سبد (0)

آبگرم گنو

چشمه آبگرم گنو، جادوی هرمزگان

چشمه های معدنی و آبگرم در ایران در تمامی فصول جاذبه های خاص خود را دارد و گردشگران نه برای سلامت ، بلکه برای استفاده از آب و هوای مطلوب این گونه مناطق راهی آنجا می شوند.آبشار و چشمه گنو در استان هرمزگان واقع است. هنگام نوروز چون  این چشمه در کنار راه ارتباطی بندر عباس و قشم قرار گرفته است از حجم مسافرین بیشتری برخوردار می شود . این چشمه آب معدنی  در فاصله 34 ‏کیلومتری شمال شرقی بندرعباس، در کنار راه بندرعباس _سیرجان واقع شده است. و با یک راه آسفالته فرعی به این چشمه منتهی می شود.

 این چشمه در دره ای قرار دارد که کوه گنو و ارتفاعات سخت آهکی، از شمال و جنوب، آن را در برگرفته اند. از آب این چشمه، جهت آبیاری نخلستان و استحمام استفاده می شود. آب چشمه گنو از دسته آب های گوگردی خیلی گرم (کلروره مولفاته کلسیک گوگردی) است. ‏این چشمه دو استخر زنانه و مردانه نسبتاً بزرگ و تمیز دارد که به تأسیساتی مانند چندین رواق کوچک برای استراحت و اقامت مسافران، و اغذیه فروشی تجهیز شده است. محوطه اطراف چشمه پر از درختان نخل بسیار زیبا و سرسبز است. پساب این چشمه پس از خارج شدن از استخرها، مانند رودخانه کوچکی پی از طی چند کیلومتر با آب نسبتاً زیادی به صورت آبشار کوچک و جالبی به پایین سرازیر می شود.

 طبیعتاً چنین منطقه ای دارای آب و هوای خوبی هم هست و گردشگرانی که اهل پیاده روی و کوهنوردی هستند می توانند از آن لذت ببرند. این منطقه کوه گنو معروف شده است  دارای منطقه ای حفاظت شده است.

 در جبهه جنوبي کوه گنو و درمسير دسترسي به قله نصيري، بعد از عبور از تپه مولا، دره اي بنام تنگ سياه واقع گشته که در فصول مناسب سال آبشارهاي متعدد و جلوه هاي زيبايي را در آن مي توان يافت. مسيل تنگ سياه داراي طبيعتي بکر و زيبا است. پوشش گياهي کوه گنو، از دامنه تا قله کوه، مشتمل بر انواع درختان گرمسيري، استيپ بياباني، استيپ کوهپايه اي و گونه هاي گياهي نواحي سردسير است. تنوع گياهان دارويي و صنعتي اين منطقه مورد توجه محققان و گردشگران مي باشد.

مسیر رسیدن به آبگرم گنو

اصفهان، یزد، انار، شهر بابک، سیرجان ،حاجی آباد ،آبگرم گنو

مسیرهای رسیدن به جبهه جنوبی کوه گنو

جبهه جنوبی : از طریق جاده بندرعباس به بندر لنگه (روستای ایسین، تازیان) و جاده کوهستانی ایستگاه تلویزیون (۳۲ کیلومتر) - پاسگاه محیط بانی سرحد گنو - چشمه رمر- چشمه سرچربه - سنگ قرار- قله نصیری

جبهه جنوبی : از طریق جاده بندرعباس به بندر لنگه (روستای ایسین، تازیان) و جاده کوهستانی ایستگاه تلویزیون (۳۲ کیلومتر) - پاسگاه محیط بانی مرکزی (واقع در ابتدای جاده ایستگاه) - آب بند چوبی - مسیل تنگ سیاه - دره تنگ سیاه - چشمه پرکوه - سنگ قرار - قله نصیری

جبهه جنوبی : از طریق جاده بندرعباس به بندر لنگه (روستای ایسین، تازیان) و جاده کوهستانی ایستگاه تلویزیون (۳۲ کیلومتر) - پاسگاه سر محیط بانی (واقع در ابتدای جاده ایستگاه) - آب بند چوبی - مسیل تنگ سیاه - دره تنگ سیاه - چشمه پرکوه - صعود جبهه جنوبی قله قلات سرپهن - عبور از خط الراس مرکزی - قله نصیری

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه