سبد (0)

آموزش فتوشاپ ، افتر افکت و موشن گرافیک به‌صورت تعاملی میسر شد

با سلام حسین بافنده هستم و در این مطلب قصد دارم تا به بررسی تعدادی از آموزش‌های موجود کمپانی ادوبی به زبان فارسی بپردازم. می‌خواهیم درباره اولین رسانه آموزشی که به‌صورت تخصصی به نرم‌افزارهای ادوبی پرداخته است ، یعنی رسانه آموزشی مکتب تی وی صحبت کنیم، که اقدام به ساخت آموزش‌های تعاملی برای این نرم‌افزارها مانند : آموزش فتوشاپ ، آموزش ایلوستریتور ، آموزش افتر افکت ، آموزش موشن گرافیک ، آموزش پریمیر ، آموزش ایندیزاین نموده است.

رسانه آموزشی مکتب تی وی به نشانی maktabtv.com آموزش‌های منحصربه‌فردی را در وهله‌ی اول ازلحاظ محتوایی که به‌صورت روانشناسی شده طبق اصول یادگیری بهینه و کسب و مهارت بوده و در ثانی ازلحاظ ساختار سمعی و بصری در سطحی بوده که در کمتر جایی در حوزه آموزش آنلاین به زبان فارسی به چشم می‌خورد و همین‌طور ما معتقدیم که برداشتن چندین هندوانه با یکدست مقدور نیست و یک مدرس نمی‌تواند با سطح کیفی یادشده چندین نرم‌افزار را به‌خوبی به هنرجو آموزش دهد.

ازاین‌رو ما در رسانه آموزشی مکتب تی وی در هر یک از موارد آموزش فتوشاپ ، آموزش ایلوستریتور ، آموزش افتر افکت ، آموزش موشن گرافیک ، آموزش پریمیر و آموزش ایندیزاین استاد مشخص و معینی را تعیین نموده که در بیشتر اوقات حرفه‌ای وی به آن نرم‌افزار اختصاص داده‌شده است.

تمامی آموزش‌ها همان‌طور که در سایت هم می‌توانید مشاهده کنید شامل آموزش فتوشاپ ، آموزش ایلوستریتور ، آموزش افتر افکت ، آموزش موشن گرافیک ، آموزش پریمیر ، آموزش ایندیزاین شامل سناریوی از پیش طراحی‌شده بوده و هر آموزشی که به تفکیک ذکر خواهد شد دارای چارت آموزشی استاندارد طبق بازار کار موجود در ایران در آخرین سطح ممکن خود قرار داشته و دارای تمامی جنبه‌های یک آموزش در سطح کلاس جهانی بوده و در آن از تمام جنبه‌های جذابیت کار مانند پلاتو در استودیو کروماکی برای برقراری ارتباط چشمی ، موشن گرافیک برای بیان بهتر مطالب و همین‌طور صداگذاری بوده تا هنرجو در عین بهره‌مندی از نکات کاربردی و عملی دچار فضای خسته‌کننده‌ای نیز نگردد.

آموزش‌ها در رسانه آموزشی مکتب تی وی به‌صورت تعاملی ارائه می‌گردد. این از دو جهت قابل‌بیان است. یکی اینکه شرایط تمرین برای هنرجو باید فراهم گردد، یعنی هنرجو باید به‌راحتی هرچه تمام حداقل به تمام فایل‌های تمرینی برای تمرین و تکرار تکنیک‌ها و ابزارهای آموزش داده‌شده در ویدیو توسط مدرس بپردازد. که در تمام آموزش‌ها مانند آموزش فتوشاپ ، آموزش ایلوستریتور ، آموزش افتر افکت ، آموزش موشن گرافیک ، آموزش پریمیر و آموزش ایندیزاین همان‌طور که مستحضرید دارای پسوند فایل‌های موردنیاز متفاوتی خواهد بود.

 و دوم اینکه مدرس در حین آموزش هنرجو را هدایت کند یعنی برای مثال هرزمانی که وقت تمرین کردن در آن مسئله مربوط رسید هنرجو را به فایل تمرینی مربوطه ارجاع داده و به وی مسیر و جهت دهد تا بتوان گفت که یک آموزش تعاملی در تمامی حوزه‌های آموزش فتوشاپ ، آموزش ایلوستریتور ، آموزش افتر افکت ، آموزش موشن گرافیک ، آموزش پریمیر ، آموزش ایندیزاین‌روبروی هنرجو خواهد بود.

همچنین در رسانه آموزشی مکتب تی وی ما برای تمام علاقه‌مندان در تمامی حوزه‌های آموزش فتوشاپ ، آموزش ایلوستریتور ، آموزش افتر افکت ، آموزش موشن گرافیک ، آموزش پریمیر و آموزش ایندیزاین مطالب رایگانی را در قالب مقالات آموزشی آماده کرده‌ایم که به‌مرور در حال ضبط ویدیو آموزشی اختصاصی برای هریک از آن‌ها نیز بوده‌ایم. تا تقریباً تمامی مطالب نیز در اختیار کسانی که قصد رفع اشکال در یک مورد خاص را داشته باشند قرار گیرد.

علی‌رغم مشاهدات اخیر در رابطه با سوءاستفاده از فایل‌های آموزشی که به‌صورت مستقیم و بدون هیچ‌گونه قفلی در اختیار مخاطبین قرار می‌گیرد، مکتب تی وی تمام ویدیوهای آموزشی خود را در کیفیت HD تا  Full HD به‌علاوه تمام فایل‌های دیگر موردنیاز را در اختیار هنرجو به‌صورت یکجا قرار داده تا در هر زمان و با استفاده از هر وسیله‌ای قادر به مشاهده آموزش‌ها باشد.

دوره‌های آموزشی در مکتب تی وی به‌صورت مهندسی معکوس از بازار کار موجود در گرافیک اقتباس‌شده است و به این صورت خواهد بود که برای هر نرم‌افزاری که در هر رده‌ی شغلی مورداستفاده قرار می‌گیرد هنرجو باید یک آموزش جامع صرفاً در حوزه‌ی ابزارها و تکنیک های موجود به‌صورت کلی را بگذراند.

حال چیزی که در بسیاری از آموزش‌های موجود در بازار حتی از اساتید مطرح هر نرم‌افزار می‌توانید ببینید این است که برای مثال آموزش روتوش عکس را نیز در یک آموزش جامع فتوشاپ آورده‌اند. حال فرض کنید شما فتوشاپ را کاملاً مسلطید و فقط می‌خواهید برای روتوش آموزش ببینید. حال باید هزینه‌ی آموزش‌هایی که اصلاً به آن نیاز ندارید را نیز پرداخت کنید.

پس بهترین راه تفکیک است که پس از آموزش‌های جامع هر حوزه‌ای آموزش جامع خود را به‌صورت تکنیکی دنبال کند.

یعنی برای مثال دوره جامعی که صرفاً به کارت ویزیت و یا مثلاً روتوش بپردازد. و تمامی نیاز کاربر نیز در آن مرتفع گردد.

حال در هر یک از حوزه‌های آموزش فتوشاپ ، آموزش ایلوستریتور ، آموزش افتر افکت ، آموزش موشن گرافیک ، آموزش پریمیر و آموزش ایندیزاین به تفکیک به توضیح موارد بالا می‌پردازیم:

آموزش فتوشاپ

همان‌طور که با کلیک بر روی لینک آموزش فتوشاپ در بالا می‌توانید صفحه‌ی این دوره آموزش فتوشاپ را مشاهده کنید این دوره با دیگر دوره‌های آموزش فتوشاپ که تقریباً در همه‌جا! حتی سایت‌های غیر مرتبط نیز مشاهده می‌شود تفاوت‌هایی دارد.

فتوشاپ در بین عامه مردم با عنوان خود گرافیک حتی شناخته می‌شود و ادیت کردن عکس در خیلی از جاها فتوشاپ کردن بیان‌شده و یا ادیتور عکس را در خیلی از آگهی‌های استخدامی را میتونین با عنوان فتوشاپ کار ببینید.

حال با تمام کاربردهای فتوشاپ که می‌توانید در صفحه محصول هم کمی در رابطه با اون مطالعه کنید آشنا هستید و این‌رو هم اضافه کنید که کسب‌وکارهای آنلاین و فضای مجازی روزبه‌روز در حال گسترش هستش و آموزش فتوشاپ تقریباً گستره‌ی زیادی از مردم رو در برمی‌گیرد.

ولی موضوعی که در بین آموزش‌های فتوشاپ فراوان دیده شد این‌ها بود:

  • هرکسی تخصص نرم‌افزاری فتوشاپ را دارد اما صلاحیت تدریس آن را خیر!
    استادی که تدریس انجام داده بود تخصص دیگری غیر از طراح گرافیک را داشته برای مثال برنامه‌نویس وب بوده واز این نرم‌افزار صرفاً استفاده‌ی ابزاری برای تخصص اصلی خود می‌کرده است. پس به تمام جنبه‌های ذکرشده در فتوشاپ که در آموزش باید بیان شوند احاطه‌ای نداشته و فقط برای یکی از دوره‌های پس از جامع آموزش فتوشاپ مانند آموزش طراحی قالب وب در فتوشاپ مناسب بوده است. ما در رسانه آموزشی مکتب تی وی استاد فارغ‌التحصیل گرافیک که به تمام مفاهیم پایه‌ای مسلط بوده و تمام آن‌ها را به‌صورت کامل درک نموده است را برای آموزش فتوشاپ انتخاب نمودیم.همچنین صرفاً مدرک تحصیلی ملاک نبوده و یکی از مجریان پروژه‌های گرافیکی بزرگ نیز از مواردی است که ملاک انتخاب استاد آموزش فتوشاپ در مکتب تی وی بوده است.
  • فتوشاپ دارای بیشترین کاربردهای موجود در بازار کار در بین نرم‌افزارهای ادوبی می‌باشد ازاین‌رو وجود تمام جنبه‌های کاری مانند کارت ویزیت، بروشور، تراکت و... به‌صورت جداگانه برای آن واجب است که شما این مورد را در مکتب تی وی به‌وضوح می‌توانید مشاهده کنید.
  • آموزش‌های دیگر موجود در بازار صرفاً یک سری نکته را پشت سر هم‌ردیف می‌کنند که صرفاً در حافظه کوتاه‌مدت شما باقی خواهد ماند و اثری برای کاربرد در یک پروژه را نخواهد داشت. برای مثال پس‌ازاینکه مدرس آموزش کاربرد استامپ را داد باید همراه باهم یک عکس قدیمی را که با استفاده از این ابزارترمیم می‌شود را از ابتدا تا انتها به انجام برسانید تا یادگیری شما در آن جزء از موزش فتوشاپ تکمیل گردد.

آموزش ایلوستریتور

ایلوستریتور نیز مانند فتوشاپ در حوزه‌ی ساخت عکس‌ها کاربرد دارد ولی کمی شامه حرفه‌ای‌تری دارد و مورداستفاده طراحان گرافیکی حرفه‌ای خواهد بود که سایر ویژگی‌های آن را در لینک آموزش ایلوستریتور بالا قادرید مشاهده نمایید.

در آموزش ایلوستریتور رسانه آموزشی مکتب تی وی ما با استفاده از یکی از متخصصین گرافیک که فارغ‌التحصیل این رشته از یکی از دانشگاه‌های برتر بوده و سابقه حضور در پروژه‌های گرافیکی بزرگی را در کارنامه دارد این نرم‌افزار پیچیده را به‌زانو درآوردیم!

در آموزش ایلوستریتور ما برای تمام ویدیوهای آموزشی سناریو تعریف کردیم و در طی مدتی که برای آخرین ورژن این نرم‌افزار زمان صرف گردید آموزشی به‌صورت تعاملی ساخته شد و به‌صورت عملی آموزش‌ها ساخته شدند که در هر قسمت پروژه‌ای به انجام می‌رسد و هنرجو با فایل‌های تمرینی که در اختیار دارد به‌راحتی قدم‌به‌قدم همراه با استاد تمرین کرده و به جلو می‌رود

آموزش ایندیزاین

همان‌طور که در لینک بالا در آموزش ایندیزاین هم می‌توانید مشاهده نمایید این نرم‌افزار که مورداستفاده در صنعت چاپ بوده و برای ساخت کتاب و روزنامه و نشریه و ... کاربرد دارد برای اولین بار در مکتب تی وی در آخرین ورژن خود در آموزش ایندیزاین به‌صورت کامل آموزش داده شد به‌طوری‌که در هیچ جا نمی‌توانید مشاهده کنید که استاد ایندیزاین صرفاً بر روی این نرم‌افزار تمرکز داشته باشد. اما در مکتب تی وی این اتفاق برای ایندیزاین افتاده است و تمام موارد موردنیاز برای کارکردن حرفه‌ای در فضای ایندیزاین به‌علاوه تمام ارتباطاتی که با سایر نرم‌افزارهای ادوبی مانند فتوشاپ و ایلوستریتور به‌واسطه ارتباط نرم‌افزارهای ادوبی با یکدیگر در آموزش ایندیزان مکتب تی وی پرداخته‌شده است به‌طوری‌که فرد از تمام امکانات موجود برای پیاده‌سازی پروژه خود در ایندیزاین بهره‌مند گردد.

آموزش افتر افکت

بازهم در لینک بالا در صفحه دوره جامع آموزش افتر افکت می‌توانید مشاهده کنید که این نرم‌افزار چه کاربردهایی دارد و چه مشاغلی در پیش روی هنرجو خواهد بود. به‌صورت کلی در دوره عنوان شغلی موشن گرافیک و جلوه‌های ویژه برای این نرم‌افزار تکینک ها و ابزارهای مختلفی در درون آن وجود دارد.

متأسفانه در بسیاری از آموزش‌های افترافکت موجود در سطح اینترنت شما آموزشی را خواهید دید که یا به‌صورت سطحی نکاتی را بیان داشته و رد می‌شوند و یا آموزش‌هایی که بسیار خسته‌کننده‌اند که شما در میانه راه آموزش را رها می‌کنید و نصفه‌کاره می‌گذارید.

این از این همان جهت است که همین ابتدای راه افترافکت شما باید مسیر خود را مشخص کنید! موشن گرافیک یا جلوه‌های ویژه؟

پس‌ازاین شما به یک آموزش جامع نیاز دارید که فارغ از این دو آموزش کامل تمام ابزارهای کلی را به شما آموزش دهد تا پایه کار شما چیده شود پس‌ازآن می‌توانید به یکی از دوره‌های آموزش موشن گرافیک یا آموزش جلوه‌های ویژه بپردازد.

به این شکل هم وقت خود را صرف چیزی که نیازتان نبوده است نکرده‌اید  و دقیقاً در مدت‌زمان کوتاهی به خواسته خود رسیده‌اید.

آموزش موشن گرافیک

موشن گرافیک همان‌طور که در لینک بالا می‌توانید مشاهده کنید بازار آن سکه است! و این سکه بودن را مدیون فضای کاری آنلاین رو به افزایش می‌باشد که نمایش آن را برای کسب‌وکارهای مختلف تسهیل کرده است. به‌طوری‌که همه‌ی برندها در فضای مجازی در مدت‌زمان کوتاهی به‌صورت تعاملی قادر به نمایش اصول کسب‌وکار خود می‌باشند.

آموزش موشن گرافیک بیش از هر آموزش نرم‌افزاری نیاز به تمرین دارد و برای آن باید زمان صرف گردد تا به مهارت لازم بتوان دست پیدا کرد.

لذا در آموزش موشن گرافیک ما در مکتب تی وی که به‌جرئت با مشاهده سرفصل‌های مورد تدریس کامل‌ترین آموزش موشن گرافیک در ایران بوده تمام شرایط ذکرشده در بالاتر برای یک آموزش تعاملی فراهم نمودیم.

آموزش پریمیر

این روزها همه تدوین را با پریمیر می‌شناسند و آموزش پریمیر برای تمامی افرادی که علاقه‌مند به سینما و ساخت موزیک ویدیو هستند تا افرادی که قصد تدوین فیلم‌های خانگی رادارند مناسب است. می‌توانید در لینک بالای آموزش پریمیر در این صفحه محصول بیشتر در مورد شگفتی‌های ادوبی در این نرم‌افزار بخوانید.

تدوین حوزه‌های مختلفی دارد و هر تدوینگر لزوماً قادر به انجام رده‌ی کاری دیگر نخواهد بود پس دیگر جایی برای افرادی که در یک حوزه کارکردند و آن را آموزش دادند نخواهد بود چه برسد به افرادی که صرفاً با این نرم‌افزار آشنایی دارند و حتی یک پروژه حرفه‌ای را هم تدوین نکرده‌اند و صرفاً آموزشی را تصور کنید که یک سری نکته پشت سر هم‌ردیف می‌شوند.

ما اهتمام زیادی روی آموزش پریمیر ورزیده‌ایم و زمان زیادی را برای ضبط آموزش پریمیر صرف نموده‌ایم. و قطعاً با نکات گفته‌شده فرد قادر است تمام خلاقیت‌های خود را برای تدوین فیلم به عرصه‌ی ظهور قرار دهد.

 

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه