سبد (0)

آبگرم شابیل

از آبگرم شابیل تا پناهگاه سبلان، یک اتفاق خوب

برای یک اصفهانی که هوای گرم و آفتابی و سراسر خشک را در طول سال تجربه می کند بودن حتی چند روز در هوای مه آلود و خنک کوهستان تجربه ای است که نمی توان از آن به راحتی گذشت حالا اگر به این تجربه دوست داشتنی آبگرم و کباب و آفرود را با هزینه مناسب اضافه کنیم یک اتفاق خوب را برای خود به ارمغان خواهیم آورد.

اردبیل جاذبه های بی نظیری دارد که طبیعت زیبا و هوای خاص از مهمترین آن است ولی در کنار آن همه زیبائی موهبت های خاص تری هم وجود دارد که از جمله آن می توان به چشمه های آب گرم و مجتمع های آب درمانی اشاره کرد. هرچند تجمع اصلی آنها در سرعین است اما در کوهپایه سبلان آبگرم هایی وجود دارد که در نوع خود کم نظیر است از مهمترین آنها می توان به آبگرم شابیل اشاره کرد که اگر بعد از دیدن طبیعت و کوهپیمائی هرچند سبک در کوه سبلان آن را تجربه کنید لذتی دوچندان خواهید داشت.

رسیدن به آبگرم شابیل مسیر بس طولانی را طلب می کند که نزدیک به شانزده ساعت طول خواهد کشید و برای رسیدن به آن باید از جاده اصفهان به ساوه و بعد قزوین، زنجان و اردبیل بروید از اردبیل هم به سمت مشکین شهر و در نهایت به تابلو آبگرم شابیل برخواهید خورد و با طی جاده ای زیبا در کنار شیروان دره به آن می رسید.

اما اگر تجربه ای جدید می خواهید فرصت را از دست ندهید در همان پارکینگ مجتمع آبگرم می توانید با کرایه ای شانزده هزار تومانی برای هر نفر یک ساعت آفرود در جاده ای بی نهایت زیبا تا پناهگاه سبلان را تجربه کنید البته اگر کودک به همراه دارید این کار را تجربه ننمائید ولی اگر به هوای کوهستان و ارتفاع آشنا هستید این فرصت بی نظیری است. در پناهگاه امکاناتی هر چند محدود برای اقامت شبانه وجود دارد.اگر در روزهای پایانی هفته و تعطیل به آنجا بروید چیزی که در پناهگاه خواهید دید کوهنوردان زیادی است که برای صعود به قله راهی می شوند و طبعاً شلوغی و آشنا نبودن با فرهنگ کوهنوردی برایتان سخت خواهد بود به همین دلیل رفتن در میان هفته را به شما پیشنهاد می کنم.

در پناهگاه اگر قصد اقامت شبانه را ندارید می توانید کمی در اطراف  پناهگاه کوهپیمائی سبک انجام دهید و از مناظر بی نظیر آن مخصوصاً ابرهای زیر پای خود نهایت لذت را ببرید.توصیه مهم اینکه چنانچه تجربه کوهنوردی ندارید از پناهگاه دور نشوید. بعد از استراحت و گشت و گذار می توانید به شابیل برگردید که این نیز باز مستلزم پیمودن جاده ای بی نظیر و زیبا که فقط با خودروهای خارج جاده ای لندکروز می توان پیمود است. اما در پائین این جاده مجتمع آب درمانی شابیل منتظر شما است. با امکاناتی نسبتا خوب که علاوه بر دوش و سونای بخار، خشک و استخر آبگرم می توان از انواع ماساژ نام برد که قطعاً بعد از کوهپیمائی و پیاده روی در کوهستان تجربه ای باور نکردنی خواهد بود.

حالا که کوهپیمائی و آبگرم را تجربه کرده اید نوبت کباب های بی نظیر آذربایجان است و راه دوری هم ندارید نزدیکترین شهر به شما لاهرود خود منبع آن است. کباب بازی که تمام شد برای رفتن عجله نکنید در همان شهر لاهرود هتلی زیبا و سنتی در خیابان امام وجود دارد که اقامتی بی نظیر را برایتان خواهد ساخت. اما برای فردا هم نگران دیدنی های خود و مسیر طولانی که آمده اید نباشید در نزدیکی شما شهر خلخال و جاده منحصر به فرد خلخال به اسالم و ساحل رویائی گیسوم وجود دارد. حتی میتوان در مسیر برگشت از اردبیل می توان با جاده ای انحرافی به کنار دریاچه نئور رفت و شبی را در کنار آن کمپ زد ولی در نهایت فراموش نکنید باید به شهر خود اصفهان برگردید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه