عسل محله دریاسر

چاپ

عسل محله تا دریاسر را از میان چشمه ها و در کنار رود پیاده طی کنید

از عسل محله تا دریاسر با طعم قزل آلاء

جاده جنگل های دوهزار جاده ای است که انتهای آن به روستائی بس دوست داشتنی و شیرین می رسد و در کنار جاده نیز حوضچه های پروش ماهی وجود دارد که تازه ترین قزل آلا را در چند دقیقه برایتان کباب خواهند کرد و  اگر یک مسیر پیاده روی را هم به شما معرفی کنیم دیگر هیچ چیز جا نخواهد ماند جز ذوب شدن در قلب طبیعتی بی نظیر و سرسبز در میان جنگل و کوه که به انتظار شما نشسته اند.

شهر رامسر به سمت تنکابن دارای یک کمربندی است که در میان آن جاده سه راهی می شود و یکی از این راه ها تابلوئی دارد به نام جنگلهای دوهزار که اگر وارد آن شوید شیبی رو به بالا به سمت خنکی و سرسبزی دو چندان را طی خواهید نمود که نه تنها زیبا و بی نظیر است و تمام جلوه های بصری را در پی دارد بلکه بوی ماهی کباب شده هم تمام مشامتان را به چالش خواهد کشید.

وارد جاده که می شوید تا خود روستای عسل محله تابلو ندارد ولی نگران نباشید مسیر سر راستی دارد و سر یک دوراهی به نام امامزاده قاسم مسیر سمت چپ را بروید و یا از اهالی منطقه راه را بپرسید. تا عسل محله راه زیادی نیست و نیم ساعته به آن خواهید رسید و نگران محل اقامت هم نباشید. اما معجزه اصلی در این روستا نیست پس ماشین خود را پارک نمائید و کوله بار خود را بردارید که یک ساعت پیاده روی در میان مرتع و کوه منتظر ماست و  برای ناهار خود هم اقدام نمائید و آن را همراه داشته باشید.

 مسیر خیابان اصلی روستا را تا انتها به سمت بالا بروید و از آنجا وارد راه پاکوبی شوید که به سمت دشت دریاسر می رود. دشتی سرسبز با مناظر کوه سیالان که در اردیبهشت غرق در گل است و در خرداد با هوائی مطبوع و سرسبزی خاص به انتظار نشسته است. البته این دشت برای اقامت به صورت کمپ هم مناسب است و فقط باید از دامهای منطقه دور باشید و مسائل زیست محیطی را رعایت کنید که مهمترین آنها برگرداندن زباله به شهر است.

مسیر پیش رو دارای شیب ملایمی است و در دو طرف جنگلهای سرسبز از روی کوهها به تماشای رهگذران نشسته اند. بهتر است برای رسیدن عجله نکنید چون هم باعث خستگی شما خواهد شد و مهمتر اینکه خود مسیر دارای زیبائی کمتر از مقصد نیست. در میان راه نیز چشمه وجود دارد و نگران کم آبی نباشید و به راه ادامه دهید. چشمه میان راه دارای آب خنکی است و حتی می توان در کنار آن استراحت کوتاهی کرد و اگر فلاسک چای کوچکی همراه داشته باشید که البته لذتی مضاعف خواهید برد.

پس از استراحتی کوتاه به مسیر ادامه دهید راه کم کم باریک می شود و دشت دریاسر از روبرو نمایان خواهد شد. مرتعی سرسبز که کنار آن رود کوچکی با چند چشمه در جریان است و البته اگر باز هم مایل به پیاده روی هستید هنوز هیچ چیز تمام نشده است. اگر در مرتع خواستید اقامت کنید و اگر هم بخواهید می توانید از راه پاکوپی کنار رودخانه وارد تنگه شوید. این تنگه به نام هرتنگ معروف است و از همان جا شیب نسبتاً تندی شروع می شود که یکی از مسیر های صعود به قله سیالان است و شما می توانید کمی از شیب آن را تا منطقه هزار چم پیمایش کنید ولی بعد از آن یخچال ها شروع می شود که بسیار خطرناک خواهد بود.

ناهار را که خوردید اگر قصد اقامت در دشت دریاسر را ندارید و اهل کمپینگ نیستید بهتر است به عسل محله برگردید ولی نگران شام نباشید که قزل آلاهای تازه به انتظار نشسته اند. در کنار جاده یکی از حوضچه های پرورش ماهی را انتخاب کنید که تازه ترین ماهی ممکن را برایتان کباب کنند و در همان جا هم می توانید میل نمائید. خب حالا می توانید با دلی سیر از همنشینی با طبیعت به سمت مقصد بعدی حرکت کنید.

چاپ در روزنامه اصفهان زیبا مورخ 95/3/27