برش عکس با حفظ نسبت عکس اصلی

چاپ

برش عکس با حفظ  نسبت عکس اصلی

برش عکس یکی از متداول ترین کارهایی است که  هر روز با استفاده از فتوشاپ انجام ی شود. یکی از روش های متداول برای برش عکس به صورت حرفه ای استفاده از ابزار crop است. استفاده از این ابزار به ما این امکان را می دهد تا تصویر مورد نظر خود را در اندازه های دلخواه مثلاً 6*4,7*5 و یا 8*10 برش دهیم. همانطور که در آموزش برش عکس در اندازه دلخواه  دیدید برای انجام این برش ها کافی است مقادیر مورد نظر را در  نوار option در قسمت width و  hight وارد کرده و برش را بر روی تصویر اعمال کنید. این روش خوبی است، اما اگر نمی خواهید که نسبت عکس بهم بخورد و یا اگر میخواهید در هنگام برش عکس نسبت عرض و ارتفاع همانند عکس اصلی حفظ شود، میتوانید کادر محاوره ای  Image Size را باز کرده و  یک سری عملیات را برای رسیدن به تصویر مورد نظرتان انجام دهید. اما یک روش خیلی ساده برای این کار وجود دارد و آن استفاده از یک دستور فتوشاپ به نام Transform Selection است، که نحوه کار این دستور را در برش عکس با حفظ  نسبت عکس اصلی خواهیم آموخت

کار را با تصویر زیر شروع میکنیم. برش مورد نظر ما بیشتر در ناحیه اطراف صورت و دسته گل خواهد بود اما همانطور که گفته شد میخواهیم ابعاد عکس اصلی حفظ شود.

A photo of a bride smiling. Photo licensed from iStockphoto by Photoshop Essentials.com

عکس اصلی

 آموزش  برش عکس با حفظ  نسبت عکس اصلی شامل 4 مرحله است : 


مرحله 1: انتخاب کل عکس

اولین چیزی که نیاز داریم انتخاب کل تصویر است. به منوی Select  در بالای صفحه رفته و سپس گزینه All  را از لیست انتخاب کنید .  همچنین میتوانید از کلید های میانبر  (Ctrl+A (Win) / Command+A (Mac نیز استفاده کنید. بعد از اینکه کل عکس را انتخاب کردید خواهید دید که یک کادر در اطراف تصویر ظاهر می شود که کل صفحه را در بر می گیرد :

Selecting the entire photo in Photoshop. Image © 2008 Photoshop Essentials.com

با انتخاب کل تصویر یک کادر در اطراف آن ظاهر می شود که کل فضای سند را در بر می گیرد.

مرحله 2: انتخاب  “Transform Selection” از منوی Select 

 حال که  کل تصویر در حالت انتخاب قرار دارد یک بار دیگر به منوی Select  رفته و این بار Transform Selection را از پایین لیست انتخاب کنید.

Selecting the Transform Selection command in Photoshop. Image © 2008 Photoshop Essentials.com

 Select > Transform Selection.

مرحله 3: تغییر اندازه بخش انتخابی

همانطور که از نام  دستور   Transform Selection پیداست، این دستور اجازه می دهد تا ناحیه انتخابی را بدون هیچ اثری بر روی عناصر داخلی ناحیه انتخاب، تغییر دهیم. خوب در اینجا میخواهیم تا اندازه ناحیه انتخاب را کوچکتر کرده و ناحیه را در اطراف بخش مورد نظر از تصویر (صورت و دسته گل) محدود کنیم. برای تغییر اندازه ناحیه انتخابی کلید Shift  از صفحه کلید را پایین نگه داشته سپس بر روی دستگیره های موجود در گوشه های کادر انتخاب کلیک کرده و آنها را به سمت داخل تصویر بکشید تا فضای انتخاب کوچکتر شود. پایین نگه داشتن کلید Shift   باعث می شود تا پهنا و ارتفاع تصویر به صورت متناسب با تصویر اصلی تغییر کند.

همچنین با کلیک در داخل ناحیه انتخابی و درگ کردن آن می توانید ناحیه انتخابی را جا به جا کنید، این فضا را به گونه ای تغییر دهید تا قسمت مورد نظر در داخل ناحیه انتخاب قرار بگیرد:

Resizing and moving the selection outline in Photoshop. Image © 2008 Photoshop Essentials.com

نگه داشتن کلید shift و درگ کردن دسنگیره های گوشه های کادر انتخاب برای حفظ  نسبت طول و عرض تصویر اصلی.

وقتی کار را انجام دادید بر روی کلید (Enter (Win) / Return (Mac  برای تایید کلیک کنید.


مرحله  4:  برش تصویر

در اینجا میخواهیم تا ناحیه مورد نظر را برش دهیم. برای این کار میتوانیم از دستور Crop  در فتوشاپ استفاده کنیم، به منوی Image  در بالای صفحه رفته و گزینه Crop را انتخاب کنید:

Selecting the Crop command in Photoshop. Image © 2008 Photoshop Essentials.com

 Image > Crop.

به محض اینکه گزینه Crop  را انتخاب کردید، فتوشاپ قسمت انتخابی شما را برش داده و این قسمت برش خورده، همه فضای پنجره را می پوشاند:

The final cropped photo in Photoshop. Image © 2008 Photoshop Essentials.com

برش تصویر و حفظ نسبت تصویر اصلی.

برای خارج کردن عکس از حالت انتخاب به منوی Select  رفته و گزینه Deselect  را انتخاب و یا از کلید های میانبر  ,  (Ctrl+D (Win) / Command+D (Mac استفاده کنید.