر سنگي ‌دست‌ داشته‌ اند و حتي‌ بسيار معتقدند ساليان‌ سال ‌افراد فرا زميني‌ در اين‌ قصر زندگي‌ مي‌كردند والبته محلی ها که ساخت آن را به جن ها نسبت می دهند و می گویند شب‌ها، اين‌ منطقه‌ پر از اجنه‌ است‌ و ما صداي‌ آنان‌ را مي‌شنويم‌، همين‌ امرباعث‌ شده‌ كه‌ گردشگران در شب‌ براي‌ ديدن‌ به ‌آنجا نمي‌روند. ولی چه شب و چه روز این شهر عظمتی بی نظیر دیدنی است.

 

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه