سبد (0)

مسجد پوترا مالزی

 مسجد پوترا با گنبدی صورتی در روی آب

زیبا ترین مسجد مالزی در شهری به قدمت 15 سال

پوتراجایا شهری جدید و مدرن که از کوالالامپور حدود 35 کیلومتر فاصله دارد. از نظر لغوی "پوترا" به معنای فرزند و جایا به معنای" موفقیت" است. قدمت این شهر فقط 15 سال است و به شهر قانون مشهور است. از نظر اداره سیستم های شهری به شهر هوشمند تشبیه شده است. این شهر بر پایه مولتی مدیا ساخته شده است و نظم و انضباط و زیبائی های آن چشم نواز است و معماری ساخت آن نیز ترکیبی از معماری اسلامی و مدرن غربی است.

از دریاچه و پل های مختلف این شهر که گذر کنیم نگین صورتی رنگی در قلب آن می درخشد آن چنان که ساختمان های اطراف که شبیه تاج محل و یا با معماری مشابه شهر های ایتالیا ساخته شده اند به چشم نمی آیند. شاید گرانیت صورتی رنگ آن و شایدم هم معماری بی نظیر دلیل آن باشد. اما این مسجد می تواند 15,000 نمازگزار را به طور یکجا در خود جای دهد. دیوار زیرزمین این مسجد به دیوار مسجد حسن شاه در کازابلانکا، مراکش، شباهت دارد.

 سالن نماز ساده و با شکوه است و 12 ستون آن شکلی بی نظیر به آن بخشیده است و گنبد که در بالاترین نقطه 250 متر ارتفاع دارد شکوه و عظمت را به آن هدیه می کند. نمای داخلی این مسجد با بهره گیری معماری اصیل ایرانی در دوره صفویه، طراحی و اجرا گردیده است ، خطوط و نقوش اسلامی در تزئین محراب این مسجد بسیار چشم نواز و خیره کننده است . صحن  مسجد نیز با چندین آب نما تزئین و با ستون هایی حاشیه گذاری شده است چنانکه من هم اگر فرشته بودم اینجا به تماشای نماز گزاران می ایستادم

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه