جستجو در فولدرها با دستورات متلب

چاپ

جستجو در فولدرها به وسیله ی دستورات نرم افزار متلب

برخی ترجیح می دهند که به جای استفاده از ماوس، با تایپ کردن دستورات، آنها را اجرا کنند. با وارد کردن یک دستور در متلب و فشردن کلید Enter، حاصل در پنجره ی Command نشان داده می شود. برای امتحان کردن این موضوع، گام های زیر را انجام دهید(ممکن است فولدرهای شما با موارد زیر متفاوت باشند):

1. عبارت cd \MATLAB را تایپ کنید و سپس کلید Enter را فشار دهید. طبق عکس زیر، پنجره ی Current Folder به فولدر مورد نظر خواهد رفت:

همان طور که مشاهده می کنید، متلب کدها را رنگی می کند تا کار کردن با دستورات راحت شود. 

 

 2. دستور mkdir Chapter04 را وارد کنید و سپس کلید Enter را فشار دهید.

با اجرای این دستور، متلب یک فولدر جدید ایجاد می کند. 

3. عبارت cd Chapter04 را تایپ کنید و کلید Enter را فشار دهید.

با اجرای این دستور، به داخل پوشه ی Chapter04 می رویم. 

4. حالا عبارت copyfile ..\Chapter02\FirstScript.m را تایپ کنید و سپس کلید Enter را فشار دهید. پس از انجام این کار، فایل FirstScript.m که در آدرس MATLAB\Chapter02\ قرار دارد، در فولدر جاری کپی می شود. علامت دو نقطه(..) به معنی فولدر والد می باشد. 

5. اکنون عبارت exist FirstScript.m را تایپ کنید و کلید Enter را فشار دهید. 

خواهید دید که عدد 2 برگردانده خواهد شد و به این معنی است که این فایل در فولدر جاری،  وجود دارد. اگر که یکی از گام های قبلی اشتباه باشند، شما یک پیغام خطا را مشاهده خواهید کرد. 

6.حالا عبارت exist MyScript.m را تایپ کنید و کلید Enter را فشار دهید. 

در این مورد، مقدار 0 بعنوان خروجی برگردانده خواهد شد که بدین معنی است که فایل MyScript.m وجود ندارد(به آخرین عکس در این مقاله توجه کنید). 

در زیر، لیستی از دستورات پر کاربرد مربوط به فایل ها و فولدرهای متلب، وجود دارند.  برای جزئیات بیشتر می توانید به اینجا مراجعه کنید.