import کردن داده ها بصورت مقدماتی

چاپ

به منظور import کردن داده ها به صورت مقدماتی، تنظیمات پیش فرض را برای انجام این کار می پذیریم. این تنظیمات برای import کردن بسیاری از داده ها کارساز است. در این روش، متلب قادر است تا فرمت صحیح داده ها را مشخص نماید. انتخاب تابع مناسب برای import کردن داده ها، یک امر ضروری تلقی می شود. هر یک از این توابع، ویژگی های خاص خود را دارد و برای یک نوع داده ی خاص مناسب می باشد. 

در زیر به انواع توابع import  و تفاوت آنها می پردازیم:

خروجی که شما دریافت می کنید، به تابعی که از آن استفاده می کنید بستگی دارد. بعنوان مثال، هنگامی که با تابع ()readtable کار می کنید، تنها یک جدول را بعنوان خروجی دریافت می کنید، نه یک ماتریس یا آرایه ی سلولی. از طرف دیگر، در صورتی که از تابع ()csvread استفاده کنید، یک ماتریس را بعنوان خروجی دریافت خواهید نمود. راه هایی نیز وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید خروجی دلخواه خود را به دست بیاورید. 

در مثال های پیش رو، کاربرد هر یک از توابع در خواندن داده ها از دیسک را مشخص خواهیم نمود. در این توابع از داده های یکسانی استفاده کرده ایم تا شما بتوانید آنها را با یکدیگر مقایسه کنید. در عکس زیر، داده های فایل NumericData.csv که برای دانلود قرار داده شده است، را مشاهده می کنید:


استفاده از تابع ()csvread

بهترین گزینه، هنگام کار کردن با نوع داده ی csv استفاده از تابع ()csvread است. تمام کاری که باید انجام دهید، این است که عبارت ('CSVOutput = csvread('NumericData.csv را تایپ کنید و سپس کلید Enter را فشار دهید. خروجی ما یک ماتریس است که حاوی نتایج زیر است:


استفاده از تابع ()dlmread

تابع ()dlmread نسبت به تابع ()csvread کمی انعطاف پذیر تر است. زیرا شما می توانید یک جداکننده(که مقادیر را از یکدیگر جدا می کند) را برای آن مشخص کنید. در این مورد، عبارت ('DLMOutput = dlmread('NumericData.csv را در متلب تایپ کنید و سپس کلید Enter را فشار دهید. خروجی یک ماتریس است که حاوی نتایج زیر است: