فریدونشهر

چاپ

گردشگری فریدون شهر از قابلیتها تا امکانات

فریدون شهر، نامی که شاید غالب مردم آن را با پیست اسکی می شناسند .شهری که البته با طبیعت بی نظیری که اطراف خود دارد پتانسیل تبدیل شدن به منطقه ای کاملا توریستی در تمامی فصول سال را دارا است.

البته درست است که پیست اسکی رکن اصلی این منطقه است اما همین پیست اسکی هم سالهای درازی است که با کم و کاستی های زیادی روبرو است و مشکلات خاص خود را دارد .

از ماشین برف کوب کوچکی که سالها طول کشید تا آمد و فقط می تواند بخش کوچکی از این پیست را بکوبد تا تیرک های بدون ایمنی و شلوغی بی حد و مرزی که صف تله اسکی آن دارد.

البته با نگاهی سطحی به مناظر بی نظیر این منطقه کمبود هتلی  با امکانات سطح بالا و امکانات دیگری مانند تله کابین و سورتمه و .... به خوبی حس می شود.

مسلماً سرمایه گذاری در بخش گردشگری نیاز به مطالعات زیادی دارد که نه تنها به توسعه این بخش کمک میکند بلکه در حفظ محیط زیست نیز گام بزرگی برخواهد داشت.اما آنچه امروز همچنان در اینجا دیده می شود نگاهی سطحی و گذرا به منطقه است. مردمی که فقط با یک تیوپ می آیند و با گرفتن یک چای در ساختمان پیست راضی می شوند و این نباید تمام سهم این صنعت از فرد طبیعت گردی باشد که از راهی دور برای گذراندن اوقاتی خوب و کسب تجاربی ارزشمند پا به منطقه می گذارد.

حال با این همه تفاصیل که ارائه شد چرا نمی توانیم به سرمایه گزاری در این منطقه بیاندیشیم ؟

 امروزه خیلی راحت می توان با ایجاد شرکتی با  سهامی اهالی منطقه و سرمایه گذاران دیگر محیطی ایجاد کرد که گردشگران را حتی از دیگر کشورها به این سمت هدایت کرد.

هرچند شاید سالها طول بکشد ولی علاوه بر امکاناتی چون تله کابین، اسنوموبیل و سورتمه پیست شبانه و کافه ها و رستورانهای با مناظر باز میتوان مجموعه ای از خانه هایی ساخت تا حتی الامکان  کسانی که از آلودگی شهر ها خسته شده اند و یا به دلیل بیماری به آب و هوای سالم نیاز دارند برای اسکان طولانی مدت به منطقه قدم بگذارند.

در شرایط اکنون کشور عزیزمان آینده گردشگری بسیار روشن است و هر نوع سرمایه گذاری خلاقانه و هوشمندانه بازگشت و سود آوری خواهد داشت و با توجه به آبشارهای زیبا ، چشمه ها و کوهستان عظیم و مناظر چشم نواز منطقه می توان به آینده ای بسیار پر رونق چشم داشت. آینده ای که نه تنها مردم منطقه را اغنا خواهند کرد بلکه سرمایه گزاران بخش گردشگری را نیز خوشحال می نماید.

نویسنده : احسان ناجی

چاپ شده در روزنامه اصفهان زیبا مورخ 24/10/94