کپی و الصاق یک اسکریپت

چاپ

آزمایش کردن، یک جزء ضروری در کار کردن با متلب است. فرض کنید که یک دستور دارید و می خواهید آن را به یک اسکریپت اضافه کنید. برای انجام این کار نیاز داریم تا برای انتقال اطلاعات از کپی و الصاق استفاده کنیم.

اگر در حال کار کردن در خط فرمان(command window) هستید، کافی است متنی را که می خواهید به یک اسکریپت انتقال دهید را به حالت انتخاب شده درآورید و روی آن راست-کلیک کنید و سپس Copy یا Cut را از منوی زمینه انتخاب کنید. و یا بعنوان جایگزین می توانید از کلید های میان بر Ctrl+C و Ctrl+X استفاده کنید. با انجام عمل کپی کردن و Cut کردن، شیء مورد نظر در حافظه ذخیره می شود. حالا پنجره ی Editor را انتخاب کنید و سپس در جایی که می خواهید شیء مورد نظر الصاق شود، راست-کلیک کنید و از منوی زمینه، Paste را انتخاب کنید.بعنوان یک جایگزین برای paste کردن می توانید از میان بر Crtl+V استفاده کنید. پنجره ی Command History به طور فشرده، تمام دستوراتی را که شما تایپ می کنید را ذخیره می کند تا کار شما در نوشتن دستورات ساده تر شود.

استفاده از دیگر منابع برای اسکریپت، نیز امکان پذیر است و شما می توانید هر وقت بخواهید از آنها استفاده کنید. بعنوان مثال هنگامی که دارید از help متلب استفاده می کنید، ممکن است این help شامل نمونه کدهایی باشد که شما می توانید این نمونه کدها را کپی کرده و در اسکریپت خود الصاق کنید. شما همچنین می توانید از منابع موجود در اینترنت نیز با استفاده از کپی و الصاق، در اسکریپت خود استفاده کنید. 

تبدیل Command History به یک اسکریپت

بعد از گذشت مدتی، دستورات زیادی ذخیره می شوند و اگر بخواهید که آنها را یکی یکی از Command window کپی و الصاق کنید، کمی وقت گیر است. البته شما می توانید این دستورات را در Command hstory کپی کنید و در جاهای دیگر الصاق کنید، اما این کار بسیار زمان بر است. در حقیقت شما می توانید به سادگی از دستوراتی که در پنجره ی Command History انتخاب می کنید، یک اسکریپت ایجاد کنید. فقط کافی است که بر روی دستورات انتخاب شده راست-کلیک کنید و از منوی زمینه گزینه ی Create Script را انتخاب کنید. با انجام این کار، متلب یک Editor جدید را باز می کند و دستورات انتخاب شده در آن نمایش می یابند(به همان ترتیب که در پنجره ی Command History  نمایش یافته اند). اکنون می توانید نتیجه را در هارد خود ذخیره کنید و اسکریپت مورد نظر را اجرا کنید.